Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloesems

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloesems

    Weet iemand wanneer de bloesems verwacht worden in Haspengouw? De webcams doen het niet en de bloesemkalenders zijn niet up to date!? bedankt!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Bloesems

    Hallo,

    Het zal waarschijnlijk later zijn dan anders vanwege de koude.
    Momenteel is er nog niet veel te zien - het wordt dus zeker richting eind april.

    Hier kan je alles wat opvolgen:
    http://www.toerisme-sint-truiden.be/...esemmeter.html

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Bloesems

      Ik wist niet dat de bloesems zo nauwgezet gevolgd worden; bedankt om die link te delen, ik ben er zeker van dat er velen gebruik zullen van maken.

      Comment


      • #4
        Re: Bloesems

        Ik heb Haspengouw bezocht in 2011, en ben dus even gaan kijken op welke dag dat was. Het was de 8ste april, dus toen moet het weer ook al beduidend beter zijn geweest.
        Ik heb pas enkele weken nadien gepost
        Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

        Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Bloesems

          Zouden die mooie paarse bloemetjes al in het Halerbos staan? Dat moet nu ook stilaan beginnen denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: Bloesems

            Misschien kan een of andere webcam een idee geven ?
            Zoals deze van Alden-Biezen .

            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Bloesems

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Zouden die mooie paarse bloemetjes al in het Halerbos staan? Dat moet nu ook stilaan beginnen denk ik.
              Ik herinner me nog dat ik daar voor de allereerste keer in RAW begon te schieten; op minder dan geen tijd stond mijn geheugenkaart vol. Wist ik veel.
              Wij zijn daar geweest in 2008, foto's gemaakt op 20 april, dus dat zit er ook aan te komen...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Bloesems

                Kan iemand mij een mooie (bloesem)route bezorgen ?
                Op de site van de toeristische dienst is niet veel leven te bespeuren: geen reacties op vragen van mensen naar uitverkochte "fruitbloesemroute"

                Comment


                • #9
                  Re: Bloesems

                  Gisteren toevallig een (ver) familielid gezien. Hij is fruitkweker en zei me dat de bomen pas aan het knoppen waren. De bloesem zou dus volgens hem, afhankelijk van het weer, nog 4 tot 6 weken kunnen duren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bloesems

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                    Kan iemand mij een mooie (bloesem)route bezorgen ?
                    Op de site van de toeristische dienst is niet veel leven te bespeuren: geen reacties op vragen van mensen naar uitverkochte "fruitbloesemroute"
                    Ga naar reisroutes.be
                    Kies een wandelroute in Borgloon en je komt gegarandeerd in de bloesems.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bloesems

                      Het Hallerbos kan je hier opvolgen:
                      Bloeiperiode 2015 info: in het noordwestelijk deel van het Hallerbos, het deel met de naam 'Nootheide', worden er bomen geveld dit jaar (is er bosexploitatie). Op verschillende plaatsen in dat deel van het bos liggen nog stammen en kruinen. Langs de paden liggen stapels brandhout. Van 1 maart tot 30

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bloesems

                        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                        Het Hallerbos kan je hier opvolgen:
                        http://www.hallerbos.be/wanneer-bloe...iperiode-2015/
                        Bedankt voor de link lut.
                        Nu moet het toeval lukken dat ik komend weekend in Brussel moet zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bloesems

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Ga naar reisroutes.be
                          Kies een wandelroute in Borgloon en je komt gegarandeerd in de bloesems.
                          Dank voor de tip!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bloesems

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            Zouden die mooie paarse bloemetjes al in het Halerbos staan? Dat moet nu ook stilaan beginnen denk ik.
                            kan je op de site wel volgen: http://www.hallerbos.be/wanneer-bloe...iperiode-2015/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bloesems

                              Vandaag deze site in mijn mailbox gevonden : http://www.toerisme-sint-truiden.be/...esemmeter.html

                              Comment

                              Working...
                              X