Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel verkocht... en nu...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel verkocht... en nu...

    Ik heb mijn 7D verkocht. Kijk uit naar iets anders, veel minder zwaar. IK heb tegenwoordig nogal veel last van arthrose in de nek en 1,800 gr overal meesleuren, het was me stilaan beu.
    Dus heb ik heel de handel verkocht, met lenzen en al.
    Er zijn genoeg goede toestellen die veel minder zwaar wegen denk ik zo.

    Maar nu hé. Morgenavond wordt die afgehaald.

    Mijn gegevens die in de camera zitten, zoals mijn copyright-naam en zo, verwijder ik die best zeker?
    En het geheugenkaartje, moet ik dat nu formatteren of wat?

    Graag enige vlugge tips aub. Bedankt alvast op voorhand!

    Update : het kaartje ga ik eruit halen en niet meegeven. Best behouden voor iets anders zeker?
    Last edited by marie-anne; 16 april 2015, 18:30.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Fototoestel verkocht... en nu...

    kijk eens naar fuji X
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel verkocht... en nu...

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      kijk eens naar fuji X
      Was ik al bezig
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel verkocht... en nu...

        Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
        Was ik al bezig
        ik heb zelf de fuji X100 (is een echt top toestel kwaliteit te vergelijken met leica) en daarnaast de Fuji X-E2 met 18-55 (een toplens)... nadelen van beide toestellen de trage(re) autofocus
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel verkocht... en nu...

          Als je een compactere camera koopt, dan is de kans heel klein dat je daar een CF kaartje in kan gebruiken (tegenwoordig hebben alleen nog de "professionele" camera's een CF slot).
          Dan kan je dat geheugenkaartje misschien beter bij de camera geven (wel eerst formatteren natuurlijk).
          Alle persoonlijke gegevens in de camera kan je ook inderdaad best wissen.

          Tegenwoordig heeft een 100D zelfs een iets betere sensor dan de eerste 7D, en die is een heel stuk lichter als je daarop EF-S lenzen gebruikt.
          De 700D (en de opvolgers daarvan) zijn ook heel wat lichter dan een 7D, maar het zijn ook hier vooral de lenzen die het gewicht van de fototas bepalen.
          Als "wandelcamera" vind ik mijn 700D + de EF-S 18-135 IS STM heel erg goed, dat is mijn keuze voor de uitstapjes waarbij ik niet teveel gewicht wil meesleuren (700D met accu, geheugenkaart, 18-135, zonnekap, lensdop en draagriem = 1128 gram volgens mijn keukenweegschaal).
          Daarmee heb je een groot zoombereik met toch nog een goede beeldkwaliteit.
          Het kantelbare schermpje is erg handig als je dicht bij de grond wil fotograferen (deze foto is met de 700D + 18-135 gemaakt: http://forum.belgiumdigital.com/f46/...de-509088.html ).
          Dat schermpje was voor mij de voornaamste reden om voor de 700D te kiezen in plaats van de nog wat compactere 100D (het aanraakscherm is ook een pluspunt).

          Maar er zijn natuurlijk nog andere merken die camera's maken die lichter zijn dan een 7D, en die ook een heel goede beeldkwaliteit leveren.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel verkocht... en nu...

            @Black B@ndit : ik ben een echt leek hierin. Hoe doe je dat, dat formatteren?
            Merci alvast voor de tip ivm het kaartje!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel verkocht... en nu...

              Je kan het geheugenkaartje in de camera formatteren (in de cameramenu's, waarschijnlijk het eerste menu met het "steeksleutel-icoontje", dat is toch zo bij mijn Canon camera's, dan zal dat ook wel zo zijn bij een 7D ), maar je kan het ook via een geheugenkaartlezer op je computer doen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                Dankjewel !
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #9
                  Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Ik heb mijn 7D verkocht. Kijk uit naar iets anders, veel minder zwaar. IK heb tegenwoordig nogal veel last van arthrose in de nek en 1,800 gr overal meesleuren, het was me stilaan beu.
                  ik draag het toestel bijna nooit meer rond de hals, maar gebruik in 90% de Bgrip. prima oplossing, zowel om te stappen of te fietsen.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                    Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                    Mijn gegevens die in de camera zitten, zoals mijn copyright-naam en zo, verwijder ik die best zeker?
                    En het geheugenkaartje, moet ik dat nu formatteren of wat?
                    Camera terug naar fabrieksinstellingen zetten en kaartje formatteren. Beide handelingen zullen wel in de manual beschreven staan zeker? Anders een searchengine gebruiken met "restore default settings Canon 7D" en "Format memorycard Canon D7" gebruiken.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                      Terug naar fabrieksinstellingen zetten is inderdaad de snelste oplossing (daar had ik zelf nog niet aan gedacht).
                      In de cameramenu's van de 700D en de 5D zie ik "wis instellingen", daarmee zal je de persoonlijke instellingen ook wel weg krijgen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                        Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                        Merci alvast voor de tip ivm het kaartje!
                        Hou er wel rekening mee Marie-Anne, dat de koper zelfs na het formatteren nog een massa foto,s kan terug halen, dus aan U
                        te weten of daar ooit wat heeft opgestaan dat privé is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hou er wel rekening mee Marie-Anne, dat de koper zelfs na het formatteren nog een massa foto,s kan terug halen, dus aan U
                          te weten of daar ooit wat heeft opgestaan dat privé is.
                          j

                          Bwa, naaktfoto's maak ik niet van mijn eigen (dat trekt toch op niets) en mijn HoF-kes zal hij niet meer op BD krijgen hé.
                          Nee, ik ben aan het geinen nu. Dus misschien beter het kaartje toch bijhouden voor mezelf.
                          Ik ben toch echt een leek als ik dat hier allemaal lees hoor.
                          Ik moet me toch eens gaan verdiepen in die dingen ipv foto's te gaan maken.

                          Bedankt voor de tips en raadgevingen allemaal !
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Hou er wel rekening mee Marie-Anne, dat de koper zelfs na het formatteren nog een massa foto,s kan terug halen, dus aan U
                            te weten of daar ooit wat heeft opgestaan dat privé is.
                            Inderdaad,
                            Daar bestaan programma's voor om de geschiedenis van de kaarten helemaal te wissen.
                            Een eenvoudige methode is om die kaart eerst helemaal vol nepgegevens te zetten.
                            Je kan er bvb een lange YouTube film op zetten totdat die helemaal vol is. Of met Copy/paste allemaal dezelfde "loze" bestanden op zetten.
                            En daarna formatteren.

                            Voorbeeld van een YT nep-video van 3 uur en 33 minuten : https://youtu.be/NFR-ADakI-c Let op de baard van de man en die plant.
                            Last edited by Skitch; 16 april 2015, 21:16. Reden: YT link bijgevoegd.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fototoestel verkocht... en nu...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

                              Voorbeeld van een YT nep-video van 3 uur en 33 minuten : https://youtu.be/NFR-ADakI-c Let op de baard van de man.
                              Merci, het wordt alsmaar leuker hier in dit topic.*
                              Wie in godsnaam houdt zich daar mee bezig met zoiets op Youtube te zetten. LOL

                              Wel een goed idee Skitch, bedankt!
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X