Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

battery life Nikon D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • battery life Nikon D750

    na 6 jaar met 2x d700's (met batterijgrip) te werken ben ik recent overgestapt nr D750's met batterijgrip(3rd party)

    zoals uitvoerig beschreven, supercamera, maar ik ben enorm ontgoocheld in de battery life..
    nog iemand?

    vb : vorig weekend shoot van 1 uur met 2 camera's
    terug in mijn tas gestoken achteraf,
    na een week gewoon in "sleep"-modus batterijen leeg..
    toch niet normaal ?
    of ben ik teveel verwend geweest door de batterij-capaciteit van de D700's ?
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: battery life Nikon D750

    Idem bij mij, battery life niet zo geweldig, camera wel, vier batterijen op zak en na gebruik sowieso altijd mijn batterij er uit...daar maak ik momenteel geen probleem van.

    Comment


    • #3
      Re: battery life Nikon D750

      Oef, dan ben ik niet aan t "dutsen" :-)
      ondertussen ook al de nodige backup batterijen op zak,
      maar is natuurlijk een extra iets om aan te denken telkens batterijen eruit..

      veranderen is geven en nemen zekers :-) ?
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: battery life Nikon D750

        Lijkt mij niet in orde. De Manual zegt: PLusminus 1230 foto op één batterij of een klein uur filmen in HD
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: battery life Nikon D750

          is natuurlijk moeilijk in te schatten,
          ik kan ook 1200 foto's in een uur nemen als test
          hoe vergelijk je dat vb als je 1 uur een shoot doet van laat ons zeggen 200 foto's en dan de camera een week aan de kant legt..

          Ik wou gewoon enkele gebruikervaringen weten van andere D750 gebruikers die mss ook van D700 komen
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: battery life Nikon D750

            Hoi,

            Voorheen met Canon gespeeld, tot 2,5 à 3 jaar terug.
            De laatste een 5D MKII.
            tussen de 500 à 700 plaatjes...
            Daarna Olympus systeemcamera's... nog niet de helft... (wist ik vooraf)
            Nu geen systeemcamera meer, maar onderschreven spiegelbeest... de D750 .
            Ik ben helemaal dol op dit technisch vernuftje.
            Dus speel best wel wat met z'n instellingen, kijk terug op het scherm en vergroot dat dan ook nog.
            M'n beide lenzen (24-120 f4 en 70-200 f4) beide met VR, die heb ik altijd aanstaan.
            Misschien ook daardoor dat ik nog niet boven de 450 plaatjes ben geweest.
            Een kleine tegenvaller? Oké, ik had op 700 à 800 gehoopt. Maar goed, als dát het zwaarste nadeel is...

            Hoe doen andere D750 bezitters het??
            Vind ik ook wel interessant om te weten.
            Oh ja, ik heb géén extra grip, heb dus één batterij in m'n cam.

            Adrie
            Last edited by adrie; 10 april 2015, 11:48.

            Comment


            • #7
              Re: battery life Nikon D750

              500 tal inderdaad. De manuaal zegt meer. Maar ik vind toch nergens verdere probleemmeldingen op het net.
              En ik zit, nu in de beginfase, inderdaad veel op dat scherm te kijken. Ga ik eens afleren...check licht scherpte, en verder doen.

              Ben ook wel benieuwd naar ervaringen (let wel , ik heb slechts één nieuwe batterij nikon, die gaat langer mee). Mijn andere komt nog uit de D 7000 en dan zit ik nog met een wit product, en die ging op mijn D7000 ook minder lang mee. Interessant topic om te blijven opvolgen.

              Comment


              • #8
                Re: battery life Nikon D750

                PS: ook geen extra grip, het leven is al zwaar genoeg :-)

                Comment


                • #9
                  Re: battery life Nikon D750

                  de d750 zou de helft meer shots kunnen doen dan de d800e (volgens nikon en dit met dezelfde batterij)
                  ik geraak op een voormiddag aan 1200 shots op de d800e, staat dan ook gans de voormiddag aan met veel controleren, en een 20minuten fotografie met liveview
                  eens ik verspreid over dagen en weken, is dat al vlug de helft van dat aantal...
                  ik ben hiermee tevreden, heb 1 extra batterij (meer heb ik nog nooit nodig gehad) thirth party die wél evenlang meegaat als de originele (dste noemt hij)
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: battery life Nikon D750

                    wifi en eventuele gps zijn dikwijls ook grote baterijvreters
                    eventueel uitschakelen dus
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: battery life Nikon D750

                      Niet precies bijgehouden, maar ik wissel onderweg zelden of nooit van batterij,
                      terwijl er toch dagen zijn met vele honderden foto's.
                      Liveview vraagt wel meer energie, evenals steeds terugkijken of wissen via de camera.
                      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                      Comment


                      • #12
                        Re: battery life Nikon D750

                        Ik vertrek naar Londen, ik zal er eens op letten. Maar toch is het niet super wat mij betreft, als het echt te weinig is contacteer ik toch nikon.
                        Belangrijker dan het issue met de flare die je haast nooit zal tegenkomen ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: battery life Nikon D750

                          Er zit toch geen wifi of gps of iets dergelijks in dat constant stroom blijft verbruiken als je dat niet in de cameramenu's hebt uitgeschakeld?
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: battery life Nikon D750

                            Nog meer gebruikerservaringen...??

                            Zit er ook nog verschil in presteren van een originele batterij en een aftermarket batterij?
                            Ik heb er gezien van ook (net als origineel 7 Volt, 1900 mAh), maar een met een afgifte van 14 Wh, de ander van 13,3 Wh).
                            Daarnaast heb ik er ook gezien van 1300 en 1400 mAh, maar die vind ik al helemaal niet interessant...
                            Deze worden ook aangeboden met een normale low budget lader, die geeft maar 5 Volt... terwijl de Nikon lader met max 8,4 Volt laadt.
                            Geraakt met zo'n low budget lader de batterij dan wel volledig vol?
                            Ja, d'r zit meer in een batterij dan plussen en minnen (+pool en -pool )...
                            Ervaringen en gedachten hiermee?

                            Adrie

                            Comment


                            • #15
                              Re: battery life Nikon D750

                              Nog geen enkele keer onder de 1000 per ( originele ) batterij.
                              weinig tot geen filmen, altijd enkel korte views op het scherm, ik zit niet heel mijn shoot constant te bekijken op de camera.
                              Dus foto's, en korte checks op het scherm. voorlaatste keer waren er 1200

                              Comment

                              Working...
                              X