Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

    Hoi,
    Momenteel heb ik een nikon d40 en als lens gebruik ik meestal een tamron 16-300. Ik heb verder nog de standaard kit-lenzen 18-55 en 70-200.
    Ik fotografeer onze kleinzoon binnen en in de tuin, op vakantie landschappen en gebouwen, ook binnen gebouwen of musea neem ik graag foto's. Occasioneel maak ik foto's van auto's of moto's op circuit. De foto's bekijken we meestal op een pc, van de vakanties maak ik albums, zeker niet groter dan a4-formaat.
    Ik dacht over te stappen naar de nikon 5500, ondermeer ook voor het touchscreen en om toestel te hebben dat ook kan filmen.
    Nu las ik in andere onderwerpen goede commentaar op een toestel als de panasonic lumix fz 1000. Mede ik omdat ik vaak toch wat onscherpe foto's heb met de tamron vraag ik me af of ik niet beter overstap naar de lumix.
    Iemand van jullie een wijze raad voor mij ?

    Alvast bedankt,
    Danny
    Last edited by dbr; 11 april 2015, 16:28. Reden: Foutje in de titel : dlsr moet uiteraard dslr zijn ...

  • #2
    Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

    Mede ik omdat ik vaak toch wat onscherpe foto's
    Denk je dat je met een overstap naar wat anders, dit beter zal worden dan??

    Mijn advies:
    - Die tamron 16-300mm er uit en eventueel ook die 18-55mm en vervangen door 17-50mm of 17-70mm
    - Ik denk dat je er ook bij gebaad bent meer "rust" te nemen alvorens je een foto neemt.

    Die "panasonic lumix fz 1000", die hebben ze iets te opgehemeld, maar kan best een goed alternatief voor jouw zijn, maar dat kan alleen jij beoordelen.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

      Panasonic FZ1000 iets te opgehemeld!!!
      Weet jij wel wat je zegt? Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met mijn D90 met Tamron 17-50mm 2.8f erop. En dat voor een bridge.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

        Sommige mensen zitten nog altijd met een idee, dat alleen een DSLR goede foto's kan maken.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met mijn D90 met Tamron 17-50mm 2.8f erop. En dat voor een bridge.
          Ik ben vrij zeker dat de Pana je veel meer plezier gaat verschaffen dan opnieuw een DSLR (tenzij je een budget uittrekt dat vele malen hoger ligt dan de hele FZ1000, alleen al aan lenzen).
          Hier is de Pentax K20D vertrokken en vervangen door de Pana, ik heb nu duidelijk scherpere foto's en een veel beter ISO bereik dan ooit voordien.
          Let op: de FZ1000 heeft geen touch-screen, wat ik persoonlijk totaal geen probleem vind.
          Als we mogen weten waar je ergens woont, er zijn al genoeg FZ1000 's in omloop ondertussen, je kan dan misschien de camera eens gaan bekijken bij één van de gebruikers ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

            Tja, de "zondagziekte" van BD: een bericht posten en dan gebeurt er ogenschijnlijk niets, dus nog eens posten en dan staat het er 2 keer.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

              Al bedankt voor jullie reacties. Momenteel heeft de bridge het meeste streepjes. Als iemand de zijne en wat resultaten wil laten zien : ikzelf woon in de regio tussen antwerpen en turnhout.
              En zoals in2lapland aangeeft : rust, rust en nog eens rust alvorens af te drukken helpt ook ...
              Groeten, Danny


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk bericht
                Al bedankt voor jullie reacties. Momenteel heeft de bridge het meeste streepjes. Als iemand de zijne en wat resultaten wil laten zien : ikzelf woon in de regio tussen antwerpen en turnhout.
                En zoals in2lapland aangeeft : rust, rust en nog eens rust alvorens af te drukken helpt ook ...
                Groeten, Danny
                Ik ben van Herentals Danny…. Altijd welkom…..
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

                  Ik ga mijn 5D mk II ook nooit wegdoen, want ja... Maar ik ben van die panasonic als mee sleur camera toch wreed content!
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

                    Er is een topic over de panasonic daar zie je ook al wat resultaten.
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe dslr of bridge : raad gevraagd

                      Ben heel tevreden met de Sony RX 10 (bridge camera) met een prachtige lens: Vario-Sonnar T* 24-200mm equivalent stabilized F2.8 lens
                      Sony has a long history of making interesting cameras and has, in recent years, produced some of the most innovative products and technologies. Not all of these developments have caught on but we've admired its pioneering spirit, even when we haven't always loved the products.

                      Niet goedkoop maar zijn geld waard m.i.
                      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                      Comment

                      Working...
                      X