Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ma-ud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ma-ud


    .
    Hier een update met dank aan dwarsligger (een mens is nooit te oud om te leren!)
    .

    .
    (en voor diegenen die van zoekplaatjes houden, er is nóg een piepklein verschilletje...)

    groeten, Henk
    Last edited by Henk47; 5 april 2015, 10:45.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Ma-ud

    Zou hem croppen ergens in de schouder tot een vierkant; het is ook een beetje spijtig van de schaduw van de neus. Voor de rest niets dan lof.

    Comment


    • #3
      Re: Ma-ud

      Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
      Zou hem croppen ergens in de schouder tot een vierkant; het is ook een beetje spijtig van de schaduw van de neus. Voor de rest niets dan lof.
      Thanks, maar die vierkante is Maud IV en ligt al klaar.... Ik kan natuurlijk de neusschaduw weghalen maar dan krijg ik de reactie dat de foto niet spannend genoeg is ;-)
      Mogelijk de contouren van die schaduw wat verzachten, een goeie raad voor een update...
      groeten, Henk
      Last edited by Henk47; 5 april 2015, 10:46.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Ma-ud

        Mooi model, maar de rechterbovenarm is wat te prominent aanwezig voor mij. Het snijden in de handen vind ik hier ook niet mooi. Ik zou er onderaan een stukje afdoen zodat de handen er niet meer bij op staan, en misschien ook links een stukje eraf? Ik weet niet of dat kan, maar dan wordt die bovenarm iets minder breed.

        Comment


        • #5
          Re: Ma-ud

          Een mooi en eerlijk portret.

          Twas even zoeken naar het verschilletje "vanonder"

          Pose past goed in het kader vind ik persoonlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Ma-ud

            Heel mooi portret. Zo wil ik er nog meer bekijken.
            Zoiets hang ik aan de muur. Rustig beeld en toch voel je je aangesproken.
            Ik zou de armen onderaan er wel hebben van afgecropt. Is niet echt een aanvulling op het totaalbeeld
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Ma-ud

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Heel mooi portret. Zo wil ik er nog meer bekijken.
              Me to.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Ma-ud

                Henk,

                ansich is dit zeker geen slecht portret en ook schaduwen van neus zijn niet erg, integendeel deze kunnen de plaat boeiender maken.
                Maar je licht staat bij dit portret gewoon veel en veel te laag !
                Een neusschaduw dient naar onderen te vallen. Vanaf het horizontaal valt of naar boven (in dit geval) zit je met je licht te laag en komt alles heel onnatuurlijk over.
                Verder zou ik ook opletten met armen en handen die vrij prominent in beeld worden gebracht.

                Mvg. Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ma-ud

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Henk,
                  ........
                  Maar je licht staat bij dit portret gewoon veel en veel te laag !
                  Een neusschaduw dient naar onderen te vallen.
                  ..............
                  Mvg. Peter
                  Peter, je weet dat ik me niet aan dergelijke 'regeltjes' houd. Maar hier had ik inderdaad minder licht vanaf de zijkant kunnen laten komen, ja daarin kan ik me goed vinden. Maar dat een neusschaduw naar onderen dient te vallen, allee alles waarvoor moet en dient staat past niet echt bij mij... ;-)
                  Dank je voor je reactie,
                  Henk
                  Last edited by Henk47; 10 april 2015, 11:12.
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment

                  Working...
                  X