Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden


    Eentje van eergisteren. Van ergens bovenaan de Nerm.




    Iets grotere versie : Hier.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

    Zo'n prachtige wolkenlucht heeft niet veel voorgrond nodig.
    Misschien een beetje kil ?
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      Misschien een beetje kil ?
      Kil ? Wat bedoel je juist, Johan ? Er stond een felle schrale wind, het land is pas uit de winter aan het ontwaken, en in de streek staan niet echt veel gebouwtjes (als je goed zoekt vind je er een kleintje, verscholen ergens)
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

        Ik bedoel niet de buitentemperatuur, maar de kleurtemperatuur. Haha, leuke misvatting.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

          mooie landschapje met dito wolkenpartij. Zelf zou ik een stukje van de lucht af doen.
          Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

          Comment


          • #6
            Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Ik bedoel niet de buitentemperatuur, maar de kleurtemperatuur. Haha, leuke misvatting.
            Ik heb het eventjes nagekeken, en de witbalans stond inderdaad op direct zonlicht. Zoals het echt was op dat moment.

            Het licht was inderdaad op dat moment ook vrij hard, maar, als je wacht op het gouden uurtje, dan zijn deze wolkjes er (meestal) niet meer.
            Tiepisch zullen ze zich naar het einde van de dag helemaal oplossen, en krijg je 's avonds een mooie open (sterren)hemel. Zal waarschijnljk wel te maken hebben met zon -> opstijgende lucht -> condensatie tot wolk. 's Avonds -> geen/minder zon -> minder opstijgende lucht, en zo verder.

            In de zomer kan je ook geen sneeuwfoto maken op de kemmelberg.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

              Oorspronkelijk geplaatst door M... Bekijk bericht
              mooie landschapje met dito wolkenpartij. Zelf zou ik een stukje van de lucht af doen.
              Ik begrijp wat je bedoelt, en het is inderdaad een mogelijkheid. Maar mijn bedoeling was net van dat bovenste stukje lucht, waar je wel het blauwe kunt zien omdat de hoek daar groter is en je dus tussen de wolken door kunt kijken richting de hemel, mee te hebben.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

                Mooi en idd van de koele kant
                maar dat past bij dit rotvoorjaar.
                Die boompjes met die schaduwen zijn mooie accenten !
                Was in landscape ook wel mooi geweest

                Mooi stuk natuur daar op 't einde van Nerm hé, kom ik ook soms eens langs
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: LenteLucht Boven Hoegaardsche Velden

                  Bedankt (allen) voor de fijne opmerkingen.

                  Ik had ook een landscape versie zitten, heb die opgesnord, wat bijgewerkt en ook op BD geplaatst. Jullie vinden die wel, staat voor het ogenblik "niet ver van hier".
                  Ik vind het wel een andere foto met een ander accent (maar dat is eerder een opmerking voor de andere thread, denk ik).
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment

                  Working...
                  X