Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix DMC-FZ10

    Hallo,

    Ik zou me willen een toestel met groot zoombereik aanschaffen.

    De Panasonic Lumix DMC-FZ10 , lijkt mij wel wat aangaande prijs/gebodene.( anti-shake-Leica-lens!)
    Binnenkort komt de opvolger (FZ20 -5 Mp, uit)

    Zijn er hier mensen met ervaringen daaromtrent, of meningen.

    Ik woon in de buurt van www.geheugenkaart.be.
    De prijzen zijn redelijk.
    Goede ervaringen iemand?

    Bedankt bij voorbaat voor de eventuele antwoorden.

    Don.

  • #2
    Er zitten hier wel aan paar gebruikers r.marijssen o.a.. Doe eens een search, dit toestel komt hier regelmatig aan bod.

    Impressies over www.geheugenkaart.be (=www.sdcard.be = ...) vind je hier: http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=53449&SearchTerms=,ervaringen
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ik heb zo'n toestel en ben zeer tevreden. Zie topic van leoverhagen nog maar kort geleden.
      Pana FZ10

      Comment


      • #4
        Ik heb effe gewerkt met dit toestel en moet zeggen prachtigge zoomlens
        is plezant als je ver wil inzoomen , de kleuren vond ik ook zeer goed maar wat mij eigenlijk tegeviel was de ruis , ik ben gewoon met Nikon te werken , en ergerde mij in wat de ruis betrefte zeker als je eens een crop moest maken van iets en een paar keer digitaal inzoomde stoorde mij dit eigenlijk
        voor de rest zeker een aanrader
        NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

        Comment


        • #5
          Hallo
          Ik heb ook zo een toestel +-3maanden en ben zeer tevreden .
          Is veel te duur oàp deze plaats . ikzelf heb het toedyel in Duitsland gekocht voor 600€ met reserve battery.
          2 jaar garantie en nedelands talige handleidingVoor de rest zeer tevreden met toestel maar duurt toch enkele weken voor men het kent met manuele instelling.
          Zoom is prachtig en kleuren ook.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Zeer bedankt voor de hulp.

            Het toestel ziet er uit als een russische gevechtstank, 500 gram.
            Maar lensstabilisatie is met die grote zoom wel een must, denk ik.

            Er zijn inderdaad verscheidene bronnen die van 'ruis' gewag maken.
            Op iso 50 schijnt het dan weer beter te zijn dan topmerken?

            De lens is lichtsterk,f2.8 over heel bereik.
            Daar hij zou moeten dienen voor natuurfotografie-dag is die ruis misschien te vermijden door altijd iso50...100 te gebruiken.

            Ik ga in ieder geval wachten tot de FZ20 uit is en de beoordelingen afwachten.

            Comment


            • #7
              Met iso 50 en 100 is ruis geen probleem. Vanaf iso200 begint ge het al wat te zien.
              Pana FZ10

              Comment


              • #8
                HIDIHO,

                ik kan zeer kort zijn, zeer goede camera

                hoge funfacktor en deze camera heeft de beste lens onder de prosumers.
                lees de revieuws maar hij is de beste in zijn klasse. geen camera is perfeckt maar ik heb nog niet te klagen.

                ik lees dat je op de fz20 wil wachten.

                die zal ongetwijfeld nog iets beter zijn. maar iets beter voor een groot meer bedrag. ik weet niet wat je budget is maar, camera is 1 ding, geheugenkaartjes, extra batt, camera tas enz enz, hou daar rekening mee.

                ik zeg koop de fz10 en stap over op de fz20 als ie wat langer tekoop is want de prijzen dalen sterk na 1 jaar.

                de fz10 is nog altijd de enige prosumer die deze prestaties leverd, dus ik zeg buy the FZ10.

                oja de grote van de camera vindt ik erg meevallen, neem de maten over en teken hem op papier, dan weet je ongeveer zijn grote




                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment


                • #9
                  Ik ga toch liever nog wat wachten...ik heb een cameraatje.
                  Tot er meer duidelijkheid is over hun 3 nieuwe modellen.
                  De Z3,Z15,Z20... allen 12 x zoom.
                  De software zou verbeterd zijn,sneller plus betere ruisonderdrukking.

