Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis

    Beetje aan het opkuisen wegens nieuwe wagen waarop geen winterbanden meer zullen worden geplaatst en ook geen fietsen meer mee worden vervoerd, iemand die iets kan doen met :

    - een set sneeuwkettingen (nog nooit gebruikt - bandenmaten kunnen worden meegedeeld)

    - tweede set sneeuwkettingen (nog nooit gebruikt - bandenmaten kunnen worden meegedeeld)

    - velgen/wielen standaard voor het thuis bewaren van winter/zomer wielen - iets dergelijks

    - twee fietsdragers voor dakmontage - iets dergelijks


    GRATIS af te halen buurt Waregem


    Stuur me maar een PB indien interesse
    Eind volgende week gaat alles (na een beetje te zijn bewerkt ) naar het containerpark.
    Last edited by Guest17; 30 maart 2015, 13:12.

  • #2
    Re: Gratis

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Beetje aan het opkuisen wegens nieuwe wagen.
    .../...
    Eind volgende week gaat alles (na een beetje te zijn bewerkt ) naar het containerpark.
    Ik zou die wagen toch niet direct bewerken en dumpen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Gratis

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik zou die wagen toch niet direct bewerken en dumpen.
      Auto's worden hier rap vernieuwd, maar na 219 km op de teller, dat zou wel mijn record zijn denk ik .
      Deze die ik nu heb weggedaan, een diesel, had 67.000 km...
      Ik ga onze nieuwe (benzine) toch nog 'iets' langer houden dan eind volgende week, maar benzine uitvoering is weer een reden om wat vlugger weg te doen als een diesel .
      Last edited by Guest17; 31 maart 2015, 08:22.

      Comment


      • #4
        Re: Gratis

        67000 Km ? In Afrika heet zoiets nieuwstaat...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Gratis

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          67000 Km ? In Afrika heet zoiets nieuwstaat...
          Niet alleen in Afrika blijkbaar, want er stonden er twee van de familie te springen om hem te kopen.
          Ik heb ze naar de garage doorverwezen, want het zal je maar overkomen dat je aan familie verkoopt en er in de eerste dagen/weken/maanden een ernstige panne optreedt...
          Dan zou ik de malafide verkoper zijn hé, maar ja, het is altijd iets hé, nu zijn ze niet welgezind omdat ik hem aan de garage heb gelaten en ze natuurlijk een stuk meer gaan betalen dan aan mij. En had ik aan één van beide verkocht, dan was de ander mistevreden.
          Hoe noemt dat ... 'Je kunt niet voor iedereen goed doen' .
          Ik denk dat ik voor de beste oplossing heb gekozen.

          Comment


          • #6
            Re: Gratis

            Mijn Mercedes E cdi met 170000 verkocht; kan gerust nog eens 200000 aan.

            Comment


            • #7
              Re: Gratis

              Als je geen kandidaten vindt die er iets mee kunnen doen, dan kan je al die spullen ook wel op het containerpark afgeven voor de kringwinkel (dat is hier toch mogelijk).
              Je moet dan niets "bewerken".

              Mijn vorige wagen heeft maar 90.000km gebold op 14 jaar, ik heb die ook in de garage achtergelaten, ondanks dat er binnen de familie waren die interesse hadden.
              Er waren geen technische problemen (toch niet toen die bijna een jaar voordien gekeurd was), maar die moest wel een groot onderhoud krijgen dat waarschijnlijk duurder zou uitvallen dan de verkoopwaarde (de distributieriem zat er al een paar jaar langer op dan voorgeschreven door de fabrikant, en als ze die vervangen, dan steken ze ook altijd een nieuwe waterpomp bij die Renault motoren).

              Voor mijn nieuwe wagen moest ik ook meer plaats maken in de garage (de Dacia Logan MCV is ongeveer 70cm langer dan de Clio II).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Gratis

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je geen kandidaten vindt die er iets mee kunnen doen, dan kan je al die spullen ook wel op het containerpark afgeven voor de kringwinkel (dat is hier toch mogelijk).
                Je moet dan niets "bewerken".

