Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotel dubbel betaald?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hotel dubbel betaald?

    Ik heb hier hetvolgende voor en zou even jullie advies willen.

    Op 10 januari 2015 boek ik een hotel in Dusseldorf voor 3 nachten (Holiday Inn Express Duesseldorf City Nord) van 24 maart tot 27 maart dit jaar. Ik boek dit via Booking.com. Onmiddellijk krijg ik een reserveringsbevestiging zoals gebruikelijk. Ik betaal via MasterCard. De volgende maand (zo ongeveer half februari) krijg ik een rekeninguitreksel (zou niet weten hoe dit anders te noemen) van Mastercard in de brievenbus. Hier staat dat op 15/01/2015 met als omschrijving 'booking.com...'er 235 Euro van mijn rekening gaat gehaald worden. Het gebeurd wel vaker dat sommige hotels de kosten al op voorhand van mijn rekening halen. Deze keer stond er als omschrijving wel degelijk booking.com voor en niet de naam van het hotel. Maar omdat er exact 235 Euro van mijn rekening ging gehaald worden en dit exact hetzelfde bedrag is dat ik verschuldigd was aan Holiday Inn veronderstelde ik dat dit geld voor de Holiday Inn was. Er stond ook nog een ander hotel tussen, ook via omschrijving 'Booking.com etc' en dan een bedrag erachter van ik geloof 109 Euro. Dit kon ook kloppen want de maand erop in Frankfurt had ik een hotel geboekt en dit voor het correcte bedrag. Dus aangekomen in Frankfurt geen problemen gehad, ingechecked, geen kredietkaart moeten afgeven gewoon 's avond gaan slapen en de volgende dag uitgechecked en zonder ontbijt terug trein op en naar huis. Niemand zei u heeft al betaald of dit of dat... maar mijn geld was dus vorige maand al van mijn rekening getrokken. So far so good. Maar u hoort mij al komen. Ik arriveer in Holiday Inn in Düsseldorf. Bij het inchecken vragen ze mijn Mastercard. Ik kreeg lichtjes argwaan maar liet dit varen. Ik gaf mijn Creditcard af maar heb geen code of iets dergelijks moeten ingeven. Ik dacht dit is een waarborg voor als ik iets stuk maak in het hotel of ik drink de minibar leeg ofzoiets of ik rook op de kamer... dan kunnen ze die kosten nog mij aanrekenen achteraf.

    Bij het uitchecken gebeurd wat ik vreesde. De dame (zeer vriendelijk allemaal dat moet ik toegeven) vertelde me dat ik alles nog moest betalen. Ik was er voor 80% van overtuigd dat dit niet was en gaf dit ook zo aan. Waar is het bewijs dan zei ze? Ik zeg dat ik dat nog thuis had liggen. Nu is het zo dat ik mijn afschriften van mijn Mastercard een maand bewaar. De maand erop schrijf ik alles over met de hand wat reeds betaald is voor dingen waar ik nog recht op heb in de toekomst. Zo is er ook vorig jaar een 400-tal Euro van mijn rekening gegaan voor een hotel waar ik nu in juli pas naartoe ga (ja soms ben ik er bijna een jaar op voorhand bij om iets te boeken). Jullie moeten me dan maar op mijn woord geloven maar op mijn afschriften van Mastercard stond wel degelijk een bedrag met een minnetje erachter en het totaal van alles wat ik uitgeef aan verrichtingen die ik via mastercard op internet doe gaat ook effectief van mijn rekening. Ik zorg ervoor dat mijn rekening altijd aangezuiverd is.

    Enfin, ik neem contact op met het hotel en booking.com.

    Ik copy-past mijn bevestigingsmail met wat hieronder staat:

    Code:
    Kamerinformatie  
    Deze tweepersoonskamer is voorzien van airconditioning en een bank.  
    
    Naam reiziger xxx  Wijzig naam van de gast  
    Aantal gasten 1 volwassenen, 2 Kinderen (tot 12 jaar) Wijzig aantal gasten 
    Maaltijden Ontbijt is inbegrepen bij de kamerprijs.  
     Betaling  U heeft uw reservering betaald met MasterCard voor het bedrag van EUR 235.00. Uw reservering is bij deze bevestigd.  
    Annuleringsvoorwaarden Let op: bij annulering, wijziging of in het geval van een 'no-show' zult u geen restitutie voor uw reservering krijgen. 
    U kunt deze reservering niet gratis annuleren. 
     
