Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderhoud blauwsteen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderhoud blauwsteen

    Hallo
    Ik heb een terras liggen met vietnamese blauwsteen.
    Iemand een idee hoe en met wat ik dit best eens klaar zet voor de zomer?
    de blauwsteen staat nog al droog en bleek van de zon (ligt al enkele jaren)
    ik had gedacht eens op te boenen met een woodboy en een coco mat en zwarte zeep.
    iemand een beter idee?
    Ik hoor het hier wel.

  • #2
    Re: onderhoud blauwsteen

    Stuk van mijn reactie verwijderd wegens niet voldoende ervaring op dit vlak .

    Hier zie je wat ze aanraden voor de Belgische blauwe hardsteen.

    Last edited by Guest17; 25 maart 2015, 13:21. Reden: Deel reactie verwijderd

    Comment


    • #3
      Re: onderhoud blauwsteen

      Denk dat je de vraag niet goed gelezen of begrepen hebt.
      Ik moet het verschil niet weten tussen de kwaliteit van vietnamese en Belgische.
      Ik wou gewoon weten hoe andere forumleden hun Vietnamese blauwsteen onderhouden.
      Maar toch bedankt voor de verwijzing naar http://www.pierrebleuebelge.be/onder...een.50-nl.html
      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: onderhoud blauwsteen

        Ik denk dat djivan de vraag heel goed gelezen heeft maar je hebt nu eenmaal mensen die heel graag alles in vraag stellen/af breken...
        Wij hebben zelf geen terrastegels in Aziatische blauwsteen ( graniet gekozen hiervoor ) , wel heb ik onze oprit, tuinpaden en zonneterras allemaal in deze goedkope Vietnamblauwsteen ( Belgische blauwe steen is zo goed als onbetaalbaar voor ons aangezien ik hier 300m² van liggen heb...) gelegd maar dan wel in de vorm van zogenaamde sigaartjes ( 4x5x20cm ).
        Dit is een foto van net aangelegd ( overal omsloten met aziatische steen borduren ook )




        We zijn daar toch heel tevreden over, ze zijn idd bleker dan de Belgische variant maar dat wisten we vooraf. Ik betwijfel eigenlijk of het wel verstandig is om daar een behandeling op te zetten, volgens mij gaat die buiten zeer snel terug verdwijnen , vorig jaar was er en koerier met een olie lekkende bestelwagen iets komen afleveren en hadden we serieus wat olievlekken, na een regenbui of 2 was daar niks meer van te bespeuren, ik vermoed dat als je dat zou doen met een boenwas ofzo dat dit net zo goed snel weg zal zijn...
        Het enige wat ik jaarlijks even doe is met zo'n rotatieve reiniger voor op de hoge druk eens alles proper maken en dat is het.

        Mocht het binnen zijn is boenen wel een optie denk ik maar daar heb jij niks aan...
        Eerlijk gezegd , ik zou dat gewoon zo laten, dit heeft ook zijn charme.
        Last edited by RDB; 25 maart 2015, 11:56.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: onderhoud blauwsteen

          Gewoon om de paar jaar een behandeling met hydrofuge, (zelfde als voor gevels).

          Comment


          • #6
            Re: onderhoud blauwsteen

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Ik denk dat djivan de vraag heel goed gelezen heeft maar je hebt nu eenmaal mensen die heel graag alles in vraag stellen/af breken...
            Wij hebben zelf geen terrastegels in Aziatische blauwsteen ( graniet gekozen hiervoor ) , wel heb ik onze oprit, tuinpaden en zonneterras allemaal in deze goedkope Vietnamblauwsteen ( Belgische blauwe steen is zo goed als onbetaalbaar voor ons aangezien ik hier 300m² van liggen heb...) gelegd maar dan wel in de vorm van zogenaamde sigaartjes ( 4x5x20cm ).
            Dit is een foto van net aangelegd ( overal omsloten met aziatische steen borduren ook )

            We zijn daar toch heel tevreden over, ze zijn idd bleker dan de Belgische variant maar dat wisten we vooraf. Ik betwijfel eigenlijk of het wel verstandig is om daar een behandeling op te zetten, volgens mij gaat die buiten zeer snel terug verdwijnen , vorig jaar was er en koerier met een olie lekkende bestelwagen iets komen afleveren en hadden we serieus wat olievlekken, na een regenbui of 2 was daar niks meer van te bespeuren, ik vermoed dat als je dat zou doen met een boenwas ofzo dat dit net zo goed snel weg zal zijn...
            Het enige wat ik jaarlijks even doe is met zo'n rotatieve reiniger voor op de hoge druk eens alles proper maken en dat is het.

