Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuwe camera

    Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en ik zou graag jullie goede raad willen. Op het ogenblik bezit ik een sony alpha 200 en een tamron lens 18-250mm.Ik was bij sony gebleven omdat ik vroeger altijd een minolta camera had. Nu zou ik een nieuwe camera willen aanschaffen. Het merk speelt geen rol want mijn dochter zou mijn sony toestel willen over nemen. De nieuwe camera zou ik vooral gebruiken voor concerten te fotograferen. Natuurlijk ga ik enkele lichtsterke lenzen aanschaffen. Maar die ga ik proberen tweedehands te kopen. Dus is mijn vraag welk toestel raden jullie aan APS-C of full-frame welk merk (canon, nikon of sony) En welk type toestel. Misschien een toestel met een grote beeld-sensor. De prijs van de body mag tussen de 1000 en 2000 euro liggen. Groetjes Eddy

  • #2
    Re: Aanschaf nieuwe camera

    Ik zou voor de Canon 6D gaan, is fullframe, kostprijs is nog redelijk en heeft minstens evengoede ISO scores (voor je concerten) op de testen dan de nieuwere Canon 5D mark III. Dit gezegd zijnde, ik heb geen ervaring met Nikon of Sony, die zullen ook wel hun kwaliteit hebbe.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuwe camera

      omdat je zelf aanhaalt om concerten te doen waar flitsen meestal niet mag of praktisch onmogelijk is, ben je beter af in de richting van een fullframe toestel voor de iso-prestaties.
      Er zijn zeker ook APS-C toestellen die goed presteren maar de FF hebben veelal stapje voor op iso-prestaties.
      Voordeel dat je met APS-C gaat hebben is dat je lenzen 'langer' worden.
      Bij canon & nikon heb je al zeker een instapfullframe die dan onder je budget ligt van 2000€.
      Bij canon zou de 6d zelfs iets beter presteren dan de 5d3 in high iso

      Voor lenzen kan je ook altijd kijken naar third-party merken bvb zoals tamron / sigma / ...
      In vele gevallen hebben ze gelijkaardige lenzen die ook goed presteren en toch een aanzienlijk stuk goedkoper zijn in bepaalde gevallen.
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuwe camera

        De Sony A7s staat helemaal aan de top als het op hoge ISO aankomt, niemand doet beter momenteel.

        Wil je minder uitgeven dan is de Canon 6D ook een goede keus. Ik kom ook van Sony (A77II) en ben onlangs overgestapt op Canon. De A99 kon me niet bekoren vanwege de zwakke ruisprestaties.

        De jpegs van Canon vind ik heel goed. Heb onlangs een havik getrokken op ISO3200 en dat was prima. Het verschil met een crop camera loopt op tot 2 stops, en dat is toch heel wat.
        Last edited by Laurens; 25 januari 2016, 21:11. Reden: Referentie naar dealer verwijderd
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf nieuwe camera

          De 6D is een hele goede Camera... doet het veel beter dan mijn eigen 5DII op high iso. (vooral Jpegs)
          De prijs van de 6D is meer dan redelijk.
          Voor mij blijft Canon één van de beste Jpegs hebben..
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf nieuwe camera

            Hoi Eddy,

            Natuurlijk is de Canon 6D een prachtig apparaat, met goede kwaliteiten.
            Maar je hebt dan ook meteen een behoorlijk grotere, zwaardere en meer opzichtige camera en lens in je handen.
            (f2.8 lenzen voor een FF zijn groter, zwaarder en dikwijls prijziger).
            Ook al eens de Fuji X-T1 aangekeken? Kleiner, lichter en minder opvallend... En de kosten blijven ook onder het FF geweld.
            Z'n kwaliteiten overtreffen alle Aps-c camera's (voor zover ik weet).
            Ik had verwacht dat mijn voorganger (Funcky) daar iets over zou tippen...
            Die goede ervaringen heeft met systeemcamera's (en daar ook het een en ander hier op dit forum gediscussieerd heeft ).
            Ik vooral met de Olympus E-M5 en E-M1, maar die leveren op hogere ISO's wat in. Verder 100% voor concertfotografie.

            Succes met je keuze.
            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf nieuwe camera

              De canon 6D is inderdaad geen slecht toestel, de prijs is momenteel ook vrij gunstig. Dat is ook de reden waarom ik hem onlangs aankocht, zelf nam ik hem in kit met de 24-105 f4l wat ook een prima objectief is. Wel wat vervorming en vignetting, maar softwarematig zo weg gehaald.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf nieuwe camera

                Ik heb eens gekeken naar de Sony A7s maar daar zijn nog niet veel lenzen voor. Ik denk dat eerder een Canon of Nikon fullframe gaat worden maar de welke weet ik nog niet. Ik wacht nog af wat hier op de site nog uit de bus komt. Het voordeel met Canon en Nikon is dat daar meer lenzen voor zijn ook op de tweedehands markt.

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf nieuwe camera

                  Zeker eens naar de D750 kijken. De nieuwste ff van Nikon.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf nieuwe camera

                    als je kleinschalige concerten en lokale dingen wil fotograferen is een FF vaak wel aangeraden. Om de simpele reden dat het licht daar meestal vrij slecht is. Grotere concerten of festivals is het meestal veel beter afgesteld en kan je met een degelijke aps-c camera ook deftige foto's krijgen. canon/nikon. de body's zijn allemaal goed. qua lenzen vind ik (uit ervaring met de twee) canon beter in hun lichtsterke zooms maar bij nikon vind ik het aanbod van primes dan weer beter. Wat je ook kiest, het kan allemaal goeie foto's maken. de enigste reden dat ik destijds voor canon heb gekozen was omdat deze beter in mijn grote handen lag. moest ik nu opnieuw kiezen zou ik wss voor nikon gaan vermits ik door de jaren heen liever met primes ben beginnen werken.

                    Denk er ook aan dat in de meeste gevallen de lenzen een grotere invloed hebben dan de body. lenzen gaan ook langer mee dan body's. Bij canon kan je bv een 6d nemen en meer budget steken in wat goed glas. tweedehands24-70 mkI kan je al veel mee doen op veel concerten.
                    Last edited by unalom; 18 april 2015, 14:51.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment

                    Working...
                    X