     
    
    Speciale Verzoeken  
    Upper-storey room request: this booker requests upper-storey room(s) - based on availability 
    You have a booker that would prefer a quiet room. (based on availability)  
     
    
    Reserveringsvoorwaarden  
    
    Parkeren Privé parkeren is mogelijk bij de accommodatie. Reserveren is niet noodzakelijk. Parkeerkosten: EUR 10 per dag.  
    Internet WiFi is beschikbaar in het gehele hotel. Deze service is gratis.  
     
    Toon alle reserveringsvoorwaarden 
     
    
    Hulp nodig met uw reservering?  
    
    Contact met accommodatie Telefoon: +49211687740  
    Uw boeking beheren 
    U kunt uw reservering online bekijken of wijzigen, op elk gewenst moment.
    
    E-mail de klantenservice
    
    Ondersteuning in het Nederlands: 027 00 67 00
     Ondersteuning in het Frans: 027 00 66 51
     Vanuit het buitenland of Duitsland: +31 70 770 3884 
     
     
    Factuur voor uw administratie 
    
    Uw gegevens 
    Naam: xxx
    Adres: 
    xxx
    xxx
    xxx
     
    E-mail: xxx
        
    Datum: 10 jan 2015  
    Betaalmethode: MasterCard 
    Kaartnummer: **** **** **** xxx 
        
    Reserveringsgegevens 
    Hotelnaam: Holiday Inn Express Duesseldorf City Nord 
    Adres: 
    Mercedesstrasse 14 
    Düsseldorf, Duitsland 
    40470 
     
    Reserveringsnummer: 793195952 
    Betalingsreferentie: 62117-013796754118 
     
     
    
    Verblijfsperiode: dinsdag 24 maart 15 - vrijdag 27 maart 15 Bedrag: € 235

    Hieruit denk ik precies dat dit een bewijs is dat wel degelijk dat bedrag van mijn kaart is getrokken.

    Ik krijg een e-mail terug van de dame in kwestie (van Holiday Inn, dezelfde die me heeft aangerekend) met dat ik een copij of een dubbel of screenshot van mijn rekeningafschrift dat in februari in mijn brievenbus zat moet binnendoen als bewijs en dat bovenstaande e-mail niet voldoende is.

    Mijn conclusie: hou al uw afschriften langer dan een half jaar bij (dom dom van mij om dit de volgende maand weg te gooien). Wetende dat ik voor een ander hotel in de toekomst meer dan 400 Euro betaald heb en dat die ook kunnen beweren dat ze mijn geld nog niet gehad hebben.

    Mijn Argenta bank kantoor is door de week bijna uitsluitend in de namiddag of overdag open (ik moet dan meestal werken). Ik ga nu mijn moeder moeten sturen om een screenshot of een duplicaat van mijn afschriften te vragen waarin die 235- staat. En dan is het nog maar te hopen dat ze willen geloven dat die 235 Euro bedoeld is voor Holiday Inn en niet voor één of andere Mercure hotel dat ook exact 235 Euro kostte want er stond wel degelijk booking.com als omschrijving en niet de naam van het hotel.

    Het kon ook zijn dat dit een pré autorisatie was of zoiets maar ik herinner mij dit niet. Volgens mij stond er echt wel een minnetje achter dit bedrag en kan ik dit uit bovenstaande e-mails afleiden.

    In het vervolg gewoon mijn rekeninguitreksels meenemen naar het hotel zeker.

    Ik heb ondertussen ook contact opgenomen met Booking.com want die moeten toch ook kunnen zien wanneer ze dat van mijn rekening hebben gehaald. Booking.com is een soort van touroperator in mijn ogen en zou toch ook eens iets mogen regelen vind ik. Ik vind het beetje sneu dat ik nu naar Argenta moet fietsen wanneer ik vrij ben of mijn moeder ga moeten sturen en dan hopen dat ze dat nog kunnen recupereren en willen doorfaxen of e-mailen en dan moet ik dat naar het hotel sturen en als ze mij geloven krijg ik die 235 Euro direct terug gestort.

