Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Memory card

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Memory card

    Hallo,

    kan er mij iemand een idee geven hoeveel sec. of min. je kan filmen met bv. een 256 mb kaart?
    Zou dienen voor de Konica Minolta Dimage Z2, de enige camera in zijn soort die opgenomen filmpjes fullscreen weergeeft.
    Wou eerst de Z3 kopen maar blijkbaar heeft dit toestel deze optie niet...

    Anders elke tip is welkom.

    Thanks!!!

  • #2
    even voor je verplaatst naar C&A..
    Neeeeeeeeeeee niet die kledingwinkel

    Comment


    • #3
      Mijn excuses, telt het als ik zeg dat ik nieuw ben hier?

      Comment


      • #4
        Doosje gebak zou wel helpen ja

        Comment


        • #5
          Volgens deze site:
          http://konicaminolta.com/products/consumer/digital_camera/dimage/dimage-z3/specifications.html
          gaat er 58 seconden film op een kaartje van 16 MB.

          Rara, hoeveel gaat er dan op een kaartje van 256MB?
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Thanks, dit helpt me al een stuk verder.

            Comment


            • #7
              Nog een vraagje, ik koop vandaag mijn memory card maar ik twijfel nog tussen de 256mb en de 256md high speed, beiden van Kingston.
              Wie kan mij vertellen welk voordeel de high speed zoal heeft of nadeel?

              Alvast bedankt!

              Comment


              • #8
                Nadelen zul je niet hebben (behalve waarschijnlijk iets duurder ).

                Ik kan nu niet zeggen of dat voordelen oplevert voor je Z2. Die zal namelijk bepalen of je de volle mogelijkheid van je kaartje gebruikt (vooral dan de schrijfsnelheid is hier van belang).
                Waar je zowieso verschil kunt merken is in combinatie met een kaartlezer aan je PC. Die zal wel het volle potentieel van de kaart gebruiken...


                Daarnaast zou ik zelf altijd de snelste nemen, datzelfde kaartje kun je dan in een volgende cam weer gebruiken, en die zal waarschijnlijk toch wat sneller schrijven dan de huidige generatie...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Is het dan niet intressanter als je filmt dat je die high speed gebruikt of als je continuopnamen (burst mode) maakt, of maakt dit helemaal geen verschil?

                  Comment


                  • #10
                    Voor filmen kan het een verschil uitmaken (maar minder o.a. wegens het kleinere formaat waarin gefilmd wordt), voor de burst weer minder, want daar is het toch de schrijfsnelheid van de cam die van belang is...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt!!!

                      Comment

                      Working...
                      X