Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A80 Herstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A80 Herstelling

    Hallo,
    vandaag de 'schitterende' service van canon mogen ervaren. Ik heb een half jaartje geleden een A80 gekocht. Een paar maanden geleden glipte deze tijdens een vakantie in Frankrijk uit mijn handen. Ik dacht eerst zware stukken, maar uiteindelijk bleek enkel de voorste bescherming van de lens stuk. Dus het uiterste kapje van de lens. Ik dacht dat gaat een kleine reparatie zijn. Ik heb deze vier weken geleden binnen gedaan. En natuurlijk geen garantie, want ik heb hem zelf laten vallen. Dat vind ik ook normaal. Goed winkel stuurt hem op. En vandaag telefoontje. Ze willen hem maken voor 391 Euro!! En dat voor een stom kapje van de lens. Daar heb ik een nieuwe voor. Ik zeg, dat ik dat zeker niet ga doen. Dan trek ik er zo maar verder foto's mee. Blijkt dit ook nog eens 60 Euro te kosten, bestekkosten. Natuurlijk mogen ze iets geld aanrekenen, maar deze prijzen vind ik toch wel zeer schandalig. Nu volgende week mag ik hem gaan afhalen. Ik hoop dat hij nog altijd in dezelfde staat is, want anders gaan ze mij zeker horen vloeken tot in brussel. Is dit de dank die je krijgt als je een Canon-product koopt. De producten op zich zijn goed, maar er is toch meer dan dat denk ik dan. Ik heb er in ieder geval uit geleerd.

    Misschien nog een vraagje. Weet niemand of je niet zo'n kapje zelf ergens kan kopen of iemand die er kan aan raken. Dit lijkt mij zelf ook te maken.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Mja dat krijg je met de evolutie van het digitaal fototoestel naar een massa-product. De werkuren worden dan per definitie duurder dan de gebruikte materialen dit werkt de wegwerpcultuur natuurlijk in de hand. Spijtig want er zit heel wat ingenieuze techniek en know-how achter en bovendien is de A80 een mooi toestel. Zelf maken kan misschien, maar het lijkt mij een redelijk moeilijk karwei. Bovendien bestaat de kans dat ge meer kwaad dan goed doet.
    Das Glück fliegt, wie es fängt, der hat es. Nikon coolpix990

    Comment


    • #3
      zo gaat het momenteel , tis overal zo , laatst een sony camera 'onder garantie ' voor herstelling verzonden , het herstel was gratis , maar adminitratie kosten en transportkosten daar moest de klant zelf voor opdraaien
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Dat van die bestekkosten moeten ze je toch eerst op VOORHAND zeggen hoor, is dit gebeurd ?
        Mijn "koopklanten", dwz klanten zonder onderhoudskontrakt, probeer ik eerst telefonisch te helpen, is een interventie nodig en de klant gaat akkoord vertel ik hem eerst de kosten, pas als de klant akkoord gaat herstellen we opdat deze nooit voor verassingen zou komen te staan...ik vind deze "evolutie" werkelijk bedenkelijk hoor...
        €391 voor herstelling, voor €80 MINDER heb je een nieuwe A80...
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

        Comment


        • #5
          Dit is niet enkel het geval met Canon hoor, bij gelijk welk ander merk ga je net hetzelfde voorhebben!!! Dus niet meteen canon beginnen afbreken , maar het is inderdaad schandalig, want voor hetzelfde geld sturen ze jou natuurlijk ook gewoon een nieuwe op, geen mens die dat merkt (tenzij je je camera op een of andere manier gemarkeerd hebt natuurlijk) en zij hebben je probleem op 2 minuten opgelost. KASSA KASSA !!!!!
          ik denk niet dat ze de tijd gaan nemen om hem te repareren.

