Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accu voor Canon EOS 7D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accu voor Canon EOS 7D Mark II

    Hallo,

    Ben op zoek naar een 2e accu (en lader) voor mijn zojuist aangekochte Canon EOS 7d mark II
    Moet dat per se een LP-E6N zijn of kan dat ook een LP-E6 (zonder N) zijn? Is dit nog afhankelijk van de lader (origineel of niet)?
    Krijg hier hier geen eenduidige info over gevonden.
    Wie helpt?

  • #2
    Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
    Hallo,

    Ben op zoek naar een 2e accu (en lader) voor mijn zojuist aangekochte Canon EOS 7d mark II
    Moet dat per se een LP-E6N zijn of kan dat ook een LP-E6 (zonder N) zijn? Is dit nog afhankelijk van de lader (origineel of niet)?
    Krijg hier hier geen eenduidige info over gevonden.
    Wie helpt?
    Je kan beide gebruiken zonder probleem.N heeft ietsje hoger capaciteit maar niet echt veel.
    Kunnen allebei op dezelfde lader worden opgeladen.
    Beide batterijen zijn bruikbaar op 7D-7D markII en 5D mark III.
    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

      Ik heb ook een 7D MkII en gebruik de LP-E6 en dat geeft geen probleem. En het zelfde doe ik bij de 5D MkIII.

      Comment


      • #4
        Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

        OK, dank voor de reacties. Das duidelijk. Nix beter dan directe gebruikerservaring.....

        Comment


        • #5
          Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

          Als je die tweede accu nog moet aankopen, waarom zou je dan het oudere model nog nemen ??
          Indien je er eentje liggen hebt is dat een ander verhaal maar indien je er nu nog eentje moet aankopen ga je toch uiteraard voor het nieuwste model.
          Binnenkort wordt sowieso het eerste model uit de handel genomen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

            ff inpikken op dit topic, werkt die nieuwe lpe6 ook in een 5dIII ?
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Als je die tweede accu nog moet aankopen, waarom zou je dan het oudere model nog nemen ??
              Indien je er eentje liggen hebt is dat een ander verhaal maar indien je er nu nog eentje moet aankopen ga je toch uiteraard voor het nieuwste model.
              Binnenkort wordt sowieso het eerste model uit de handel genomen

              grts
              Sieg
              De prijs bijvoorbeeld. Er is verder overigens zeer weinig verschil dus waarom dan per se voor de nieuwe gaan? Wil twee keer twee sets voor in een batterygrip dus zie het probleem niet.....

              Comment


              • #8
                Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                ff inpikken op dit topic, werkt die nieuwe lpe6 ook in een 5dIII ?
                Bij de LP-E4 (1D) is de "N" versie van de 1DX probleemloos uitwisselbaar met de oude versie, de nieuwe "N" werkt ook zonder problemen in de oudere "1" modellen waarin de LP-E4 wordt gebruikt (ik denk vanaf de 1D MKIII).
                De "N" versie (met de N van New?) heeft alleen maar lithium-ion cellen met een iets grotere capaciteit, bij de LP-E4 heeft die zelfs nog niet de cellen met de hoogst mogelijke capaciteit, want dan zou die accu een capaciteit van 3400mAh moeten hebben in plaats van de huidige 2450mAh voor de "N".
                Ze gebruiken dus zelfs niet de duurste cellen in hun héél dure accupacks... (volgens mij zitten er drie 18650 cellen in de LP-E4 en LP-E4 N)
                Daardoor kunnen ze binnen afzienbare tijd weer een "nieuwe" uitbrengen zonder dat het hun extra geld kost (de beste cellen worden altijd goedkoper als er nog betere op de markt komen).
                Maar die nieuwe accu zal dan in het begin toch weer tegen een iets hogere prijs verkocht worden.

                Om je vraag te beantwoorden, de nieuwe accu zal perfect werken in de "oudere" camera's die werken op de LP-E6 (zonder N), ze blijven geen twee verschillende soorten tegelijk maken, dat is duurder dan alles te vervangen door de nieuwere accu met de iets hogere capaciteit (meer accu's van dezelfde soort produceren is goedkoper dan twee verschillende soorten).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                  thx b@ndit . ga zo eens een nieuwe canon uittesten, benieuwd of ik verschil merk tov de oude versie en mijn 3th party accus. toen ik nog een 1d had gebruikte had ik zelfs maar 1 batterij, gaat zo lang mee dat ik zelfs in de extreemste gevallen niet lager ging als 35% over.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                    Er is maar één manier om de werkelijke capaciteit van een accu te bepalen.
                    In de camera testen is nooit correct, de ene keer zal je de foto's wat meer herbekijken, en als je veel foto's kort na elkaar maakt, dan blijft alleen de laatste een paar seconden zichtbaar op het scherm (tegenover een paar seconden voor élke foto als er meer tijd tussen zit).

                    Je hebt er de juiste apparatuur voor nodig, ik heb zelf al een paar LP-E6 accu's getest door ze te ontladen met een hobbycharger: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...us-479159.html
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                      je test van toen ken ik. ik weet ongeveer wel hoeveel shot's ik uit een gemiddelde shoot krijg en hoeveel er nog rest op mijn batterij. Niet echt wetenschappelijk en't verschil zal in praktijk wss niet heel groot zijn.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Als je die tweede accu nog moet aankopen, waarom zou je dan het oudere model nog nemen ??
                        Indien je er eentje liggen hebt is dat een ander verhaal maar indien je er nu nog eentje moet aankopen ga je toch uiteraard voor het nieuwste model.
                        Binnenkort wordt sowieso het eerste model uit de handel genomen

                        grts
                        Sieg
                        Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
                        De prijs bijvoorbeeld. Er is verder overigens zeer weinig verschil dus waarom dan per se voor de nieuwe gaan? Wil twee keer twee sets voor in een batterygrip dus zie het probleem niet.....
                        Nou de oude kost 64,95 € en de nieuwe kost 66,95 €, scheelt je dus 2€ op een batterij.
                        Je geeft meer dan 1800€ uit aan een 7DII + Batterijgrip maar je gaat dan 2 € per batterij besparen om toch maar het oude type te kopen ???
                        De logica ontgaat me volledig

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                          Bijna goed, een beetje zoeken levert een lader en 2 (oud model) accu's en een grip op voor 80 euro. En voor die prijs krijg ik dat met het nieuw model niet gevonden. Dus vandaar.....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
                            Bijna goed, een beetje zoeken levert een lader en 2 (oud model) accu's en een grip op voor 80 euro. En voor die prijs krijg ik dat met het nieuw model niet gevonden. Dus vandaar.....
                            Dat zal dan toch absoluut geen Canon zijn !
                            Laat je niet misleiden .... er zijn hier al vele mensen van een koude douche thuisgekomen ...
                            Maar als je kiest voor een ander merk ook geen probleem hoor maar in je openingstopic spreek je van originele

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 21 april 2015, 22:42.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Accu voor Canon EOS 7D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Maar als je kiest voor een ander merk ook geen probleem hoor maar in je openingstopic spreek je van originele

                              grts
                              Sieg
                              Ik sprak over "origineel of niet". Heb reeds ervaring met ander merk accu's en battery grip op ander model Canon camera en nooit problemen gehad. Wat voor verhalen heb je gehoord dan over "ander merk dan Canon" materiaal?

                              Comment

                              Working...
                              X