    Conclusie: smijt niet te gouw uw afschriften van Creditcards weg, dom van mij. Ik ben ontroostbaar

    Iemand dit al eens meegemaakt? Nog iemand met deze ervaringen? Ik ben nochtans iemand die altijd alles correct bijhoud. Mijn uitreksels van mijn 'gewone bankkaart' hou ik jaren bij en als ik iets moet betalen ga ik onmiddellijk naar de bank, ik heb nergens schulden.



    Eerlijkheidshalve gebied het mij te zeggen dat ik gemiddeld 20 verschillende boeking maak via Booking.com per jaar en dit reeds de laatste 3 jaar (dus gemiddeld een 60-tal boekingen) en nog nooit ervoor problemen gehad... en nu dit
    Last edited by StevenVH; 29 maart 2015, 13:19. Reden: ik had mijn e-mailadres en adres publiek gemaakt

  • #2
    Re: Hotel dubbel betaald?

    Dat is een heel vervelend verhaal voor je. Ik maak ook mijn meeste hotel boekingen via Booking.com. Nooit problemen gehad. 1 x moest ik van te voren betalen bij een hotel in Normandie en toen het hotel mijn reservering door omstandigheden hunnerzijds moest opzeggen kreeg ik het reeds betaalde bedrag via Booking.com teruggestort en regelde zij een vervangend hotel.

    Je kunt je rekening-overzicht en betalingen toch ook online bekijken? Tenminste dat kan ik wel.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Hotel dubbel betaald?

      Ik lees in het hele verhaal dat je met iedereen contact nam behalve met diegene die je waarschijnlijk best kan helpen, namelijk Mastercard. Het is natuurlijk vervelend dat je je papierwerk niet (meer) hebt maar zij kunnen perfect je betalingen zien en aangezien er bij hetzelfde hotel twee keer hetzelfde bedrag werd aangerekend zullen zij dit snel kunnen terugdraaien als je kan aantonen dat de rekening van Booking voor dat hotel was.
      Wij hebben ooit een restaurantrekening dubbel aangerekend gekregen en dat werd na een telefoontje ogenblikkelijk recht gezet. Een andere keer konden we niet meer betalen met onze kaart (limiet bereikt) en ook dan werd telefonisch alles opgelost (men had alles dubbel aangerekend).

      Bij ons gaat rekening uittreksels, facturen e.d. wel maar weg na een paar jaar.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Hotel dubbel betaald?

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Ik lees in het hele verhaal dat je met iedereen contact nam behalve met diegene die je waarschijnlijk best kan helpen, namelijk Mastercard.
        Goeie tip, daar had ik niet aan gedacht.



        Ik zal in het uiterste geval Mastercard binnen 14 dagen contacteren als ik zie dat het inderdaad weer van mijn rekening gaat gaan.
        Ook zal ik in de loop van volgende week eens binnenspringen bij Argenta.

        Wat booking.com betreft: dit is ook de eerste keer dat ik problemen heb en eerlijkheidshalve gedient het mij te zeggen dat ik voordien nooit problemen had.


        EDIT:

        Geachte xxx,

        Bedankt voor uw email.

        Wij schrijven u over de kosten die Holiday Inn Express Duesseldorf City Nord in rekening heeft gebracht op uw creditcard.

        Allereerst onze oprechte excuses voor deze situatie. Het komt inderdaad enkele keren voor dat de betaling wordt geregeld via Booking.com wanneer de accommodatie dit wenst.
        De accommodatie had geen recht om uw creditcard te belasten aangezien zij hiervan op de hoogte zijn.

        Om een terugbetaling in gang te zetten verzoeken wij u vriendelijk ons de komende 4 dagen te voorzien van aanvullende informatie.
        Hiermee kunnen wij de zaak beter afhandelen.

        Beantwoord deze e-mail en voeg de volgende documenten toe:
        • De gescande factuur die u heeft ontvangen bij het uitchecken.
        • Uw creditcard-, bankafschrift waarop duidelijk de in rekening gebrachte kosten staan.

