Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X100S vs Olympus om-d e-m10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X100S vs Olympus om-d e-m10

    Ik kan een 2e hands X100S aanschaffen van een klein jaar oud met 4500 foto's op de teller(incl 2 extra accu's, een zonnekap), maar voor dezelfde prijs kan ik ook een Olympus om-d e-m10 aanschaffen als kit met de 14-42 lens.

    Lenswissel is voor mij geen must, vandaar dat ik in 1e instantie voor de X100S heb gekeken. Nu zag ik gisteren bij de FNAC de Olympus.

    Wat een must is voor mij, is een toestel wat makkelijk mee te nemen is, in mijn jaszak past, etc...
    Ongeveer het formaat van mijn Olympus Trip 35 die ik nu altijd bij heb, maar analoog is.

    Was is wijsheid?

  • #2
    Re: Fuji X100S vs Olympus om-d e-m10

    dat zul je denk ik een beetje zelf moeten bepalen, de Olympus is als body erg goed, alleen de lens iets minder (in vergelijking met de Fuji), voordeel is wel als je eens wil uitbreiden er fantastische prime lensje's voor te koop zijn, bv de 17 mm 1.8 of de 20 mm van Panasonic, dit tesamen maakt het een fantastische combi en kan zekers zich meten met de Fuji, alleen met primelensje weer een pak duurder, al zijn er goedkope alternatieven voor zoals de sigma Art 19 mm 2.8 lens.

    Aan de andere kant is de Fuji natuurlijk ook een fantastich toestel, ietsje trager dan de Om, maar de beeldkwaliteit en weergave van de kleuren is erg goed, is trouwens niet veel kleiner dan de OM10, dus voor het formaat zou ik zeker niet doen, nadeel is de vaste lens, al is dit persoonlijk, een ander vind dit een voordeel.

    Dus je ult zelf een beetje in de toekomst moeten kijken, wat wil ik precies met mijn toestel en wat is belangrijk, streep dit tegen elkaar af en je komt er vast uit.

    Een ding is zeker, zijn beide goede tot uitstekende toestellen, maar belangrijkste blijft toch de fotograaf en datgene wat je op de juiste momenten bij je hebt aan camera, zelfs een telefoon kan een beauty opleveren.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X100S vs Olympus om-d e-m10

      De vaste lens kan een voordeel worden. Het toestel dwingt je eigenlijk een beetje om wat beter te kijken, iets meer overwegingen te maken, de voeten te gebruiken.
      Het imposante oeuvre van Cartier-Bresson, toch niet de eerste de beste, kwam vooral tot stand via een camera met vaste 35 mm lens.
      De X100s heeft, omgerekend naar fullframe, yes, een 35 mm lens.

      Belangrijk verschil met de olympus is de in body stabilisatie. Dat is ongetwijfeld een voordeel in veel situaties.

      Qua sensor kies ik toch voor het grotere formaat van de x100s

      Heel wat af te wegen dus.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X100S vs Olympus om-d e-m10

        Ik heb vanavond een 2e hands x100S gekocht.
        Het is vooral het Hart wat een doorslag gevende reden was, daarnaast ook idd een vast lens die me dwingt om na te denken over wat ik wil fotograferen. Ik denk dat hij dicht tegen mijn Trip gaat liggen, alleen dan het gemak van digitaal

        Comment

        Working...
        X