Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handjes


    ?? ??
    Groetjes,
    Xavier
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

  • #2
    Re: Handjes

    Bijna 900 keer bekeken.
    Zonder reactie.
    Wie helpt mij om te weten hoe dit beter moet?
    Alvast bedankt,
    Xavier
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

    Comment


    • #3
      Re: Handjes

      OK, laat ik als mede-Mortselaar dan maar proberen een discussie op gang te brengen:

      Ik heb de afgelopen tijd een aantal creatieve foto's van je lang zien komen. Deze is dat ook maar toch maakt het concept me lichtjes ongemakkelijk omwille van de kleurkeuze en uitwerking.

      Toen ik je foto zag moest ik dadelijk denken aan Yves Klein, de Franse schilder die gekend is voor zijn monochrome blauwe werken. In deze video zie je hoe hij soms schilderijen maakte door vrouwen zich te laten insmeren met verf waarna ze zich vervolgens tegen een doek aandrukten. Jouw foto is, al dan niet opzettelijk, een referentie naar die events. Het gaat, wat mij betreft, echter fout met de keuze voor die rode kleur. Was het blauw, groen, paars,... behang geweest en dito handafdrukken, dan waren die afdrukken een speels element. Nu vraag ik me af of het bloed is. Misschien is dat wat je voor ogen had, maar ik word er wat ongemakkelijk van. Dat kleine felrode streepje rood tussen haar benen en de rode billetjes zijn elementen die je opnieuw doen afvragen wat er exact aan de hand is.

      Als je een hommage aan Yves Klein wilde maken, dan vind ik dit om de bovenstaande redenen niet echt geslaagd. Kies dan een andere kleur, maak de muur veel witter en de huidtint vlakker zodat het geheel strakker/abstracter oogt. Staat het werk los van Klein's happenings, dan kijk ik uit naar wat anderen denken. Mij maakt het werk dan eerder nerveus dan geintrigeerd.

      (... en als Klein fan wil ik toch even offtopic nog aanhalen dat je vlak over de grens in Monchengladbach dikwijls één van zijn werken kan bewonderen in het Abteibergmuseum, dat trouwens alleen al omwille van de architectuur een bezoekje waard is.)
      Last edited by Laurens; 14 juli 2015, 22:58.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Handjes

        vind de schaduwwerking(belichting) goed gedaan.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Handjes

          Handjes Xavier? Ik heb alleen maar billen gezien... LOL

          Maar allee, serieus, ook (of misschien juist) zonder billen zou hij voor mij een heel aardige zijn gebleven. Ik persoonlijk vind juist de kleurkeuze erg goed, alleen valt door de belichting de nadruk wel erg op het onderste gedeelte van de foto.

          groeten, Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Handjes

            Ziet er kunstzinnig uit lijkt het wel maar uiteindelijk zegt en doet het mij helemaal niets en dat rode op de muur bij haar kruis deed mij al direct besluiten dat er niet over nagedacht is en komt goedkoop over.

            Comment


            • #7
              Re: Handjes

              Oorspronkelijk geplaatst door SugarMan Bekijk bericht
              Ziet er kunstzinnig uit lijkt het wel maar uiteindelijk zegt en doet het mij helemaal niets en dat rode op de muur bij haar kruis deed mij al direct besluiten dat er niet over nagedacht is en komt goedkoop over.
              Dacht ik ook...
              Groet, Philippe

              Meer en andere belekens op Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Handjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                (... en als Klein fan wil ik toch even offtopic nog aanhalen dat je vlak over de grens in Monchengladbach dikwijls één van zijn werken kan bewonderen in het Abteibergmuseum, dat trouwens alleen al omwille van de architectuur een bezoekje waard is.)
                Bedankt Laurens voor de uitleg en de tip die ik hier nog eens laat zien. Voor alle duidelijkheid, de handjes waren er al op voorhand. Geen keuze van de kleur dus.
                Xavier
                Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                Laat de commentaren maar komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Handjes

                  Bedankt ook aan de anderen voor de reacties, hoe scherp en bot ook.
                  Toegegeven, ik had moeten PS-en.
                  Groetjes,
                  Xavier
                  Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                  Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                  Laat de commentaren maar komen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handjes

                    Wat had je dan weg moeten PS-en en wat is bot over gekomen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handjes

                      Het is goedkoop om te zeggen dat blote billen tonen goedkoop is...
                      Wat mij in deze foto wat minder lijkt, is de rode schijn op de billen. Dat lijkt een beetje of de dame in kwestie dol is op spanking, óf te lang heeft gezeten alvorens de shoot aan te vangen. Leuke foto toch!
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handjes

                        Dit bedoelde ik als ik zei dat ik had moeten PS-en.
                        Groetjes,
                        Xavier
                        Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                        Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                        Laat de commentaren maar komen.

                        Comment

                        Working...
                        X