Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon s60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon s60

    Hallo,

    Wat zijn nu eigenlijk de grote verschillen tss de canon s60 en de s50?
    Ik zou een s60 willen kopen maar ik zie niet zoveel voordeel tov de s50, maar hij is wel een stuk duurder.
    Alleen wat meer instellingen.
    Men zei me ook dat ik beter zou zijn met een 4 megapixel omdat canon persee zijn lenzen klein wil houden maar dit vervormingen geeft bij een hoger aantal megapixels zoals een 5 megapixel.
    En dit zou ook gelden voor de ixus 500, wat ik ook een interessant toestel vond.
    De ixus 430 zou beter zijn qua fotokwaliteit met minder vervormingen aan de randen.

    Weet iemand hier meer over of heeft er iemand ervaring mee?

    Ik zou toch niet graag een verkeerde aankoop doen of een te dure als het toch niet veel verschil maakt (wat betreft de s60 en s50 dan)

    Thanks,
    E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
    Allé als em gelukt is toch...

  • #2
    Nog iets vergeten...
    Kan je bij die fototoestellen ook zien hoe het met de status van de batterij gesteld is?
    Ik zag dit bij iemand met een sony en dat is wel leuk om een gedacht te hebben hoeveel er nog in de batterij is.

    Thanks,
    E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
    Allé als em gelukt is toch...

    Comment


    • #3
      Oberon,

      Om de twee toestellen te vergelijken kan je best eens de
      side-by-side optie kiezen op www.dpreview.com

      Op het eerste zicht is het belangeijkste verschil de lens :
      de S50 heeft een 35-105 (3X) en de S60 28-100 (3.5X)

      Ik ben zeer tevreden over mijn S45, een 4MP maar voor de rest hetzelfde als de S50. Misschien kan je hem voor een prijske op de kop tikken.

      Rudy
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        De powershot s60 is uniek op de markt. Behalve enkele nog duurdere toestellen is hij het eerste toestel dat een volwaardige groothoek (28 mm eq) integreert in zijn zoom.
        Zo'n grote beeldhoek is normaal niet zonder consequentie's: de vervorming is groter, scherpte minder, overdreven purple fringing, enz, enz.

        Canon heeft hier ondanks al deze moeilijkheden een 'sans-fautes' neergezet: het toestel zou zeer goede en scherpe foto's neerzetten.
        Dus, conclusie: als de prijs je niet afschrikt is de S60 zeker een heel stuk beter en veelzijdiger dan een s50(wat trouwens ook een goed toestel is.)
        Lees ook eens: http://www.imaging-resource.com/PRODS/S60/S60A.HTM
        en als je een goede krantenwinkel in de buurt hebt kun je ook Chasseurs d'Images van dees maand lezen, daarin staat hij getest (met heel lovende kritieken.)

        Nog vragen? Vuur af!

        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Vorige week bij ons in de winkel eentje verkocht , de klant is er tot n u toe zeer tevreden over .

          Mvg

          Sven
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Hallo!
            Wat is eigenlijk het verschil tussen de A en de S serie van Canon ? Enkel het formaat van de camera?
            Groetjes!

            Comment


            • #7
              Hartelijk dank voor de uitleg guys,

              Het zal waarschijnlijk dan toch een s60 worden, maar ik wacht nog efkes af.
              Hij is juist uit en de vraag is nog groot en de stock wat kleiner, dus ik wacht nog efkes een prijsverlagingske af.
              't Zal nog efkes mijn A20 zijn op verlof.
              Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n groothoeklens t.o.v.een normale lens zoals in de s50?

              Thanks he,

              Greetz,
              E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
              Allé als em gelukt is toch...

              Comment


              • #8
                Het voordeel is dat je "bredere" foto's kunt maken. Met name heel interessant voor landschapsfoto's en dergelijke...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment

                Working...
                X