                Mijn vorige wagen heeft maar 90.000km gebold op 14 jaar, ik heb die ook in de garage achtergelaten, ondanks dat er binnen de familie waren die interesse hadden.
                Er waren geen technische problemen (toch niet toen die bijna een jaar voordien gekeurd was), maar die moest wel een groot onderhoud krijgen dat waarschijnlijk duurder zou uitvallen dan de verkoopwaarde (de distributieriem zat er al een paar jaar langer op dan voorgeschreven door de fabrikant, en als ze die vervangen, dan steken ze ook altijd een nieuwe waterpomp bij die Renault motoren).

                Voor mijn nieuwe wagen moest ik ook meer plaats maken in de garage (de Dacia Logan MCV is ongeveer 70cm langer dan de Clio II).
                Veertien jaar met dezelfde wagen, dat heb ik nog nooit gehaald, of willen halen. Langst met een Opel Ascona B gereden, 10 jaar was die. Maar toen hadden we pas gebouwd en was er een wel bepaalde reden waarom we er zo lang mee reden . Die werd toen vervangen door een Ascona C, en van toen af vervingen wij vlugger.
                Ik vind dat wanneer je héél lang met dezelfde wagen rijdt, je heel wat nieuwigheden mist die telkens in nieuwe wagens ingebouwd worden. Je kan het ook snufjes noemen.
                De vraag is natuurlijk, heb je al die dingen nodig ? De één zal zeggen ja, de ander nee, dus dat moet ieder voor zich uitmaken.
                Ik had tot nu nog nooit een achteruitrijcamera, nu wel. Is die nodig, nee want ik reed al 45 jaar zonder, is die handig, ja.
                Waar is de tijd dat een servostuur een optie was waar ik meer voor diende te betalen, om maar iets te noemen.
                Maar we zijn aan het afdwalen, misschien moeten we wel eens een topic openen 'Wanneer en waarom koop je een nieuwe wagen' maar dat zal dan wel, de mod's hier kennende, verwijderd worden omdat het de sociale toer op gaat zeker .

                Comment


                • #9
                  Re: Gratis

                  Als ik alle nieuwste snufjes zou willen op mijn auto, dan had ik een ander merk gekocht dan Dacia.
                  Maar ik heb wel stuurbekrachtiging, alle wettelijk verplichte veiligheidsvoorzieningen, parkeersensoren achteraan, cruise-control...
                  Mijn eerste auto met stuurbekrachtiging was de Clio, mijn eerste auto met ABS, stabiliteitscontrole, tractiecontrole en bandenspanningsssensors is de Dacia die ik net gekocht heb.

                  Als je altijd de nieuwste snufjes wil, dan geef je ook veel geld uit aan accessoires.
                  Mijn Clio was gewoon de goedkoopste, standaard 1,2RN zonder opties (ik heb er zelf nog wel een radio in gezet), en daarmee ben ik ook altijd overal geraakt waar ik moest zijn.
                  Deze keer heb ik niet de basisversie, ik heb gekozen voor een Dacia MCV Lauréate TCe90 met comfortpack en een reservewiel, het is een witte, andere kleuren kosten meer (donkerblauw is ook nog een "standaardkleur" die niets extra kost).
                  Je kan heel gemakkelijk op de Dacia website zien hoeveel die auto kost, je moet niet naar 10 verschillende garages rijden om een "speciale prijs" te laten maken, want bij Dacia is de catalogusprijs ook de verkoopprijs, en dat spaar je heel wat tijd uit omdat je die in elke Dacia garage voor dezelfde prijs kan kopen.
                  Ik vind dat in ieder geval een stuk handiger dan overal te moeten "schooien" voor een half procentje meer korting.