        Het zou nuttig zijn als u ons een e-mail zou kunnen sturen met een screenshot van uw online bankafschrift of een gescande kopie van uw papieren/PDF-bankafschrift als bijlage.

        Let op:
        • Op dit moment kunnen wij SMS’jes, MMS’jes, tekstberichten of screenshots van mobiele apps niet accepteren als bewijs van betaling.
        • Om uw privacy te beschermen, is het het beste als alleen uw naam en een deel van uw creditcardnummer zichtbaar zijn en dat aanvullende persoonlijke informatie onleesbaar is.

        Onze excuses voor het ongemak, en wij hopen de gevraagde bijlagen de komende 4 dagen te ontvangen.

        Als u verder nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.

        Met vriendelijke groet,

        --
        Fiore Vader
        Booking.com Customer Service Team


        Dus dat is mooi van booking.com. Maar wat willen ze zeggen met Uw creditcard-, bankafschrift waarop duidelijk de in rekening gebrachte kosten staan... ?

        is dat de afschriften van januari die ik al heb weggegooid of de afschriften die nog moeten komen (de kosten die gemaakt zijn in maart worden pas per uitreksel toegestuurd via de post half april) en dat is dus niet binnen 4 dagen... stressen.

        Hopelijk komt het goed.
        Last edited by StevenVH; 29 maart 2015, 13:35. Reden: edit

        Comment


        • #5
          Re: Hotel dubbel betaald?

          Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH;4296252


          Maar wat willen ze zeggen met [I
          Uw creditcard-, bankafschrift waarop duidelijk de in rekening gebrachte kosten staan... ?


          [/I]
          Uw creditcard uitreksel waarop te zien is dat het bedrag voor het hotel reeds op voorhand afgehouden werd.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Hotel dubbel betaald?

            En m.i. ook het te verwachten rekeninguittreksel. Hoe zien ze anders de dubbele afhouding als je er maar één bewijst? Overigens kan ik via internet bankieren (en ik dacht zelfs op mijn smartphone ook) zien wat ik uitgegeven heb via Mastercard sinds de vorige afhouding en alles wat ervoor is uitgegeven. Als ik dan daar een print van maak ...

            Maar uiteraard eerst voldoen met het voorschot te bewijzen binnen die 4 dagen.
            Misschien is dat toch al voldoende.

            Comment


            • #7
              Re: Hotel dubbel betaald?

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              En m.i. ook het te verwachten rekeninguittreksel. Hoe zien ze anders de dubbele afhouding als je er maar één bewijst? Overigens kan ik via internet bankieren (en ik dacht zelfs op mijn smartphone ook) zien wat ik uitgegeven heb via Mastercard sinds de vorige afhouding en alles wat ervoor is uitgegeven. Als ik dan daar een print van maak ...

              Maar uiteraard eerst voldoen met het voorschot te bewijzen binnen die 4 dagen.
              Misschien is dat toch al voldoende.
              Julllie kunnen nu lachen met mij maar ik doe niet aan internetbankieren. Hier bij ons thuis en ik ook ben nog zo een 'snul' die met zijn fiets naar het dorp gaat en daar 'aan het kaske' gaat bankieren.

              Soit, ik ga maandag na het werk eens naar Argenta fietsen (ze zijn blijkbaar open tot 19u00) misschien dat zij op hun computer snel een screanshot kunnen en dat afrpinten op een blad en ik fotografeer dat dan met mijn klein fototoestelletje en mail die foto dan door. (ik heb geen scanner)

              wat een gedoe allemaal

              hopelijk komt het alsnog in orde

              Comment


              • #8
                Re: Hotel dubbel betaald?

                Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                Julllie kunnen nu lachen met mij maar ik doe niet aan internetbankieren. Hier bij ons thuis en ik ook ben nog zo een 'snul' die met zijn fiets naar het dorp gaat en daar 'aan het kaske' gaat bankieren.
                Leg dat eens uit Steven, je boekt iets via booking.com en gaat daarna betalen via een geldautomaat?
                Heb je dan reeds het nummer van je kredietkaart doorgegeven?
                Als dat zo is, hebben zij daar genoeg aan om het bedrag van je rekening te halen, beste dat je kan doen is bellen naar MasterCard zelf zoals on4bam ook zegt, indien er fouten zijn gemaakt worden deze verzekerd door MasterCard, ook in geval van eventueel misbruik, zo ben ik er in Zuid-Afrika opgelegd geweest voor in totaal bijna 4.000€, alles is daarna opgelost geweest door MasterCard en heeft mij geen euro gekost.

