Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X100: probleem met belichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X100: probleem met belichting

    Ik heb onlangs een tweedehands Fujifilm X100 gekocht. Bij het kopen natuurlijk zo goed mogelijk getest en alles leek perfect te werken op dat moment. Na een tijdje ermee gewerkt te hebben bleek ik echter soms problemen te hebben met de belichting van foto's, die bij bepaalde instellingen zwaar overbelicht werden. Het deed zich niet altijd voor, wat mij eerst deed vermoeden dat ik ergens een instelling over het hoofd zag en nog aan het toestel moest wennen.

    Ondertussen ben ik echter vrij zeker dat ik een toestel in handen heb met het "sticky aperture" syndroom, een kwaal die dit toestel geteisterd heeft in de eerste jaren. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? En zo ja, hoe kan het opgelost worden?

    Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
    Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

  • #2
    Re: X100: probleem met belichting

    Ik had dat, die moet binnen bij Fuji, ze vervangen de lenseenheid. Ik had het een maand na aanschaf in 2011, het heeft ongeveer 4 weken geduurd voor ik hem terug had (maar het is natuurlijk al lang geleden, geen idee hoe snel ze die nu verwerken) en sindsdien geen problemen meer gehad.

    Comment


    • #3
      Re: X100: probleem met belichting

      Dit zal je misschien ook interesseren: http://www.dpreview.com/forums/post/50952911

      Comment


      • #4
        Re: X100: probleem met belichting

        Om het hele verhaal nog even af te sluiten: binnengebracht bij Kamera Express, verzonden naar Fujifilm, lens vervangen, vier à vijf weken moeten wachten weliswaar maar geen euro moeten betalen. Goeie service!

        Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
        Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

        Comment


        • #5
          Re: X100: probleem met belichting

          Eind goed, al goed.

          Maar bovenal, tof dat je feedback levert !

          Comment

          Working...
          X