Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Utakleiv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Utakleiv

    http://www.artenco-fotografie.nl

  • #2
    Re: Utakleiv

    op googlemaps gezocht waar deze bijzondere plaats kan zijn, maar niet gevonden. Google zelf kent het precies wel, ergens op de Lofoten.

    ik vind dat de foto wel iets heeft, fantastische bergen, verzorgde stenen met zee. enkel jammer dat het bovenste deel van de foto zo'n oninteressante wolken heeft.
    is dat een stadje/dorpje, daar langs onder aan de bergen ? vreemde plaats om te wonen...

    ik veronderstel dat je deze "verkeerde" witbalans met opzet zo gezet hebt, om het koud te doen lijken ? Al zal het wel koud geweest zijn, me dunkt.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Utakleiv

      Dank je wel voor je reactie.
      Utakleiv, is het strandje waarop ik sta en behoort inderdaad tot de Lofoten. In de verte ligt inderdaad een "dorp" welke niet toegankelijk, althans voor de toerist. Een echt dorp kun je het niet noemen, ik heb enkel een aantal vrijstaande huizen gezien. Wat het vreemde strookje dan ook is kan ik je niet vertellen. Eerlijk gezegd was het mij niet opgevallen... Ik heb nog eens goed gekeken, de foto helemaal opgeblazen; en weet je wat.....Het is een stukje weiland bestaande uit verschillende hoogtes en met een hek bestaande uit stokken.....!!!

      Witbalans staat op automatisch, daar heb ik niet aangesleuteld. Verder is de opname tegen 17.00 genomen en dan is het daar al bijna donker! Zeker met het sombere weer wat we die dag hadden. Ik ben nu al meerdere keren daar geweest en de kleuren zijn gewoon anders dan bij ons. Zachter, helderder en maar ook zeker blauwer. Als ik hieraan ga knoeien dan haal ik ook mijn inziens de sfeer uit de foto. Dan wordt hij een stuk grijzer en in mijn ogen saaier...dus heb ik daar maar niet voor gekozen.
      Last edited by Artenco; 27 maart 2015, 18:58.
      http://www.artenco-fotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Utakleiv

        Er zou inderdaad iets van boven af mogen. De blaauwe tinten geven een hele koude gevoel, maar zo was het waarschijnelijk wel. Mooie ondergrond.
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: Utakleiv

          Voor mijn smaak veel te blauw.
          De rest is knap.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Utakleiv

            Hoe koud het ook is, de sneeuw hoort wit te zijn als je het op een natuurlijke manier wilt weergeven
            Maar voor de rest vind ik dit zeker een schitterende opname met een verkeerde bitbalans

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Utakleiv

              Een foto van formaat, maar voor mij ook te blauw.
              Zou toch 2 keer nadenken om een stuk van boven af te halen, want dat zou m.i. de horizon naar een plaats verschuiven, die we liever vermijden.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Utakleiv

                Alles is reeds aangehaald.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Utakleiv

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Alles is reeds aangehaald.
                  +1.
                  Mvg.

                  Comment

                  Working...
                  X