Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslagen foto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opslagen foto's.

    Hierbij twee vraagjes.
    Eerste vraag: maken Jullie ook een tiff bestand van de raw foto's en behouden Jullie dat dan?
    En mijn tweede vraag is: Welk programma gebruiken Jullie om het bewaren van de gemaakte en bewerkte foto's,dus fotobeheer?
    De tweede vraag stel ik omdat ik zinnens ben een programma voor fotobeheer aan te schaffen.Ben wel al in bezit van Lightroom 5.7
    maar is dit wel een goed programma voor deze klus.Mijn bewerkingen doe ik vooral met Capture One 8.
    Zeer zeker al bedankt voor een antwoord.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

  • #2
    Re: Opslagen foto's.

    1 ik bewaar steeds het RAW bestand recht uit het fototoestel ik denk dat overzetten naar tiff een nogal overbodige handeling is . volgens mij is een tiff bestand groter.

    2 en dit sluit eigenlijk direct aan bij uw eerste vraag ik doe alles met lightroom, daarvoor heb je de bibliotheek module , exporteer de RAW-bestanden op de door u gekozen locatie
    de wijzigingen die je uitvoert worden in de catalog opgeslagen en deze kunt U ook een welbepaalde locatie geven.

    ik zou niet zonder kunnen.


    Veel succes.

    Rexy
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

    Comment


    • #3
      Re: Opslagen foto's.

      Weinig reactie maar van harte bedankt Rexy
      Vriendelijke groeten van fotokijker.
      Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
      https://vanmeulder.be

      Comment


      • #4
        Re: Opslagen foto's.

        tiff maak ik enkel als ik verdere bewerkingen doe in andere programma's,
        wat meestal het geval is, in TIFF versie bewaar ik ze een paar maand, dan wis ik ze (neemt anders teveel geheugen in)
        meestal hou ik de uiteindelijke foto's in j-peg
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Opslagen foto's.

          LR is een uitstekend programma om je foto's terug te vinden. Het is ook een uitstekende RAW-converter.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Opslagen foto's.

            Ik bewaar enkel raw als het een foto is waarvan ik denk die later nog te willen bewerken. Andere zet ik om naar jpeg.

            Ik gebruik iPhoto om mijn foto's te ordenen (maar ik hoor veel goede reacties van anderen over LR, zelf heb ik het niet).

            Comment


            • #7
              Re: Opslagen foto's.

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              Ik bewaar enkel raw als het een foto is waarvan ik denk die later nog te willen bewerken. Andere zet ik om naar jpeg.
              Komt volgens mij neer op laten afdrukken en dan je negatieven weggooien.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Opslagen foto's.

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                Ik bewaar enkel raw als het een foto is waarvan ik denk die later nog te willen bewerken. Andere zet ik om naar jpeg.

                Ik gebruik iPhoto om mijn foto's te ordenen (maar ik hoor veel goede reacties van anderen over LR, zelf heb ik het niet).
                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Komt volgens mij neer op laten afdrukken en dan je negatieven weggooien.
                Ja, dat vind ik ook.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Opslagen foto's.

                  Mijn flow is nogal omslachtig maar het werkt voor mij.
                  Mijn raws staan op een externe schijf waarop ik ze ook bewerk via lr. Afgewerkte fotos zet ik om naar jpeg en deze staan op een andere externe schijf. Van beide heb ik nog een backup op een derde schijf. Jpegs zijn geordend voor familie stuff op jaar . Omdrachten zijn geordend op categorie
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opslagen foto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    Mijn flow is nogal omslachtig maar het werkt voor mij.
                    Mijn raws staan op een externe schijf waarop ik ze ook bewerk via lr. Afgewerkte fotos zet ik om naar jpeg en deze staan op een andere externe schijf. Van beide heb ik nog een backup op een derde schijf. Jpegs zijn geordend voor familie stuff op jaar . Omdrachten zijn geordend op categorie
                    ongeveer hoe ik het doe, ik bewaar dan ook nog alle RAW foto's (die negatieven mis je pas eens je ze niet meer hebt)
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opslagen foto's.

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Komt volgens mij neer op laten afdrukken en dan je negatieven weggooien.
                      nogal dramatische conclusie? Reproductie van een jpeg of reproductie van een geprinte foto geven toch een ander kwalteitsverlies...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opslagen foto's.

                        Van harte bedankt allemaal voor de antwoorden.
                        Vriendelijke groeten van fotokijker.
                        Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                        https://vanmeulder.be

                        Comment

                        Working...
                        X