Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zoveelste panning van een tijdrit ^^

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De zoveelste panning van een tijdrit ^^

    Niets speciaals zoals de titel al zegt . Jammer dat ik nergens een plekje vond zonder achtergrondvervuiling. Dit is Lars Bak overigens.



    Bedankt voor het kijken.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

    Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
    Niets speciaals zoals de titel al zegt . Jammer dat ik nergens een plekje vond zonder achtergrondvervuiling. Dit is Lars Bak overigens.



    Bedankt voor het kijken.
    De renner perfect en mooi in beeld maar, zoals jezelf aanhaalt veel storende elementen op de achtergrond. Ik weet waar je beter kon staan met een goede achtergrond.

    Pixelboy

    Comment


    • #3
      Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

      Over de scherpte valt niets te zeggen, maar om van een echte panning te spreken zal je je sluitertijd toch wat langer moeten maken. De snelheid die je hier gebruikt - 1/160 - is zelfs nog te veel om een panning te maken van een F1 wedstrijd waar 1/125 of 1/100 een standaard is. Voor deze fietser zou je niet hoger mogen gaan dan 1/60.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Over de scherpte valt niets te zeggen, maar om van een echte panning te spreken zal je je sluitertijd toch wat langer moeten maken. De snelheid die je hier gebruikt - 1/160 - is zelfs nog te veel om een panning te maken van een F1 wedstrijd waar 1/125 of 1/100 een standaard is. Voor deze fietser zou je niet hoger mogen gaan dan 1/60.
        Veel geluk met 1/60, probeer daar maar eens een scherp beeld van te maken van een wielrenner.

        Pixelboy

        Comment


        • #5
          Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

          Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
          Veel geluk met 1/60, probeer daar maar eens een scherp beeld van te maken van een wielrenner.

          Pixelboy
          Deze is genomen op 1/15 op de autosnelweg. Vermoedelijke snelheid 90 km/h. KLIK
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

            En toch vind ik dat goed gedaan, scherp waar het moet en met beweging in de wielen en decor.

            Comment


            • #7
              Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

              Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
              Veel geluk met 1/60, probeer daar maar eens een scherp beeld van te maken van een wielrenner.

              Pixelboy
              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Deze is genomen op 1/15 op de autosnelweg. Vermoedelijke snelheid 90 km/h. KLIK
              Ik wil niet gezegd hebben dat het niet lukt, maar daar had ik op de plaats gisteren niet de mogelijkheid toe. Ik zat op +- 3 meter van de renner verwijderd... Om dan op 1/60e te fotograferen is onhaalbaar.
              @Heylo Jou foto van de truck is waarschijnlijk op grotere afstand genomen. Deze foto klik is genomen op 1/80e maar pakweg 8 meter van mij vandaan.
              Daarnaast bewegen bij een truck enkel de wielen en bij een wielrenner ook de benen, bovenlichaam etc...
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Deze is genomen op 1/15 op de autosnelweg. Vermoedelijke snelheid 90 km/h. KLIK
                Als je dat scherp noemt, dan moet ik naar de oogarts, zelfs al is dat vanuit een rijdende wagen genomen. Sorry, ik zeg, geef mij een voorbeeld met een wielrenner in panning op 1/60 en dan zal ik het geloven.
                Gisteren heb ik het zelf geprobeerd en ja moeder, niet makkelijk.

                Pixelboy

                Comment


                • #9
                  Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

                  Ik ga vaak rallysport bekijken, wat meer afstand nemen van het onderwerp lukt aardiger om aan panning te doen.
                  Vanaf onder 1/100 ste wordt het moeilijk... allez toch met mijn toestel..

                  Comment


                  • #10
                    Re: De zoveelste panning van een tijdrit ^^

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Deze is genomen op 1/15 op de autosnelweg. Vermoedelijke snelheid 90 km/h. KLIK
                    Nikon D3200
                    Nikkor AF-S 16-85mm F3.5-5.6 G IF-ED DX VR / AF-S 50/1.8G
                    SB-700

                    Comment

                    Working...
                    X