          wat die bestekkosten betreft dat is idd schandalig, maar vooraleer je reclameert eerst eens kijken op hun website, want als het daar vermeld staat, dan heb je natuurlijk geen been meer om op te staan, anders zeker en vast uw keel daar eens openzetten

          greetz!
          Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

          Comment


          • #6
            Ik heb vroeger ooit problemen gehad met m'n canon S20 (zoom mechanisme geblokkeerd)

            Heb die toen binnengebracht in de winkel, en men kon mij daar onmiddelijk ter plaatse al melden wat het ging kosten: ze hadden een hele waslijt van alle apparatuur van canon, met een vaste herstelprijs per model.
            Zo zou men bij canon werken: met een forfetair vast bedrag per model, ongeacht de schade. Voor de S20 was dat toen 170€ dacht ik. Zeer duur als je dan weet dat je defect enkel te wijten is aan een afgebroken tandwieltje. als je CCD defect is wordt het natuurlijk een "goedkope" herstelling.

            Dus ik vind het hier wel raar dat je hte nog bestekkosten moet gaan betalen terwijl ze eigenlijk met vaste herstelkosten werken.... (of Canon moest het afgelopen jaar van werkwijze verandert zijn??)
            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

            Comment


            • #7
              Tja Canon ... de mannen met de plastron in de ivoren toren ...

              Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

              Comment


              • #8
                tja de kosten als een digi camera kapot gaat zijn in 99.9% van de gevallen belangelijk.

                een digi camera is een verfijnd stukje techniek en er kan altijd wat stuk gaan, kijk als er echt veel kapot is ok, maar vaak is een kleine beschadiging of b.v kapot tandwieltje meteen aan kosten net zo duur als een nieuwe.

                ik weet zeker dat het vaak veeel goedkoper kan maar het lijkt wel of ze het erom doen.

                net zoiets als ik koop een nieuwe bmw van 40000€
                en 1 deuk in de bumper en dat kost 36000€.

                lijkt me niet toch?

                ik vindt ze moeten geld verdienen aan het verkopen van produkten.
                en als er iets stuk is dan maken voor kosten waar ze mee kiet spelen.

                repareren zie ik altijd nog als een service maar het lijkt er meer op of ze je bankrekening willen plunderen.

                but ye who am i
                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment


                • #9
                  Originally posted by backing_vocal
                  Tja Canon ... de mannen met de plastron in de ivoren toren ...


                  Dat is niet alleen bij Canon zo. Ik heb ooit ook 159 euro betaald om een klein tandwieltje te laten vervangen bij een Nikon Coolpix 880.
                  Voor die prijs heb ik een volledige set ketting + tandwielen voor mijn motor .
                  Volgens mij maken ze die reparaties bewust zo duur, dat de klant al heel snel denkt dat hij beter gewoon een nieuw toestel koopt, en het oude wegwerpt .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Tja, ja spijtig dat die mentaliteit zo is. Dat is bijna zoals zeggen. Mijne pc crasht, kom laten we hem maar wegsmijten. Ik ben ondertussen al wat gekalmeerd maar vind het toch nog altijd een schandalige service. Ik hoop dat die mentaliteit toch gaat veranderen in de toekomst, maar vrees dat het toch wishfull thinking gaat zijn. Enfin canon is toch een klant armer, dat staat al vast voor mij, ook al zullen andere merken niet beter zijn qua service. Het zal nu eenmaal de trend zijn zeker...

                    Comment


                    • #11
                      Bij een herstelling zijn het meestal niet de prijzen van de onderdelen die het duurste zijn. De werkuren tellen gewoonlijk veel zwaarder door op de uiteindelijke rekening. Als ze aan een herstelling beginnen, moeten ze eerst vaststellen wat er fout is, dan moet de boel uit elkaar, en daarna kunnen de defekte onderdelen pas vervangen worden. En achteraf moet alles nog eens grondig getest worden, om zeker te zijn dat alles perfect werkt.
                      De laatste keer betaalde ik bij het onderhoud (kleppen stellen en carburators synchroniseren is het enige dat ik zelf niet doe)van mijn motor 30 euro per werkuur (zonder btw, = 36,3 euro btw in). Zo'n hersteldienst zal ook wel ongeveer dezelfde tarieven hanteren.
                      Die 60 euro die je moest betalen, dat is waarschijnlijk 1 werkuur (papierwerk + nazicht), + verzending. Dat lijkt duur, maar iedereen die daaraan meewerkt moet ook betaald worden van dat bedrag.

