Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

    In tegenstelling tot eerdere berichten komt Windows 10 al in de zomer uit.
    Tot voor kort was de mening dat Microsoft Windows 10 in de herfst zou uitbrengen.
    Zoals eerder vermeld is de upgrade gratis, ook voor gebruikers van Windows 7.

    Maar nu komt het.
    Kennelijk is het de bedoeling van Microsoft om je na een jaar alsnog de rekening te presenteren voor het gebruik van Windows 10.
    Om precies te zijn: één jaar gratis gebruiken, daarna betalen.
    Hoe dat zal gaan is nog niet bekend, maar de verwachting is dat het een soort abonnementsvorm wordt.

    Het idee dat je “levenslang” gratis gebruik van dat besturingssysteem zou mogen maken is te mooi om waar te zijn.
    Gebruikers van een illegale Windows-versie kunnen ook upgraden naar Windows 10, dat is geen probleem.
    Alleen, je illegale versie is daarmee niet legaal geworden.
    Microsoft zegt dat het ook illegale gebruikers de Windows 10-ervaring wil laten opdoen, maar er zal vast en zeker iets achter steken om gebruikers te bewegen om alsnog een licentie te kopen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

    Levenslang besturingssysteem ??? Hoe lang werkt u al met uw huidige versie ???

    Comment


    • #3
      Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

      Met "levenslang" wordt hier waarschijnlijk wel de levensduur (of gebruiksduur) van de computer waar het besturingssysteem op zat toen je die kocht.
      Zo heb ik het eigenlijk ook bijna altijd gedaan, als ik een computer kocht met een bepaald besturingssysteem, dan bleef die daarop draaien tot die vervangen werd door een nieuwe.

      Of zo'n abonnementssysteem een goede zaak is voor Microsoft, daar heb ik mijn twijfels over omdat hun grootste concurrent alle nieuwe versies van hun besturingssysteem tot nu toe altijd gratis ter beschikking heeft gesteld voor hun gebruikers.
      Voor zover ik gehoord heb zou je voor een Mac dus altijd de nieuwste software gratis kunnen downloaden en gebruiken (verbeter mij als ik fout zit, het is toch wat ik heb gehoord).
      In dat geval zou het voor iedereen een heel dure zaak worden om nog Windows te gebruiken als besturingssysteem, daarmee zouden ze hun eigen "ruiten" (Windows) ingooien...

      Als ze dat van plan zijn, dan moeten ze wel iedereen de keuze geven om niet hun Windows 7 of 8 te laten vervangen door Windows 10, want toen je die computer kocht had je het recht om dat besturingssysteem te blijven gebruiken zolang die computer bleef werken (of tot de ondersteuning wegviel zoals dat met XP gebeurd is, waardoor er geen veiligheidsupdates meer beschikbaar waren).
      Het is dan zo dat Microsoft contractbreuk pleegt als ze iedereen die nu een licentie heeft voor Windows 7 of 8 een jaar later abonnementskosten zou aanrekenen nadat ze alle computers automatisch hebben laten updaten naar Windows 10.

      Ik heb hier een laptop op Windows 7 draaien, en 2 computers draaien op Windows 8, persoonlijk zie ik eigenlijk geen enkele reden waarom ik die zou updaten naar Windows 10, want nu doen die computers alles wat ze moeten doen, zonder problemen.
      Met een nieuw besturingssysteem kan je waarschijnlijk weer op zoek naar een heleboel nieuwe drivers, en zijn er altijd wel een paar oudere programma's die dan niet meer compatibel zijn, en dat zorgt dan weer voor extra kosten.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

        Geef dan maar Apple. Daar is de jaarlijkse upgrade van 0S X gratis.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

          Hier een laptop op windows 8.1 en een desktop die nu binnen is om windows 8.1 er op te zetten.
          Het wordt dus (waarschijnlijk) oppassen vooraleer ik beiden "gratis'" laat updaten naar windows 10 komende zomer, omdat er dus een addertje onder het gras van 'gratis' zou kunnen zitten.
          Als de update naar 10 beschikbaar is, dan maar bij windows 8.1 blijven zeker, waar ik trouwens heel tevreden over ben.
          Ik was ook nog altijd heel tevreden over XP waarmee de desktop werkte, maar ja, het ontbreken van veiligheidsupdates, en misschien straks misschien niet meer (veilig) kunnen internetbankieren met XP, hebben mij doen beslissen om toch ook voor de desktop over te stappen naar 8.1.

          Comment


          • #6
            Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

            Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
            Geef dan maar Apple. Daar is de jaarlijkse upgrade van 0S X gratis.
            Rudi
            Vanaf een paar jaren is dat inderdaad het geval. Maar vroeger was de upgrade (10.5 -> 10.6) te betalen; de updates (naar 10.6.8) gratis. Maar ik geloof vanaf Lion (10.7) of Mountain Lion (10.8) geen OS meer in een doosje, en gratis van Apple te downloaden.
            Microsoft is inderdaad al langer richting abo-systeem aan het gaan. Ik werk met MSOffice for Mac, zonder mail (gebruik Apple mail), maar Outlook is sowieso jaarlijks te betalen, en ik vrees dat toekomstige versies van MSWord en Excel ook per abo zullen zijn.
            Last edited by LesC; 6 april 2015, 08:07.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

              Gebruik nog steeds Office 2007
              En ook dus Outlook 2007.

              't Is blijkbaar de trend om met abonnementen te gaan werken door de softwaremakers.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                Zal dus blijkbaar hetzelfde verhaal worden als met Office 365 die ze deze week aanbieden bij Aldi,
                die 365 slaat dus wel degelijk op 365 dagen.....

                "Office 365 Personal
                volledige versie van Office-toepassingen (Word, Excel, PowerPoint, OneNote en Outlook) met automatische updates, jaarabonnement voor 1 gebruiker: te installeren op 1 notebook (of pc) en 1 tablet, eenvoudige toegang op smartphones (Windows Phone, iPhone of Android™), met productcode om Office Personal te activeren, incl. 1 TB online opslag en 60 wereldminuten per maand met Skype"

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                  Straks gaan we nog geloven dat Apple goedkoop is.

                  Hoeveel vragen ze voor die Office 365?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Straks gaan we nog geloven dat Apple goedkoop is.

                    Hoeveel vragen ze voor die Office 365?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                      Zonder Access

                      CS5 kostte +/- 800 euro voor de Engelstalige versie.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                        Vreemd dat jullie het "cloud computing" systeem nog niet door hebben (ook voor het OS) ?? kijk maar naar Adobe ...
                        Alle vliegen in één klap !!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Vreemd dat jullie het "cloud computing" systeem nog niet door hebben (ook voor het OS) ?? kijk maar naar Adobe ...
                          Alle vliegen in één klap !!
                          En allemaal "slechts" voor xxx euro per jaar
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                            En zeggen dat ik nog ooit een studentlicentie heb gehad voor de kinderen.

                            Voor minder dan 100€ mochten we dat toch op 4 computers installeren als ik me niet vergis.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              En zeggen dat ik nog ooit een studentlicentie heb gehad voor de kinderen.

                              Voor minder dan 100€ mochten we dat toch op 4 computers installeren als ik me niet vergis.
                              Dat bestaat nog maar in een andere vorm.
                              Vroeger, heel vroeger.... , werkte ik met WordPerfect. Dat was keigoed.
                              Als mijn Microsoft Office 2007 onbruikbaar wordt stap ik over naar WordPerfect Office X?? (Home & Student ) .

                              Office essentials for home & school
                              Last edited by Skitch; 6 april 2015, 20:09.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X