Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Show me the money !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Show me the money !!

    Echt wel a**holes, die gasten...

    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Show me the money !!

    Wat een enorm objectief artikel zeg. Het valt op aan welke kant de schrijver staat...

    Een paar kanttekeningen: "Net zoals honderden anders websites plaats ik muziekvideo's op mijn website". De normaalste zaak dus. "No way dat ik daarvoor betaal."

    ... dus het is omdat anderen dat ook doen dat het dan ineens mag? OK, illegaal downloaden dan maar zeker?

    Wat wel niet klopt is dat SABAM rechtstreeks gaat innen bij de dame in kwestie, als het gaat over YouTube video's.

    Er zijn inderdaad overeenkomsten met alle grote services, zo ook YouTube. Maar zoals zo vaak, zijn er weer een hoop "maars" aan al die regelgeving daaromtrent.
    Ik ken een deel fora die met audio en recording bezig zijn, die niet toelaten dat je YouTube-videos op het forum zet, net om deze zever te vermijden...

    IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

    Comment


    • #3
      Re: Show me the money !!

      Ik wil hier zeker de ongelukkige aanpak van SABAM niet verdedigen maar voor het principe dat erachter schuil gaat valt wel wat te zeggen vind ik.
      Een analogie: een website hotlinkt jouw foto's vanop Flickr of aanverwante, trekt daarom meer pageviews en verdient daardoor geld, mede door jouw werk.

      Comment


      • #4
        Re: Show me the money !!

        Sabam is al langer de pedalen kwijt, vraag maar aan Ken Wood, Suki Wan e.d. Filmpje staat waarschijnlijk wel ergens op Youtube

        Het Europees Hof van Justitie heeft vorig jaar in een arrest gesteld dat links naar publiek gemaakte auteurswerken, zoals clips op YouTube, niet vergoed moeten worden.
        YouTube zelf vindt het embedden van video's wel een vorm van persoonlijk gebruik. Het gaat immers niet om kopiëren, maar om verwijzen naar een auteurswerk. Nederland en de rest van Europa denken er ook zo over.
        Aangezien YT de rechten betaald volgens het aantal views en de embedded views daar bij opgeteld worden wil Sabam blijkbaar weer meerdere keren langs de kassa passeren.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Show me the money !!

          Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
          Een analogie: een website hotlinkt jouw foto's vanop Flickr of aanverwante, trekt daarom meer pageviews en verdient daardoor geld, mede door jouw werk.
          Verkeerde analogie.

          Flickr betaald jou rechten per view. Een site hotlinkt naar jouw foto's en de teller van Flicker stijgt en dus ook jouw vergoeding. Sabam wil nu zowel via Flickr als via de website ontvangen.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Show me the money !!

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Verkeerde analogie.

            Flickr betaald jou rechten per view. Een site hotlinkt naar jouw foto's en de teller van Flicker stijgt en dus ook jouw vergoeding. Sabam wil nu zowel via Flickr als via de website ontvangen.
            Inderdaad. En dat is weeral fout van SABAM.... jammer, want ze waren best goed bezig de laatste tijd (vind ik als aangesloten muzikant )

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: Show me the money !!

              Nóg een objectief artikel
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Show me the money !!

                Ik wou het eerst embedden maar ik denk dat dat niet gepast zou zijn. Een link dan maar.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Show me the money !!

                  Ik zal er niet populair van worden maar daar hebben ze wel een punt volgens het huidig recht.
                  YT is in dat specifiek verhaal gewoon een opslagplaats, als de media nu embedded zit of niet, het komt wel "door" jouw website en spreekt jouw publiek aan dus: kassa kassa...

                  Wat wel fout is dat ze blijkbaar 2 keer de kassa passeren. De embedded "plays" moeten appart geteld worden van de plays via YT rechtstreeks.

                  Maar los van heel de zever denk ik dat heel het auteurssysteem eens grondig onder de loep moet genomen worden want daar klopt heel veel niet meer aan.
                  We zitten in nieuwe tijden, nieuwe media, nieuwe technologieen.
                  Als ik me niet vergis is Europa daar mee bezig om die nieuwe wetgeving te ontwerpen.

                  Comment

                  Working...
                  X