                      Ik weet zelf ook dat, als ik bijvoorbeeld een loodgieter zou opbellen, dat ik dan bijna 5 uur moet werken om na belastingen genoeg over te houden voor de kostprijs van 1 werkuur van die loodgieter.
                      Maar diezelfde loodgieter moet natuurlijk ook weer belastingen betalen, dus houdt die ook lang niet zoveel over.

                      (Gelukkig ken ik als koeltechnieker genoeg van gas, elektriciteit, verwarming, waterleiding, zelfs wat automechanica en natuurlijk ook koeltechniek (en een beetje elektronica) zodat ik bijna nooit iemand nodig heb om hier iets te repareren .
                      Alleen spijtig dat ik niet veel ken van digitale camera's )
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by r.marijnissen
                        tja de kosten als een digi camera kapot gaat zijn in 99.9% van de gevallen belangelijk.

                        een digi camera is een verfijnd stukje techniek en er kan altijd wat stuk gaan, kijk als er echt veel kapot is ok, maar vaak is een kleine beschadiging of b.v kapot tandwieltje meteen aan kosten net zo duur als een nieuwe.

                        ik weet zeker dat het vaak veeel goedkoper kan maar het lijkt wel of ze het erom doen.

                        net zoiets als ik koop een nieuwe bmw van 40000€
                        en 1 deuk in de bumper en dat kost 36000€.

                        lijkt me niet toch?

                        ik vindt ze moeten geld verdienen aan het verkopen van produkten.
                        en als er iets stuk is dan maken voor kosten waar ze mee kiet spelen.

                        repareren zie ik altijd nog als een service maar het lijkt er meer op of ze je bankrekening willen plunderen.

                        but ye who am i
                        Verkeerd vergeleken denk ik ...
                        Je bumper is stuk ... kost 500€ aan onderdelen ...
                        1) Je laat herstellen bij een carrosserie ... kost u 1000€
                        of ...
                        2) Je gaat naar een garage en vraagt uw auto te laten herstellen ... kost u 2000€

                        Hangt af van degene die u de factuur presenteert ...

                        Ik ken een gekende gsm/fotozaak in Leuven die "onder garantie" 25€ transport aanrekent voor een GSM en nog meer voor een ander toestel ...
                        Een goede dealer rekent dit niet aan maar doet dit zelf binnen of stuurt het met andere zaken mee waarvoor hij toch al betaalt ... deze rekent die andere kosten door aan zijn klanten bij een eventuele herstelling ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          um ja

                          maar bij cameras is het eerder hij koste 500€

                          en we maken hem voor 550€

                          terwijl er op dat moment b.v 6 maanden later hij nieuw zelfs nog maar 450€ kost dus een nieuwe is 100€ gootkoper dan laten maken.

                          tuurlijk hangt het af van wie de factuur presenteert maar een rekening presenteren die vaak bijna net zo duur is als de camera of duurder.
                          dat is gekke werk.


                          tuurlijk zijn arbeidsurenduur.

                          maar als er staat arbeidsuren 100€
                          en een nieuw tandwieltje 150€

                          arbeidsuren ok

                          maar voor een plastic tandwieltje of stukje alminium dat kost geen 150€ maar eerder 5€. ze proberen je gewoon nog leeg te kloppen.

                          belachelijk meer is het niet





                          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                          Canon EOS600d

                          Comment

                          Working...
                          X