                  Voor mij dient een auto in de eerste plaats om er mee te geraken waar ik moet zijn.
                  In sommige nieuwe wagens zitten tegenwoordig zoveel opties dat je eerst een paar maanden avondschool moet volgen voor je weet waarvoor alles dient.
                  Ik heb het liever wat simpeler, dan zijn er ook minder zaken die stuk kunnen gaan.

                  Maar als iemand meer geld wil spenderen om toch maar zoveel mogelijk "speeltjes" te hebben op zijn (haar) wagen, dan mag hij (of zij) dat van mij ook wel.
                  Voor mij hoeft het in ieder geval niet, ik ben al met minder tevreden.
                  En ik hoop dat ik met deze wagen weer zo lang kan blijven rijden zonder al teveel kosten.
                  Tegen dan zullen er weer een heleboel nieuwe verplichte veiligheidstoestanden op een nieuwe auto moeten zitten.
                  Misschien staat er dan zelfs geen stuur meer in, en kan je alleen nog maar zeggen tegen de auto waar je naartoe wil...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gratis

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    ...................................
                    Misschien staat er dan zelfs geen stuur meer in, en kan je alleen nog maar zeggen tegen de auto waar je naartoe wil...
                    Ik hoop het van ganser harte. Dan zal dit type auto zich hopelijk ook automatisch aan alle verkeersreglementen houden zodat de cowboys alias doodrijders stilaan van ons wegennet verdwijnen.
                    Het zal dan ook geen zin meer hebben om wagens te maken die sneller kunnen dan 120 km/u.
                    Het zal wel niet voor de nabije toekomst zijn, ik zal het niet meer meemaken maar hoe veiliger hoe liever, ook al is het maar voor de verre toekomst.
                    Last edited by Guest17; 1 april 2015, 17:05.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gratis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik hoop het van ganser harte. Dan zal dit type auto zich hopelijk ook automatisch aan alle verkeersreglementen houden zodat de cowboys alias doodrijders stilaan van ons wegennet verdwijnen.
                      Het zal dan ook geen zin meer hebben om wagens te maken die sneller kunnen dan 120 km/u.
                      Het zal wel niet voor de nabije toekomst zijn, ik zal het niet meer meemaken maar hoe veiliger hoe liever, ook al is het maar voor de verre toekomst.
                      Hoeveel men ook laat uitschijnen dat veiligheid een prioriteit is, het is het toch niet, anders werden auto's wel beperkt in hun snelheid (moet toch makkelijk te doen zijn met een gps-ontvanger die de auto laat weten dat hij op een baan van 70km/u rijdt, en hem dan met een veiligheidsmarge (vb 10km/u) aan die limiet houdt).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gratis

                        Wegens de overdonderende belangstelling (ééntje, maar het was te ver om op te halen) gaat alles een weekje vroeger naar het containerpark.
                        De vier sneeuwkettingen zin er 8 geworden, de twee fietsdragers zijn er vier geworden en de buizen van bandenstandaard hebben hier en daar een ferme bluts en de voet is gebroken .
                        Containerpark is 2 km, de kringloopwinkel is 9 km ver en beiden hebben geen (uitwissel)overeenkomst met elkaar... vandaar.
                        Conclusie: slechte tijden durven sommigen beweren....ik denk eerder nog altijd gouden tijden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gratis

                          Ik had er misschien ook wel iets van kunnen gebruiken, maar voor mij was het ook te ver.
                          Om die velgenstandaard te komen halen zou ongeveer even veel kosten aan brandstof dan de nieuwprijs, en als ik die richting uit moet, dan is er een heel grote kans dat ik twee keer minstens een uur moet aanschuiven in een file (of ik zou s' nachts moeten rijden).
                          Sneeuwkettingen heb ik niet nodig, zoveel sneeuw ligt er hier in Vlaanderen gewoonlijk niet, en mijn fiets past in de auto, die moet ook niet op het dak.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X