Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 uren zonder internet van Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4 uren zonder internet van Telenet

    Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best mogelijke kwaliteit te verstrekken,
    conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar best vermogen in om eventuele onderbrekingen,
    storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.
    5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij voortdurende storingen of onderbrekingen de Overeenkomst kosteloos te beëindigen of
    creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een
    andere operator te wijten is.

    Dus?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: 4 uren zonder internet van Telenet

    Bel eens met hun helpdesk.
    Met wat geluk krijg je een maand gratis interenet of huur van de digicorder.

    Comment


    • #3
      Re: 4 uren zonder internet van Telenet

      Op je volgende internet maandfactuur een korting vragen van 0,5% ?

      Comment


      • #4
        Re: 4 uren zonder internet van Telenet

        Gisteren, eigenlijk deze ochtend vroeg, +- 30 minuten zonder internet.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: 4 uren zonder internet van Telenet

          Blijkbaar houdt het leven op, als men geen internet of gsm meer heeft. Een vriendin is hier zondag toegekomen en heeft haar IPhone vergeten mee te brengen. Gsm ligt nog in Zaventem in de auto.
          Nu kan ze niet Facebooken, WhatsAppen, Facetimen, bellen, selfies nemen of eender wat. Ze heeft me al gevraagd of ze mails kan kwijtraken omdat de batterij van de IPhone leeg zal zijn wanneer ze terug in België aankomt.
          Ik zal haar wat depressiva moeten geven, anders springt ze uit wanhoop misschien nog in het koude zwembad.

          Comment


          • #6
            Re: 4 uren zonder internet van Telenet

            Het is technologie en er kan al eens iets aan haperen heh.
            En het is ook gericht op de consumentenmarkt. Dus klagen moet je niet.
            Als je auto in panne valt voor 5 dagen ga je dan ook klagen bij de garagist?

            Normaal heb je de garantie dat ze een voldoende service aanbieden met mogelijks kleine onderbrekingen.
            Voor de gewone klant (huishoudens is daar niet echt een norm voor, dus dat is vrij te interpreteren)
            Aangenomen wordt dat 1 week down-time per jaar normaal is.

            En eigenlijk is dat een fout van de klant zelf. Als je de downtime wil beperken dan moet je zelf voorzien in redundantie en fall-backs via een ander ISP.
            Net zoals je bv een auto kan bijkopen in geval de eerste eens in panne staat.

            Wil je een hogere SLA (service level agreement) dan zal je moeten dokken
            Daar is de norm 5-9s ofwel 99,999% uptime wat in de praktijk neer komt op een uurtje downtime per jaar.
            Maar het zal U serieus wat geld kosten.

            Als je natuurlijk meedere dagen/weken met storingen zit waarvan de provider geen afdoende oplossing kan bieden dan kan je echt klagen.
            Voorlopig heb je niet te klagen dus. Maar ik weet ook dat dat niet aangenaam is natuurlijk maar je moet realistisch zijn.

            Comment


            • #7
              Re: 4 uren zonder internet van Telenet

              Ik denk dat er mogelijk ergens een DNS probleem is ...

              Comment


              • #8
                Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                Vorige keer kregen we één gratis film
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                  Troost je Theo, o mijn privé Proximus en af en toe ook wel onderbrekingen. Heb al tot vervelens toe met hen contact opgenomen. Ze komen telkens een nieuwe bbox zetten en wat foefelen aan de bedradingen. Na een tijdje begint dat weer. Het enig wat mij afhoudt om te veranderen van provider is omdat ik zou moeten laten kappen en boren, ander was het al gebeurt. Nu.., ik moet wel toegeven dat in een groot huis waarin zeer veel beton en dito ijzer zit, een draadloze verbinding nog steeds niet opperbest functioneert.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Ik zal haar wat depressiva moeten geven, anders springt ze uit wanhoop misschien nog in het koude zwembad.
                    Ik zou misschien beginnen met wat anti-depressiva , helpt mogelijks beter
                    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                      Ik heb meer dan 30 jaar zonder internet gezeten...
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        ..... Nu.., ik moet wel toegeven dat in een groot huis waarin zeer veel beton en dito ijzer zit, een draadloze verbinding nog steeds niet opperbest functioneert.
                        je bedoeld een flat..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          je bedoeld een flat..?
                          grt,bouk.
                          Ja bouk, een flatje met op- en aanbouw.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Troost je Theo, o mijn privé Proximus en af en toe ook wel onderbrekingen. Heb al tot vervelens toe met hen contact opgenomen. Ze komen telkens een nieuwe bbox zetten en wat foefelen aan de bedradingen. Na een tijdje begint dat weer. Het enig wat mij afhoudt om te veranderen van provider is omdat ik zou moeten laten kappen en boren, ander was het al gebeurt. Nu.., ik moet wel toegeven dat in een groot huis waarin zeer veel beton en dito ijzer zit, een draadloze verbinding nog steeds niet opperbest functioneert.
                            Koop dan eens zelf een goed access point.
                            Als ik naast de telenet box sta, haal ik bijlang niet de snelheden die ik naas een Apple Timecapsule haal.
                            Er zijn uiteraard nog andere merken, maar neem dan de "betere spullen". De goedkoopste modellekes zijn goed voor een studentenkot. Bereik in de kamer, en eventueel in de kamer er naast, maar verder niks.
                            Hier in huis staan er 4 AP om alles een goed bereik te geven tot op de 2e verdieping.

                            Nu, draadloze prestatie is niet direct de zaak van de provider.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 4 uren zonder internet van Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Koop dan eens zelf een goed access point.
                              Als ik naast de telenet box sta, haal ik bijlang niet de snelheden die ik naas een Apple Timecapsule haal.
                              Er zijn uiteraard nog andere merken, maar neem dan de "betere spullen". De goedkoopste modellekes zijn goed voor een studentenkot. Bereik in de kamer, en eventueel in de kamer er naast, maar verder niks.
                              Hier in huis staan er 4 AP om alles een goed bereik te geven tot op de 2e verdieping.

                              Nu, draadloze prestatie is niet direct de zaak van de provider.
                              Heb ik, een TC.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X