                Comment


                • #9
                  Re: Hotel dubbel betaald?

                  Ik hou altijd een log bij jaren ver. Je weet maar nooit dat je eens iets moet bewijzen.
                  Maar voor banking is dat iets lastiger geworden de laatste tijd omdat het meeste nu zonder bankafschriften gaat. (alles via internetbankieren)

                  Ma bon,....

                  Ik zou het simpel houden en de bal terug spelen.

                  Zoek de 2 transacties op van je kaart die je betwist.
                  Noteer datum, uur en transactienummer alsook de begunstigde en het bedrag natuurlijk.
                  Zeg tegen Mastercard waar je niet mee akkoord bent.
                  bv:transactie 2 is dubbel aangerekend, of was al betaalt in transactie 1

                  Dan is het aan de begunstigde te bewijzen dat de afrekening gerechtvaardigd was of niet.

                  Kan de begunstigde geen verantwoording afleggen (bv getekende bestelbon, leveringsnota, eindafrekening,...) dan zal Mastercard u het bedrag gewoon terugkeren.

                  Let wel op: je moet wel reagereen binnen de paar weken na het ontvangen van je borderel (maandelijks overzicht creditcard-transacties).
                  Heb je die niet meer, vraag dan gewoon een copy op bij mastercard.


                  PS: ik zie in je eerste post dat je daar je naam en email adres zomaar publiek zet. best snel maskeren door xxxxxxxxx te zetten in de plaats want de spammers gaan u lastig vallen tot ge er ziek van wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hotel dubbel betaald?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Leg dat eens uit Steven, je boekt iets via booking.com en gaat daarna betalen via een geldautomaat?
                    Heb je dan reeds het nummer van je kredietkaart doorgegeven?
                    Als dat zo is, hebben zij daar genoeg aan om het bedrag van je rekening te halen, beste dat je kan doen is bellen naar MasterCard zelf zoals on4bam ook zegt, indien er fouten zijn gemaakt worden deze verzekerd door MasterCard, ook in geval van eventueel misbruik, zo ben ik er in Zuid-Afrika opgelegd geweest voor in totaal bijna 4.000€, alles is daarna opgelost geweest door MasterCard en heeft mij geen euro gekost.
                    Ik gebruik een rekening bij Argenta waar mijn Mastercard aan gekoppeld is. Op een bepaald moment had je zo een digipass nodig om betalingen mee te doen. Ik zou niet weten hoe je zo'n klein apparaatje anders zou noemen. Het is precies een klein rekentoestelletje waar je mastercard moet instoppen. Ik ben naar de bank geweest en ze zeiden me dat dit met internetbankieren moest of zoiets (is al geleden van 2009 dus exact weet ik niet meer hoe dit gebeurd). Ik heb gezegd dat ik hier niet aan mee doe dus die behulpzame man van Argenta heeft toen een internetrekening geopend en onmiddellijk weer gesloten of zoeits. Allemaal moeilijk uit te leggen. Feit is dat ik via internet niet kan zien wat mijn huidig saldo op mijn rekening is. Dit gebeurd via mijn moeder haar bankkaart. Zij gaat uitreksels afdrukken en laat het blad aan mij zien waarop mijn saldo staat. Ik noteer dit met de hand op mijn afschriftenblad dat ik altijd half in de maand ontvang. Dus ik zou niet weten hoe ik mijn oude verrichtingen kan opvragen. Ik ga maandag eens naar Argenta en hopelijk kunnen ze me daar helpen. Verder ben ik bij Belfius ook klant. Mijn maandwedde word daar op een rekening gestort en ik "sluis" geld van die rekening door naar mijn Argenta rekening waar mijn Mastercard aan verbonden is. Ik gebruik die rekening enkel voor treintickets online te kopen, hotels te bestellen, inkomkaarten van de voetbal, vliegtuigtickets etc. etc. Als ik mijn afschriften in de brievenbus krijg schrijf ik al het noodzakelijke manueel met een balpen op en gooi het vorige afschriften weg. Ik scheur ze in 1000 stukken omdat dit vertrouwelijke info is. Een cruciale fout want ik hoop nu dat Mastercard me wil verder helpen een duplicaat van de verrichtingen op te sturen via de post. het zal wel een getelefoneer worden. Misschien dat Argenta mij wil helpen. Dit was een bank in mijn dorp waar ik de indruk had dat men echt iets voor de mensen deed, luisterde en tijd voor u nam.