                  Raar!
                  Op geheugenkaart.be staan de nieuwe (toekomstige)modellen goedkoper dan de huidige FZ10.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Don
                    Ik ga toch liever nog wat wachten...ik heb een cameraatje.
                    Tot er meer duidelijkheid is over hun 3 nieuwe modellen.
                    De Z3,Z15,Z20... allen 12 x zoom.
                    De software zou verbeterd zijn,sneller plus betere ruisonderdrukking.

                    Raar!
                    Op geheugenkaart.be staan de nieuwe (toekomstige)modellen goedkoper dan de huidige FZ10.
                    Klopt deze modellen zijn specifiek gemaakt voor de snelgroeiende Zuid-Afrikaanse, Chineese en Zuid Oost Aziatische markten. En er worden geweldige hoeveelheden van geproduceerd. De Mediamarkt heeft een klein aantal van 10.000 stuks besteld voor de Benelux.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Misschien nog 1 vraagje.

                      Ik heb totaal geen ervaring met ultra-brandpunten.

                      Heeft een camera van 550 gram hier voordeel tov eentje van 350 gram?

                      Comment


                      • #12
                        Hallo ,
                        Ik zoek ook tussen Gent en Antwerpen een winkel om de Panasonic FZ-10 of liefst 20 te kopen.
                        Ik heb de indruk dat "klassieke" zaken het merk niet genegen zijn.
                        Er is op yahoo een usersgroep waar ik contact had met een belg en die dacht dat de service van Panasonic niet vlug werkte.
                        Anderzijds heb ik honderden fotos op het net gezien en denk ik dat het een toestel is dat zijn geld waard is.

                        Wayerke
                        Originally posted by Don
                        Hallo,

                        Ik zou me willen een toestel met groot zoombereik aanschaffen.

                        De Panasonic Lumix DMC-FZ10 , lijkt mij wel wat aangaande prijs/gebodene.( anti-shake-Leica-lens!)
                        Binnenkort komt de opvolger (FZ20 -5 Mp, uit)

                        Zijn er hier mensen met ervaringen daaromtrent, of meningen.

                        Ik woon in de buurt van www.geheugenkaart.be.
                        De prijzen zijn redelijk.
                        Goede ervaringen iemand?

                        Bedankt bij voorbaat voor de eventuele antwoorden.

                        Don.

                        Flickr PBase
                        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                        Comment


                        • #13
                          mediamarkt Antwerpen daar heb ik de mijne gekocht gehad 599€ toen
                          NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

                          Comment


                          • #14
                            Ik volg de discussies hier op het forum al een tijdje omdat ik ook aan een nieuwe digitale camera toe ben. Technisch gezien wilde ik heel graag de FZ10 omwille van de positieve kritieken die ik al gelezen heb op de verschillende websites (andere kandidaten zijn/ waren de Canon Pro IS1 en de Olympus C-765) maar ik vond hem ook net iets te groot om gemakkelijk mee te nemen. Nu wacht ik dus vol spanning op de nieuwe FZ reeks. Klopt het dat enkel de FZ3 kleiner is dan de FZ15 en de FZ20? En wat ontbreekt er dan (behalve die ene megapixel) zodat de camera kleiner kon worden? Weet er iemand al een richtprijs van de FZ3? Hij zou in USA 400USd kosten.

                            Comment


                            • #15
                              De Fz3 heeft 3 Mpixels.
                              Is kleiner, maar ook kleiner lcd.(en duidelijk lichter)
                              (geen manuele focus??)

                              Fz15 heeft 4 Mpixel.
                              Fz20 heeft 5 Mpixel.
                              Hebben dezelfde dezelfde afmetingen.(groter body)

                              Voor mij is de 15 het meest interessant, denk ik...
                              Als de resultaten bekend zijn. (echte gebruikers)

                              Maar de verkrijgbaarheid is nog erg onduidelijk,
                              Veel leest men dat de 15 alleen voor de Am.markt is.

                              Comment

                              Working...
                              X