Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Retro look

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Retro look

    In juni werk ik met een photo booth. Ik zou de foto's meteen willen bewerken in lightroom. Ik heb het programma al gebruikt, maar wacht nu op de LR6 om het te kopen.

    Ik werk met een vaste lens, alles is controleerbaar. Alleen moeten de foto's - liefst zo snel mogelijk - op dezelfde manier bewerkt worden. De look die ik naar op zoek ben is deze:

    http://media.digitalcameraworld.com/...ass.finish.jpg (niet mijn foto)
    Moderator Note: Niet jouw foto, en daarom achter een linkje geplaatst.

    Als iemand weet hoe ik dit resultaat meteen verkrijg, dat zou fantastisch zijn.


    Bijkomende vraag:

    Ik wil zo snel mogelijk de foto's kunnen verzenden van mijn toestel naar de laptop. Hoe zorg ik ervoor dat ik een preset heb die foto's meteen een bepaalde 'look' geven?

    De Pentax K-5 ondersteunt geen Wi-Fi SD-kaartjes, is er een andere manier om snel foto's naar de laptop te verzenden via internetverbinding?



    Bij voorbaat dank
    Last edited by LesC; 14 april 2015, 14:32.

  • #2
    Re: Retro look

    Misschien is perfect effects iets voor je?
    Buy the photo effects plugin from ON1 for next-level photo effects with hundreds of included presets, filters, LUTs, textures, and borders. Our photo retouching software plugin seamlessly integrates in your workflow. Purchase or subscribe to the ON1 photo effects plugin today!
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Retro look

      Dit is een mengeling van een zwart/wit (sepia) omzetting, dat kan heel goed met de plugin van MacPhun, Tonality Pro.
      Tenzij je een PC hebt natuurlijk, dan kan het via een omweg, presets genoeg te vinden voor LR.
      Of je koopt de uitstekende NIK suite filters, Silver Efex Pro kan bijna evenveel als Tonality Pro.
      Beide programma's werken ook stand-alone, dus je moet niet wachten op LR6.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Retro look

        Oorspronkelijk geplaatst door Ederra Bekijk bericht
        De Pentax K-5 ondersteunt geen Wi-Fi SD-kaartjes, is er een andere manier om snel foto's naar de laptop te verzenden via internetverbinding?
        Lees dit er eens op na: http://www.pentaxforums.com/forums/1...e-fi-card.html
        Ik las het zelf wel niet helemaal...

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Retro look

          wat jij wil kan wel met lichtroom denk ik. Heb zelf geen ervaring met een photobooth. met lichtroom kan je zelf je presets aanmaken. superkort samen gevat bewerkt je een foto tot het gewenste resultaat en al die bewerkingen sla je dan op. De moment zelf schiet je tethered naar een laptop via lightroom. Je stelt dan die preset in dat hij deze toepast tijdens het inladen van een foto en dan zou je normaal een paar seconde later steeds het zelfde resultaat moeten bekomen.

          Hoe je juist dit effect bekomt is een beetje prullen. Je kan beginnen met een standaard sepia preset in lightroom. en daarna wat met de schuivertje experimenteren tot het gewenste resultaat er is. Die zwarte kader kan je ongeveer krijgen via het tabje effecten (zwart vignette en dan de vorm er van aanpassen, weet nimmer hou dit schuivertje noemt) Het enigste wat ik niet zou weten hoe je dit in LR kan bekomen zijn de krassen op de foto. Hopelijk kan je hier al mee starten.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Retro look

            Bedankt voor de reacties allemaal.

            @unalom

            Hier wordt uitgelegd hoe je het gewenste resultaat bekomt in photoshop. Lukt dit ook met lightroom? Of kun je ook presets maken in photoshop?

            Comment


            • #7
              Re: Retro look



              Meer heb je niet nodig :-)
              Nikon D4s en wat glas // en een sb910 lichtje

              Comment


              • #8
                Re: Retro look

                Dat ding werkt ook maar kan je daar tethered naar fotograferen. Die functie ben ik er precies nog niet in tegen gekomen.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Retro look

                  Kijk hier eens: http://forum.fotobewerking.tips/ (Wel eerst aanmelden)
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment

                  Working...
                  X