Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beperkingen D7000 indoor sportfotografie. Advies voor aankoop nieuwe body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beperkingen D7000 indoor sportfotografie. Advies voor aankoop nieuwe body?

    Goedenavond allemaal,

    Ik kreeg gisteren de kans om een wedstrijd van de Antwerp Giants te gaan fotograferen ( Basketbal ). Ik koos ervoor om te werken met mijn 70-200 F2.8 maar merkte vrij snel dat dat het niet zou worden... Ik moest tot ISO 3200 gaan om een sluiter van 1/320 te kunnen genereren, wat in veel gevallen nog wat motion blur gaf... om op 1/500e te fotograferen moest ik de Iso naar 5000 brengen, maar die foto's zijn gewoon onbruikbaar, zelfs na de RAW beelden bewerkt te hebben in Photoshop blijft er teveel Ruis op de foto's zitten. Op 3200 lukt het nog wel net met de Ruis maar dan is de sluiter niet hoog genoeg.

    Ik zoek dus een nieuwe body om in de toekomst zulke zaken te kunnen vermijden. Welke body raden jullie mij aan welke betere ruisprestaties geeft in de hoge ISO's en welke nog een respectabel aantal FPS levert. Mijn D7000 levert er nu 6, dus dat zou ik op zijn minst willen evenaren. Ik heb reeds een idee in mijn hoofd, maar wil graag jullie meningen ook horen. Een budget van rond de €2.000 zou haalbaar moeten zijn.

    Bedankt alvast!

    Groetjes
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: Beperkingen D7000 indoor sportfotografie. Advies voor aankoop nieuwe body?

    Ik denk dat je goed uit de voeten zou kunnen met de D750. Zelf heb ik daar heel goede ervaringen mee, ook in de hogere ISO's.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: Beperkingen D7000 indoor sportfotografie. Advies voor aankoop nieuwe body?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
      Ik denk dat je goed uit de voeten zou kunnen met de D750. Zelf heb ik daar heel goede ervaringen mee, ook in de hogere ISO's.
      En wat met de buffer? Naar het schijnt loop deze vrij snel vol?
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

      Comment


      • #4
        Re: Beperkingen D7000 indoor sportfotografie. Advies voor aankoop nieuwe body?

        ik zie dat sportfotografie jou voltijdse job is. mss is de investering in een d4 of d4s wel te verantwoorden dan?
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Beperkingen D7000 indoor sportfotografie. Advies voor aankoop nieuwe body?

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          ik zie dat sportfotografie jou voltijdse job is. mss is de investering in een d4 of d4s wel te verantwoorden dan?
          Niet helemaal correct, maar ik begrijp dat je dat van m'n website hebt . Staat erop om wat sneller vertrouwen te winnen van potentiële klanten . Daar komt mijn marketingopleiding om de hoek piepen. Momenteel opdrachten in bijberoep en aanlevering van sommige foto's aan wielertijdschriften. Niet genoeg om voltijds van te leven ( momenteel). Natuurlijk is dat de ultieme fotomachine... Maar dat budget is nog wat te hoog gegrepen.
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

          Comment

          Working...
          X