Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meer info over the Dynax 7D...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meer info over the Dynax 7D...

    http://www.dpreview.com/news/0408/04080402dynax7interview.asp

    Wat ik verontrustend vind: het deel waar de geïnterviewde zegt dat Konica Minolta speelt met een EVF...
    Ik wil niet vooruitlopen op wat niet is, maar ik vrees dat mijn nactmerrie aan het uitkomen is...
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Blijkbaar is niemand hier geïnteresseerd in een Minolta DSLR. Je zou ook van minder het wachten moe worden.

    Als Minolta met EVF komt zal op zijn minst een hele goeie moeten zijn.
    Ik heb het artikel gisteren ook gelezen en denk dat Minolta er eerder aan denkt om het in volgende DSLRs te introducren.

    Zo'n evolutie laten aanvaarden vraagt heel wat opvoeding van de markt en daarvoor dienen zulke uitspraken denk ik.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

    Comment


    • #3
      Originally posted by satpet
      Blijkbaar is niemand hier geïnteresseerd in een Minolta DSLR. Je zou ook van minder het wachten moe worden.
      Het zal nochtans een knaller worden denk ik en, IMHO, denk ik dat Nikon en Canon op hun tellen zullen mogen passen... Nu ja, voor ons, consumenten is het enkel positief nieuws...

      Als Minolta met EVF komt zal op zijn minst een hele goeie moeten zijn.
      Ik heb het artikel gisteren ook gelezen en denk dat Minolta er eerder aan denkt om het in volgende DSLRs te introducren.
      Zo'n evolutie laten aanvaarden vraagt heel wat opvoeding van de markt en daarvoor dienen zulke uitspraken denk ik.
      My idea...

      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        MarcFoto,

        Waarom spreek je over een nachtmerrie?
        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

        Comment


        • #5
          Je moet het nog even nalezen. Op dit moment komt EVF niet ter sprake op een DSLR (nog niet?), waar ze in de nabije toekomst wel over denken is live preview (zoals op consumers, etc.)
          Dat laatste lijkt me geen slecht idee, want voor een aantal foto's kan dit toch helpen om ze nog beter uit de cam te krijgen. Hoe ze dit voor elkaar gaan krijgen is een ander paar mouwen (doorlatende spiegel?)...

          Voor de rest vind ik niet dat er enorm veel extra info instaat (los van hetgeen Phill vermeld, maar dat vind ik ook al niet spectaculair)...
          Ik heb de indruk dat deze dient om de Minolta SLR-gebruikers nog net een beetje langer te laten wachten om over te stappen naar een DSLR, om te proberen er wat minder te verliezen dan nu al het geval is...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by satpet
            MarcFoto,
            Waarom spreek je over een nachtmerrie?
            Heeft mij ff geduurd voor ik het vond, maar lees 'es
            http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46015

            Nadat de fabrikanten ons om de oren geslagen hebben met te kleine zoekers waar je scherpte en scherptediepte niet naar behoren op kunt beoordelen (hoop daar ooit verandering in te zien komen), beginnen ze met EVF (electronic viewfinders.) Op zich is dat het ei van Columbus, maar het probleem is dat je altijd door een raster kijkt in feite, wat maakt dat, als het al moeilijk was scherpte(diepte) goed te kunnen beoordelen, het nu totaal onmogelijk zal worden...

            De EVF van de Dimage A2 wordt algemeen beschouwd als de beste op de markt. Heb die even aan mijn oog gehad in een winkel. Conclusie was snel gemaakt: nooit meer! De technologie staat gewoonweg nog niet op punt.

            Om alles maar meteen te zeggen: de DSLR van vandaag staat nog helemaal niet op punt: er is het probleem van stof op de sensor, te kleine zoekers, cropfactor is nog helemaal niet standaard, weinig lenzen die aangepast zijn op digitaal. Ik kijk uit naar de Photokina in september, om te zien welke weg de DSLR zal opslaan. Ik hield Minolta met zijn 7D ook in de gaten, maar als ze nu al de mensen willen warm maken voor EVF's die nog helemaal niet op punt staan, dan pas ik; zelfs als de 7D geen EVF heeft, kan ik hem niet weerhouden, want de opvolgers zullen dat wel hebben. Jammer, want op papier ziet hij er heel interessant uit want AS biedt in theorie heel veel perspectieven zoals electronische verdubbeling van resolutie, electronische volle RGB-pixels, electronische ff door doubble exposure, etc, etc - you name it...

            En wat EVF's betreft: wat is er zo slecht aan een ouwe getrouwe optische zoeker? Als je echt real time video wil, volstaat het een klein sensor in het prismahuis te plakken...
            Maar ja, de wet van de marketing zeker.
            Het is ook altijd interessant mijn andere topic (http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=53898) te bekijken, want, hoewel ironisch bedoeld, zit er wel degelijk een systeem achter...

            Enfin, sorry Guys, heb mij weer ff laten gaan... (zal niet meer gebeuren )

            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Ik heb de indruk dat deze dient om de Minolta SLR-gebruikers nog net een beetje langer te laten wachten om over te stappen naar een DSLR, om te proberen er wat minder te verliezen dan nu al het geval is... .

              Ik wacht ook op de Konica-Minolta D7. Om het wachten wat te verzachten heb ik tijdelijk een D70 aangeschaft. Die vliegt weer de deur uit zodra ik de Minolta heb. Mijn Minolta DSLR RD175 uit 1996 werkt nog perfect en de enige reden dat ik hem omwissel is dat hij slechts 1,3 Mp is.

              Comment


              • #8
                Originally posted by satpet
                Blijkbaar is niemand hier geïnteresseerd in een Minolta DSLR. Je zou ook van minder het wachten moe worden.

