Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Om-d e-m10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Om-d e-m10

    Hallo, Ik vond op het net dit artikel over het maken van snelle opnames voor sport. Het is in het Engels geschreven en heb met deze technische uitleg wat moeite om hem te begrijpen. dan maar op de vertaling gezet maar ik begrijp het nog steeds niet het is ingebrand met de instelling van de snelheid van opnames of beelden per seconden en de instelling continu-focus. Zou u mij een instelling of een juiste vertaling kunnen bezorgen.Ik heb namelijk mijn kleindochter proberen te fotograferen tijdens een demonstratie gala voor de schaats club, maar niets of heel weinig is gelukt. Alvast bedankt voor de hulp. De link van de site of het artikel is " Olympus E-M10 Review - Shooter's report part II "
    Alvast bedankt, Johny

  • #2
    Re: Om-d e-m10

    Hey Johny ,

    In het artikel wordt gezegd dat je 2 opties hebt:

    - Sequential High speed:
    Voordeel: In deze modus maak je tot 8 opnames per seconde.
    Nadeel: Er wordt enkel gefocused wordt op het allereerste beeld. (Ook al staat uw toestel op continue - af)
    Met andere woorden: tussen beeld 2 t.e.m 8 wordt er niet opnieuw gefocused.
    Beweegt uw onderwerp dan toevallig buiten uw focuszone, dan kan deze inderdaad onscherp zijn.

    - Sequential Low speed:
    Hier wordt voor elk beeld terug scherpgesteld.
    Voordeel: Meer kans op scherp een onderwerp.
    Nadeel: Snelheid zakt tot 3,5 opnames per seconde.

    Hopelijk ben je hier wat mee

    Groetjes,
    Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

    Comment


    • #3
      Re: Om-d e-m10

      Hallo, Bedankt dit is het geen ze zeggen in de tekst maar ik kon er niet aan uit.
      Nog een vraag op welke scherpstelling zt je dan , is dat op spot of pop ESP?

      Comment


      • #4
        Re: Om-d e-m10

        Je bedoelt waarschijnlijk de lichtmeting?

        Bij spot meting meet je het licht op één specifieke plaats.

        Bij ESP (een soort multi meting) neemt de camera een gemiddelde van alle licht die hij vangt. (Als ik het zo simpel mag uitdrukken)
        Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

        Comment


        • #5
          Re: Om-d e-m10

          Hallo G-rar, Bedankt voor de duidelijke uitleg. Zondag geprobeerd, maar niet simpel. je hebt nooit licht genoeg dus hoge ISO 1200-1600 en ik heb gemerkt dat ik steeds door de zoeker kijken en nog een vraagje wat zou je aanraden voor de lichtmeting of die ESP?

          Comment

          Working...
          X