                    Weet je, ik weet dat dit misschien mijn fout is en het klinkt in de meeste mensen hun oren belachelijk dat ik niet aan internetbankieren doe maar dat heeft met mijn 'afkomst' te maken. Mijn grootvader langs vaders kant zaliger had zelfs geen bankkaart. Nonkel Mil moest altijd zijn rekeningen gaan betalen aan het loket van de lokale bank. Hij kon zo'n bankkaart gewoonweg niet gebruiken en weigerde dit. Hij had ook echter al veel voor die bank gedaan. Zo was dat bij hem. Mijn grootvader langs moeders kant vertrouwde dan weer geen domiciliëringen (en ik geef hem daarin gelijk). Hij is gerold geweest voor miljoenen door een bankdirecteur die zwaar risicovolle aandelen hem ter goeder trouw liet kopen (oké eigen schuld want hij koopt ze zelf maar een vertouwensman op de bank zou je toch moeten kunnen vertrouwen). Mijn grootmoeder moet het nu als weduwe stellen met een simpel pensioentje en leeft van maand tot maand terwijl ze het zo mooi zou kunnen hebben. Mijn vader is inspecteur bij de politie. Horrorverhalen heeft hij al meegemaakt (maar hij ziet natuurlijk alleen de dingen die mis gaan. Mensen die opgelicht worden via mastercard of visa voor 1000den euro's in zuid Afrika terwijl ze daar nooit geweest zijn en nooit hun mastercard aan iemand hebben afgegeven, mensen die geld kwijt raken via western Union. Oplichting via internet. Al deze dingen maken ertoe dat ze in mijn familie sceptisch staan tegenover alles wat met internetbankieren te maken heeft. Vele mensen moeten ermee lachen en ik heb mezelf er ook vaak aan geërgerd aan het ouderwetse gedrag van mijn dierbaren maar ik moet ze nu toch wel eigenlijk beetje gelijk geven.

                    Ik wens niet te discuteren over het feit dat ik niet aan internetbankieren doe of dat dit te vertrouwen is of niet want ik heb mezelf er al ziek genoeg in gemaakt.

                    Ik zal jullie maandag op de hoogte houden. Hopelijk kunnen ze me bij Argenta verder helpen. Als mastercard me weigert verder te helpen omdat ik niet kan aantonen dat ik wel degelijk Steven xxx ben begin dan weer maar eens te procederen via vredegerecht etc etc.

                    Wat me beetje triest maakt is dat anno 2015 het toch mogelijk moet zijn dat booking.com exact kan zien wanneer ze geld van mijn rekening gehaald hebben. het is gebeurd op 15/01 met als omschrijving booking.com voor een bedrag van 235- euro. zij kunnen toch een screenshot maken en doormailen naar holiday inn en holiday inn moet toch op hun computer kunnen zien dat ze op 27/03 dat bedrag voor een tweede keer gecrediteerd hebben. Waarom steken ze de koppen niet samen en regelen ze dit. Een beetje service kan toch geen kwaad. Nu moet ik voor alles liggen lopen naar de bank en liggen bellen.

                    Ik ben er niet goed van

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hotel dubbel betaald?

                      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Uw creditcard uitreksel waarop te zien is dat het bedrag voor het hotel reeds op voorhand afgehouden werd.
                      Neen want die bewijzen hebben ze zelf al, ze willen bewijs dat je ginder nog eens betaalde.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hotel dubbel betaald?