                Als Minolta met EVF komt zal op zijn minst een hele goeie moeten zijn.
                Ik heb het artikel gisteren ook gelezen en denk dat Minolta er eerder aan denkt om het in volgende DSLRs te introducren.

                Zo'n evolutie laten aanvaarden vraagt heel wat opvoeding van de markt en daarvoor dienen zulke uitspraken denk ik.

                Ik zat er op te wachten, 'k heb in tussentijd een d-70 aangekocht... bij die d-70 heb ik al wat een groter glas servies dan origineel gebudgeteerd .... 'k ben altijd en nog altijd zeer tevreden over mijn dimage 7i, maar ze hebben de mensen indeed te lang doen wachten

                sorry konica-minolta maar ne mens blijft niet wachten, zo groot was de liefde niet, en mijn nieuwe liefde doet het vrij aardig
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Minolta is ook mij als klant kwijtgeraakt door hun getreuzel. Zo vreslijk lang wachten kon ik ook niet meer opbrengen. Mijn tas bergt nu een D70 waar ik redelijk tevreden over ben. Zou hem graag omruilen voor een Dynax7 D, maar het lange wachten en het gebrek aan (betaalbare) AF-S/USM lenzen deed voor mij de deur dicht.
                  Heeeeeel dom van Minolta....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by MarcFoto
                    Originally posted by satpet
                    MarcFoto,
                    Waarom spreek je over een nachtmerrie?
                    Heeft mij ff geduurd voor ik het vond, maar lees 'es
                    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46015

                    Nadat de fabrikanten ons om de oren geslagen hebben met te kleine zoekers waar je scherpte en scherptediepte niet naar behoren op kunt beoordelen (hoop daar ooit verandering in te zien komen), beginnen ze met EVF (electronic viewfinders.) Op zich is dat het ei van Columbus, maar het probleem is dat je altijd door een raster kijkt in feite, wat maakt dat, als het al moeilijk was scherpte(diepte) goed te kunnen beoordelen, het nu totaal onmogelijk zal worden...

                    De EVF van de Dimage A2 wordt algemeen beschouwd als de beste op de markt. Heb die even aan mijn oog gehad in een winkel. Conclusie was snel gemaakt: nooit meer! De technologie staat gewoonweg nog niet op punt.

                    Om alles maar meteen te zeggen: de DSLR van vandaag staat nog helemaal niet op punt: er is het probleem van stof op de sensor, te kleine zoekers, cropfactor is nog helemaal niet standaard, weinig lenzen die aangepast zijn op digitaal. Ik kijk uit naar de Photokina in september, om te zien welke weg de DSLR zal opslaan. Ik hield Minolta met zijn 7D ook in de gaten, maar als ze nu al de mensen willen warm maken voor EVF's die nog helemaal niet op punt staan, dan pas ik; zelfs als de 7D geen EVF heeft, kan ik hem niet weerhouden, want de opvolgers zullen dat wel hebben. Jammer, want op papier ziet hij er heel interessant uit want AS biedt in theorie heel veel perspectieven zoals electronische verdubbeling van resolutie, electronische volle RGB-pixels, electronische ff door doubble exposure, etc, etc - you name it...

                    En wat EVF's betreft: wat is er zo slecht aan een ouwe getrouwe optische zoeker? Als je echt real time video wil, volstaat het een klein sensor in het prismahuis te plakken...
                    Maar ja, de wet van de marketing zeker.
                    Het is ook altijd interessant mijn andere topic (http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=53898) te bekijken, want, hoewel ironisch bedoeld, zit er wel degelijk een systeem achter...

                    Enfin, sorry Guys, heb mij weer ff laten gaan... (zal niet meer gebeuren )


                    @Marcfoto,
                    Ik had het voorspeld, de optisch zoeker gaan eraan moeten geloven, en nee, nu nog niet, daarvoor zijn de evf's nog te beperkt, ik heb me er momenteel al aan aangepast, maar dat zal nog niet voor idereen tellen.
                    Minolta is altijd enorm vooruitstrevend geweest, en zald at ook nu weer doen.
                    Afwachten maar weer....

                    Comment


                    • #11
                      Minolta is altijd enorm vooruitstrevend geweest, en zald at ook nu weer doen.
                      Afwachten maar weer....

                      VROEGER waren ze vaak wel redelijk vooruitstrevend ja, maar dat is inmiddels niet meer zo. Anders hadden ze al lang met de D7digi gekomen bijvoorbeeld.
                      En dat afwachten duurde bij mij veel te lang Jammer, want had een superset lenzen, waarvan de vervanging voor Nikon me nu veel geld heeft gekost. Voor mij hoeft Minolta niet meer

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Daniel1975
                        Minolta is altijd enorm vooruitstrevend geweest, en zald at ook nu weer doen.
                        Afwachten maar weer....

                        VROEGER waren ze vaak wel redelijk vooruitstrevend ja, maar dat is inmiddels niet meer zo. Anders hadden ze al lang met de D7digi gekomen bijvoorbeeld.
                        En dat afwachten duurde bij mij veel te lang Jammer, want had een superset lenzen, waarvan de vervanging voor Nikon me nu veel geld heeft gekost. Voor mij hoeft Minolta niet meer
                        Voor jou niet, maar voor anderen mss wel. Vergeet niet dat Minolta nog steeds een set goeie lenzen heeft, kijk maar eens naar de apo's.
                        En misschien zijn de Minoltas wel een stuk beter dan wat canon en nikon ons nu in de maag spiest?

                        Comment


                        • #13
                          ik geef Minolta het voordeel van de twijfel.
                          De verliezers van nu, zijn de winnaars van morgen.
                          (Nog altijd een beetje Minolta Fan)
                          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                          Hier op dit forum.

                          Comment

                          Working...
                          X