Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe smartphone maar welke ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe smartphone maar welke ?

    Mijn smartphone van het werk is in panne gevallen. Indien deze niet hersteld kan worden heb ik volgende keuze:

    Een gratis Samsung S4 mini
    Een Iphone 5 of Samsung S5 voor +- 200 euro.

    Momenteel gebruik ik als vervang toestel de S4 mini.

    Ik heb zo iets van het is een GSM van het werk en heb geen zin om daar geld aan te hangen. Langs de andere kant bieden ze je wel de mogelijkheid om voor een lage prijs een mooie GSM aan te schaffen.

    Die S4 mini bevalt me wel is een S5 dan zoveel beter?

    Als ik dan toch besluit om op te leggen zou ik dan voor iphone of samsung gaan? Niet gemakkelijk, ik heb al een MacBook Air ; ipad en imac dus zou perfect kunnen integreren met mijn bestaande toestellen. Maar de iphone heeft een kleiner scherm en geen geheugen uitbreiding.

    Niet gemakkelijk he dit luxe probleem...

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

    Simpel, en je geeft alle redenen op voo de iPhone.

    Nadeel, je wil nooit meer terug.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Nadeel, je wil nooit meer terug.
      Dat hoor ik vaker van iphone gebruikers maar waarom weet ik nog steeds niet?

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

        Ik heb niks gezegd.
        Last edited by theokus; 19 april 2015, 19:30.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

          Jawel hoor ...

          Wij zijn tot grote tevredenheid overgestapt van iPhones naar LG G3 en G2 ...
          Terug is dus geen probleem

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Simpel, en je geeft alle redenen op voo de iPhone.

          Nadeel, je wil nooit meer terug.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

            Ik ben ook met veel plezier terug naar android overgestapt na de update van IOS 8.X.X
            Deze versie zou de 4s sneller moeten maken, maar die ging stukken trager.
            Meer geheugen kwijt en extra's (apps) die ik niet nodig heb...etc.
            Dat je er gewoon niet IOS 7.1.2 terug kunt op zetten vind ik, de mensen dwingen tot nieuwe en duurdere appelen.
            Ik blijf met 'n iMac werken en heb daarnaast ook een mac mini en een macbook pro, plus 'n iPod (160Gb) om het lijstje af te maken.
            Maar een iPhone zal ik met huidig aanbod nooit meer kopen.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

              Ik ben van Iphone 5S overgestapt naar Samsung Galaxy S4, wegens het grotere scherm.
              Kwalitatief waren ze elkaar waard. Het is een kwestie van smaak.
              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                Ik had een Nokia Lumia met windows phone er op maar deze werkt niet meer.
                Denk meer en meer richting samsung nu. Alleen de vraag of een S5 me zoveel meer gaat bieden dan de S4 mini.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                  De S5 heeft een groter scherm (5,1" vs 4.3"), snellere processor, betere camera
                  als voornaamste verschillen. Hangt er van af wat je verlangt van je toestel.
                  Hier vind je de verschillen in eigenschappen:
                  Compare Samsung Galaxy S5 vs Samsung Galaxy S4 mini with our phone comparison tool and get side-by-side specifications.

                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                    Bedankt voor de link, toch wel grote verschillen tussen beide toestellen. Alleen al de scherm resolutie en de sensor van de camera.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                      Ik heb een paar keer al geswitched. Moet toegeven, de laatste androids zijn wel mooi (S6 en edge ;-), maar telkens ik er een paar weken mee werk, erger ik me aan de tekortkomingen, onstabieler, trager worden na verloop van tijd, de apps zijn soms wat "minder", zeker die die ik veel gebruik.
                      Daarom werk ik nog steeds met IOS, (I6), het werkt allemaal wat simpeler. En daarom willen velen (niet allen) niet meer terug.
                      Ieder zijn ding natuurlijk.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                        Samsung installeert te veel eigen spul.
                        Als je voor Android gaat, dan zou ik Motorola of Nexus kiezen. (Maar ik weet niet of die ook op jouw lijstje staan).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                          Mijn vrouw heeft de S3 mini, mijn dochter de S4 en ikzelf heb de S5 sinds die verkrijgbaar was. Problemen met instabiliteit en trager worden zijn hier onbestaande. Hangt er waarschijnlijk ook van af wat voor zooi je op het toestel plaatst. Mijn HTC Sensation XE van enkele jaren terug had die problemen wel, dat was uiteindelijk ook de reden waarom die weg moest.
                          Nu wat de keuze betreft, beide toestellen doen de zaken die ze moeten doen even goed. Maar als je veel moet typen, surfen of mailen, dan is een groter scherm echt geen luxe.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            [...]Meer geheugen kwijt en extra's (apps) die ik niet nodig heb...etc.[...]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Samsung installeert te veel eigen spul. [...]



                            Mir
                            Waarvoor wil/moet je een smartphone gebruiken? Als het alleen of vooral is om te bellen en sms'sen zelfs als mp3 speler of radio, waarom dan geld uitgeven (waar je geen zin in hebt)? Dat kunnen de goedkope gsm dumbphones ook

                            Een smartphone gebruik je om te internetten en voor de apps. Bedenk dan eens welke je gebruikt en of een groter scherm (S5 (5 inch)) beter is dan een kleiner scherm (s4 mini (4.3 inch)en ook Apple (4inch)). De iPhone 5 bestaat dan nog in verschillende versies en verschillende geheugenformaten. Dus voor wat het waard is, hoe zit het met het geheugen als dat vol stopt met apps? Ik weet dat de Samsungs een geheugenkaartje ondersteunen maar de Apple heeft dit niet. Als je foto's neemt of muziek opslaat is het geheugen soms wel snel vol.

                            En heb je al die extras zoals een vingerafdruksensor, stappenteller of andere gimmicks van een s5 wel - echt - nodig?
                            Stop je de smartphone veel in je broekzak? Dat is handiger met een s4 mini of iPhone dan een s5, ze zijn ook nog eens lichter.
                            Of nu Android of Apple, je komt van een Windows Phone, overstappen wordt het altijd:

                            ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

                            ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.


                            Maar een luxeprobleem heb je zeker

                            Algemene info over smartphones, reviews, etc, : http://www.gsminfo.nl/
                            Vergelijk alle telefoons en providers ✓ Nieuw abonnement of verlenging ✓ Ook Sim Only of los toestel ✓ Beste Prijsgarantie ✓ Voor 23.59u besteld, morgen in huis
                            Last edited by nabi; 19 april 2015, 11:57.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                              Had ik iets gezegd?
                              Last edited by theokus; 19 april 2015, 19:32.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X