                        Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                        Ik ga nu niet alles gaan quoten

                        Ik ben er niet goed van
                        Heel jouw laatste verhaal klinkt me bekend in de oren. Wij kennen ook zo een koppel in de familie. Beiden net 60 jaar, geen bankkaart(en), geen Visa, geen internetbankieren (hebben zelfs geen PC, of laptop of tablet), zelfs niet gaan selfbankieren in de bank zelf, man wil zelfs geen GSM. Voor alles en nog wat gaan ze naar binnen in het bankkantoor zelf, of moet de bankier aan huis komen.
                        Ze bestaan dus, maar kan het je ze kwalijk nemen... helemaal niet, ieder maakt dit voor zichzelf uit.

                        In jouw geval (dubbele betaling) zou ik er me alleszins niet zo druk om maken. Niet dat je het niet moet proberen op te lossen.
                        Ik weet wel dat elke euro die je teveel, en zeker die je dubbel kwijt bent, er één teveel is, maar het gaat hier toch over relatief kleine bedragen.
                        Er zijn belangrijker dingen in het leven waar je misschien écht niet goed van wordt.
                        Succes gewenst toch.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hotel dubbel betaald?

                          Moderator Note: Ik word erop attent gemaakt dat TS nogal wat persoonlijke gegevens publiceert hier. Best die zaken (emailadres e.d.) verwijderen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hotel dubbel betaald?

                            Ik heb e-mailadres en adres verwijderd. Allesinds bedankt voor de tips.

                            En iedereen bedankt voor de steun en het me willen verder helpen.

                            Verseg heeft gelijk denk ik. De bewijzen hebben ze zelf dat het de eerste keer van mijn rekening gehouden werd. Ik ga dan wel moeten wachten tot half april om te kunnen bewijzen dat het een tweede keer van mijn rekening gehouden werd. Ze gaan dus langer dan 4 werdagen moeten wachten (bij booking.com). Ik krijg altijd mijn rekeninguitreksels van Mastercard zo tussen de 11de en 14de van de maand in de brievenbus. Afhankelijk of er een weekend tussen zit of niet.

                            @Djivan: zo erg als dat koppel dat jij kent zijn wij nu ook weer niet maar ze bestaan echt, ik denk dat dit in de kleine dorpen wel meer het geval is. Ik kan er hier 10 opnoemen die bankieren op de "old fashioned way". Geen internet, geen GSM niks. Maar deze mensen zijn allemaal wel de 60 gepasseerd en hebben kinderen die hun helpen. Ach mijn dorpje, ik kan er boeken over schrijven.

                            En je hebt gelijk Djivan, het is 'maar' geld, er zijn belangrijkere dingen in het leven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hotel dubbel betaald?

                              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                              Nu is het zo dat ik mijn afschriften van mijn Mastercard een maand bewaar. De maand erop schrijf ik alles over met de hand wat reeds betaald is voor dingen waar ik nog recht op heb in de toekomst.
                              In principe moet men alle bankafschriften en andere bankdocumenten 5 jaar bewaren, hotelrekeningen 6 maand en andere facturen (aanbevolen) best tot 10 jaar.

                              Verder is het anders ook wel mogelijk om bij Visa/Mastercard een dubbel te bekomen van uw afrekening en bij de bank dubbels van rekeningafschriften.
                              Het zou dus toch perfect mogelijk moeten zijn om alles te kunnen bewijzen.

                              En kleine tip ... als je vooraf iets betaalt, dan neem je best dat bewijs altijd mee om ter plaatse niet voor onaangename verrassingen te staan zoals nu.

                              Edit: Nog een vraag ... ben je zeker dat de hotelkosten ook effectief van je rekening gegaan zijn of zullen gaan en niet enkel op je Mastercard aangerekend werden?
                              Normaal kan het nog niet van de rekening zijn als de afrekening pas binnen twee weken komt.
                              Zelf ooit al gehad dat ze een bedrag "blokkeren" tot de kamer volledig opgekuist is en ze ook zelf de bedragen ontvangen hebben van het reisbureau, dan deblokkeren ze het geld terug.
                              Ik zeg niet dat het bij u zo is, maar het zou wel kunnen.
                              Last edited by VerSeg; 29 maart 2015, 12:21.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X