Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met afdrukken

    Ik gebruik al jaren een Xerox Phaser 6125 laser printer. Vandaag een foto afgedrukt en ik merk dat ik de poeder in het midden van het blad er zo kan afvegen. Dit is zo bij elke afdruk en steeds in het midden van het blad. Dus het is niet goed ingebakken op het papier.

    Iemand een idee waar het probleem zit?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Problemen met afdrukken

    Die rol zal niet warm genoeg worden in het midden zeker.

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met afdrukken

      Probleem met de FUSER Mir, is een warme rol waar in sommige gevallen een soort lange halogeen lamp in steekt als verwarming om de inkt
      op het papier te fixeren, bij sommige printers kan je deze verwarming of lamp apart vervangen.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met afdrukken

        Aha dus in de richting van de FUSER kijken. Eens kijken of we zo iets apart kunnen bestellen.

        Bedankt beide.

        Wel vreemd dat het enkel in het midden is dat voor heb.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met afdrukken

          Toch geen blad blijven haperen en aan de rol blijven plakken Mir?

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met afdrukken

            nee geen stuk papier blijven plakken. ik heb die fuser eens bekeken er zit daar een klepje aan waarachter inderdaad de rol ziet zitten. Eens aan het tandwiel gedraaid maar niks abnormaal gezien. Gans die fuser module neemt er uit en kan apart vervangen worden. Moor volgens google zou deze 50.000 afdrukken moeten meegaan. Ik denk dat ik hier nog geen 5000 afdrukken heb.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met afdrukken

              In een laserprinter zit idd een fuser. Eigenlijk is dat niet meer dan een rol met een halogeenlamp in die de boel opwarmt om bij doorgang van je papier de toner te laten versmelten in je papier.
              De fuser is al snel de deze dat we gaan aanwijzen in het geval dat je omschrijft. Maar het zal niet veel voorkomen dat de halogeenlamp ergens in het midden geen licht afgeeft en de rest van de lamp wel. Daarom heb ik zo mijn twijfels of dat wel de oorzaak is.

              Ik zou voorstellen eens te proberen met ander papier want er is veel verschil tussen papier van merk 1 en papier van merk 2.
              Mogelijks heb je een slecht batch van papier nu.
              Er is ook verschil tussen de twee kanten van een blad, de ene kant is normaal iets gladder dan de ander kant.

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met afdrukken

                Ik ga eens een nieuwe pak papier kopen en daar eens mee proberen. Prijzen van een fuser gaan van 56 tot 99 euro in diverse shops.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met afdrukken

                  Ander merk van papier gekocht en helaas hetzelfde probleem.
                  Ik heb eens een volledige geel blauw rood en zwarte pagina afgedrukt. Allemaal perfect. print ik deze foto af centraal op het blad dan is de linker kant van de foto over de volledige lengte niet goed gebakken. Dus het zwart links van het touch screen. De foto maakt deel uit van een blad in word. De tekst boven en onder de foto is dan wel perfect gebakken. Is dus een probleem enkel op de foto.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen met afdrukken

                    Welk papier gebruik je en van hoeveel gram en glanzend of niet?
                    Alle instellingen in het menu correct gezet wat papier betreft?
                    Verder ook originele inkt gebruikt?
                    Fuser kan inderdaad eens sneller om zeep zijn, zeker als men veel op dik papier geprint heeft en dan plots op dun ... slijtage noemt men dit.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen met afdrukken

                      Ik heb niks aan de instellingen in de menu veranderd. Het is gewoon wit papier van 80 grm geschikt voor copy laser en inktjet. Het vreemde is dat als ik een volledig A4 vel afdruk in 1 kleur deze wel perfect is.
                      Het is het huismerk van 123 inkt. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. wel onlangs gele cartridge vervangen.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen met afdrukken

                        Is idd een merkwaardig probleem dan.

                        Ik denk dat je best eens de servicedesk van xerox kan bellen.
                        Die mannen hebben een database waar alle knownerrors in zitten.

                        Vond ook dit forum waar ze blijkbaar snel respons op geven van xerox zelf. http://forum.support.xerox.com/

                        Als je een oplossing gekregen hebt, zou ik het graag ook es horen dan wat het juist was.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen met afdrukken

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Ik denk dat je best eens de servicedesk van xerox kan bellen.
                          Die mannen hebben een database waar alle knownerrors in zitten.
                          Met als eerste vraag dat ge moet proberen met originele toebehoren.
                          Er is wel degelijk een groot verschil tussen de producten van de verschillende leveranciers.

                          Is als bij BMW binnenstappen en zeggen dat uw motor niet zo vlot meer draait sinds ze er bij Renault andere bougies ingestoken hebben en er wat dunnere olie ingedaan hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen met afdrukken

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Met als eerste vraag dat ge moet proberen met originele toebehoren.
                            Er is wel degelijk een groot verschil tussen de producten van de verschillende leveranciers.

                            Is als bij BMW binnenstappen en zeggen dat uw motor niet zo vlot meer draait sinds ze er bij Renault andere bougies ingestoken hebben en er wat dunnere olie ingedaan hebben.
                            Als gaat goed met een "huismerk" tot de boel stuk gaat
                            Ik wissel tussen "huismerk" en origineel materiaal van het merk.
                            Maar het is nog niet bewezen dat het niet gebruiken van originele inkt hier de oorzaak is.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen met afdrukken

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Maar het is nog niet bewezen dat het niet gebruiken van originele inkt hier de oorzaak is.
                              Klopt volledig Theo, maar wat zou je zelf als officiële hersteller voorstellen?
                              Via een forum kan men zeker geen correcte diagnose doen, maar als hersteller is het wel logisch dat men ook zal vragen het met originele of erkende producten te testen.

                              Bij een printer kan er veel zijn wat een invloed heeft op afdrukkwaliteit: de inkt, het papier, de fuser, de instellingen/afstellingen, slijtage, verkeerd gebruik, verkeerde opslag van producten, ...
                              Als je een technieker laat komen om dit op te lossen, dan zal hij zeker ook eerst met goedgekeurde producten willen testen maar ondertussen heb je al de verplaatsingskosten en werkuren te betalen alsook de producten die gebruikt zullen worden.
                              Blijkt dat de niet erkende producten de oorzaak zijn, dan zal trouwens ook deze herstelling niet onder garantie kunnen gebeuren (als er nog garantie zou zijn).

                              Het gebruik maken van alternatieve (vaak niet erkende) toebehoren houdt altijd een risico in en kost uiteindelijk vaak meer dan de besparing dat je ermee kan doen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X