Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 APO Macro S2 Errors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300 APO Macro S2 Errors

    Na info of de Sigma 70-300 APO Macro S2 wel past op de Canon EOS 300D en wat te doen bij eventuele Errors kreeg ik het volgende:


    "Mevrouw, Mijnheer,

    Dit fenomeen geldt ALLEEN EN UITSLUITEND voor oudere lenzen ( 6 jaar en ouder )

    En dan nog hebben wij een commerciële oplossing voor dit geval !!!!!!!!!!!!!!!

    Een nieuwe lens die U nu in Belgie aan een normaal tarief koopt zal het perfect doen

    Op uw toestel. Stel dat U binnen een aantal jaren een nieuwe digitale body koopt, kan deze

    Lens altijd aangepast worden ( tuurlijk geen 10 jaar ) Net zoals men geen 33 toeren plaat

    Meer in een CD speler kan spelen . Trouwens een lens in Belgie bij een handelaar gekocht

    Zal binnen een termijn van 3 jaar gratis aangepast worden ( behalve transport kosten en

    De handeling van de winkelier ) Daarna betaald U een forfaitaire bedrag om ze aan te passen

    Het is trouwens heel simpel om te weten of de lens geen oude is of het perfect doet en zal

    Blijven doen op uw toestel, U neemt uw toestel mee naar de winkelier en zet ze erop en

    Probeert enkele fotos te maken en te diafragmeren als dit lukt hebt U de goede lens.

    Electronica is daarin heel simpel ; HET WERKT OF HET WERKT NIET , er is niet zoiets

    Het werkte de eerste week of maand en nu krijg ik ERROR 99 . DIT KAN NIET !!!!!!!!!!!

    Vriendelijke groeten"
    -------------------------------------------

    Mag ik hier nu op uit maken dat er geen enkel probleem zal zijn met deze lens of houden jullie er een andere mening op na?
    Alvast bedankt


    Grtz,F@bke
    -------------------------------------------
    Je kan beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

  • #2
    Hoezo, zit Skitch niet meer op de maan

    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Bij mij was dat ook na een paar weken met mijn Tamronlens.
      Eerst af en toe en toen constant ERR 99.
      Bij mij waarschijnlijk de electronika in de lens,ze is nu al 14 dagen binnen.
      Reparatie of wel een nieuwe.
      Dat kan bij een nieuwe lens uitzonderlijk voorvallen.

      http://forum.belgiumdigital.com/search.asp?mode=DoIt
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #4
        zeg mensen, noemen jullie zone reply als f@abke hier quote normaal ?????


        @ Fabke :
        Vanwie kreeg je deze (imho idiote) mail ?
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Thx voor de reply's.

          'k twijfel dus nog steeds hé of ik wel dan niet deze lens zal aanschaffen....

          edit(of zou ik beter af zijn met de Canon 55-200/4.5-5.6 of de Sigma 55-200 DC wetende dat mijn budget niet zo groot is of toch beter iets meer uitgeven voor de Canon 75-300/4.0-5.6 USM IS of de Tamron AF 28-300/3.5-6.3 XR ))

          @Perrush:

          Deze mail kreeg ik van de 'product-manager' (zoals hij zich toch noemt) van Sigma, Benelux.

          Grtz,F@bke, die er maar niet uit raakt want hoe meer reviews ik lees, hoe minder ik het nog weet...
          -------------------------------------------
          Men is nog geen man van geest wanneer men veel ideeën heeft, evenmin als men een goed generaal is omdat men veel soldaten heeft.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Originally posted by F@bke
            Thx voor de reply's.

            'k twijfel dus nog steeds hé of ik wel dan niet deze lens zal aanschaffen....

            edit(of zou ik beter af zijn met de Canon 55-200/4.5-5.6 of de Sigma 55-200 DC wetende dat mijn budget niet zo groot is of toch beter iets meer uitgeven voor de Canon 75-300/4.0-5.6 USM IS of de Tamron AF 28-300/3.5-6.3 XR ))


            Ik zie niet in waarom in de eerste plaats de Sigma AF 70-300/4,0-5,6 Super APO Makro II niet zou werken op de 300D, altans toch niet dit laatste model en dan nog gelden de regels bij sigma voor oudere versies ( tot 3 jaar oud zoals je zelf al aangeeft) dat deze gratis worden ge-rechipt.
            Wat je budget betreft denk ik trouwens niet dat je meteen een betere telezoom gaat vinden daar deze sigma toch APO heeft en haar kwaliteiten al bewezen heeft, getuige de vele BD'ers die er één bezitten en er tevreden over zijn.
            Zowel de canon 55-200 als de sigma 55-200 zijn optisch héél wat minder alsook de canon 75-300 usm al kan je deze laatste eventueel nog overwegen, doch nog steeds minder scherp dan de sigma 70-300!
            De tamron 28-300 mag dan wel een héél aantrekkelijke zoomlens zijn, compact en daarbij ook nog eens een zeer leuk prijskaartje, de resultaten zijn definitief navenant of wat dacht je........
            Voor vakantiekiekjes kan je daar misschien nog iets deftig uithalen maar voor het grotere werk waar DOF e.d centraal staat.......
            Kijk ook hier:
            http://camerasystems.info/nonforum/querylenstxt.jsp?filter=%22brand='Canon%20EF'%20OR %20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%2 0or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20 AF'%22

            Voor een ideetje betreft de Sigma AF 70-300/4,0-5,6 Super APO
            Makro II 175 eurootjes http://www.afa-fotohandel.de/de/dept_59.html
            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

            Comment


            • #7
              Misschien heb je hier ook nog iets aan.
              Een vergelijkingstest tussen de canon 75-300 en de sigma 70-300 APO

              http://www.pbase.com/argylemonkey/lens_comp
              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

              Comment


              • #8
                error 99,heb dit ook al gezien!De mijne (sigma 150-500)is ook al 3 weken binnen!Toen ik de 300d aankocht zei de verkoopster dat alle lenzen boven 50mm geen problemen gaven!fout dus!!Mijne maat zijn 70-210 van sigma,zelfde probleem,maar duurdere herstelling omdat zijn lens ouder was moest deze naar Singapore gestuurd worden,waar de mijne naar nederland moet en half zo veel kost!zelfde probleem met flitser,zocht naar een sca-adapter voor mijn metz en dacht goedkoop af te zijn,maar goed dat Ingo van tofoto.de voor mij belde naar metz en reactie kreeg dat ze daar ook niet zeker waren dat dit ging werken!Ik heb me toen dadelijk bij Ingo een nieuwe flits gekocht!een eerlijk en behulpzaam verkoper is hij,en hij mag zeker op mij rekenen als vaste klant!!!al bij al is dus mijn 300d een duurdere grap geweest dan ik ooit gedacht had!!
                grts; M

                Comment


                • #9
                  Originally posted by meuwi
                  al bij al is dus mijn 300d een duurdere grap geweest dan ik ooit gedacht had!!
                  Ik denk dat die stelling voor zo ongeveer iedereen hier geldt, vul gewoon je eigen cam in...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment

                  Working...
                  X