            Mocht het binnen zijn is boenen wel een optie denk ik maar daar heb jij niks aan...
            Eerlijk gezegd , ik zou dat gewoon zo laten, dit heeft ook zijn charme.
            Ik geef gewoon mijn ervaring weer van de honderden m² dergelijke tegels die wij (firma waar ik werkte) bij diverse klanten moesten plaatsten (gelukkig niet bij mij zelf ).
            Maar jij zal ongetwijfeld meer en zeker jarenlange ervaring hebben op dit vlak.
            Ik wens je veel succes met je steentjes, vooral in de toekomst, want zoals ik reeds schreef, ze zien er allemaal prachtig uit wanneer juist geplaatst .

            Comment


            • #7
              Re: onderhoud blauwsteen

              Ik heb er het volste vertrouwen in dat die steentjes er binnen 20 jaar nog steeds goed genoeg zullen uitzien voor mij... Ik ben er vrij zeker van dat er niet veel opritten van 300m² in Belgische blauwe steen gelegd worden hier in vlaanderen... De mensen waar we onze inspiratie opgedaan hadden met deze steentjes hadden ze een dikke 10 jaar liggen en die zagen er alvast perfect uit... zelfs al zouden ze op termijn nog wat verweren, ik zal er niet wakker van liggen voor een prijsverschil van bijna 8000 euro alleen al voor de steentjes maak ik liever een reisje meer...
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: onderhoud blauwsteen

                Natuursteen en dus ook blauwsteen, zij heet nu Belgisch of Vietnamees moet je toch elk jaar eens na de winter grondig kuisen. Ons terras , Franse natuursteen wordt in het voorjaar dus eens met de hoge drukreiniger bewerkt. Wel goed oppassen voor het voegwerk als dat aanwezig is, maar nadien ziet die er toch weer als nieuw uit.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: onderhoud blauwsteen

                  Als je natuurlijke materialen gebruikt krijgen die na verloop van tijd een patina. Dat is gewoon zo. Mijn parket ziet er ook niet meer hetzelfde uit als 15 jaar geleden. Goed zo. De natuursteen in de gevel ook niet. Prima. De natuursteen in de hal en badkamer heeft nu ook plekken. Geen probleem, ik leef in mijn huis, dat is geen showroom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: onderhoud blauwsteen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Als je natuurlijke materialen gebruikt krijgen die na verloop van tijd een patina. Dat is gewoon zo. Mijn parket ziet er ook niet meer hetzelfde uit als 15 jaar geleden. Goed zo. De natuursteen in de gevel ook niet. Prima. De natuursteen in de hal en badkamer heeft nu ook plekken. Geen probleem, ik leef in mijn huis, dat is geen showroom.
                    Dat is zo, een huis is om in te leven, zo zien wij het ook. Mocht je onze parket zien.., daar is al op gedanst, dus dat kan tellen op bepaalde plaatsen. Maar hij wordt er steeds beter van. "Leven en laten leven"
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: onderhoud blauwsteen

                      1x / jaar (rond maart/april) behandel ik die met een biologische groenverwijderaar (is geen merk maar door iemand uit de omgeving zelf gemaakt) omdat een stuk van het terras constant in de schaduw ligt.
                      1 nachtje laten inwerken.
                      Daarna met een hogedrukreiniger afspuiten op de laagste stand om het voegzand niet van tussen de voegen de spuiten.

                      Komt er vet op de tegels dan de vetplek insmeren met een wasmiddel (ik gebruik Dreft) ook een nachtje laten inwerken en daarna afspoelen, weg vet.
                      Had daar in het begin mijn twijfels over maar werkt perfect.

                      mvg
                      Marc
                      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                      M.v.g. Marc

                      Comment


                      • #12
                        Re: onderhoud blauwsteen

                        Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
                        Hallo
                        Ik heb een terras liggen met vietnamese blauwsteen.
                        Iemand een idee hoe en met wat ik dit best eens klaar zet voor de zomer?
                        de blauwsteen staat nog al droog en bleek van de zon (ligt al enkele jaren)
                        ik had gedacht eens op te boenen met een woodboy en een coco mat en zwarte zeep.
                        iemand een beter idee?
                        Ik hoor het hier wel.
                        Hallo

                        Ik ben een gloed nieuw bedrijf voor het onderhoud/reinigen en beschermen van alle steensoorten dus ook uw Vietnamese blauwsteen, maar de producten die ik gebruik zijn al meer dan 25jaar op de markt en hebben hun werking bewezen van goed resultaat. Dit uit zich ook in de garanties die wij geven.
                        Wij kunnen ervoor zorgen dat uw steen zijn oorspronkelijke kleur terug krijgt en beschermd is tegen olie en water, tegen vries/dooi schade, zout aanslag (witte uitslag op uw stenen). Zo heeft u een volledig nieuw terras.

                        Mvg Stone Protection

                        Moderator Note: De URL van de zaak is verwijderd - in een eerste bericht al dadelijk BD misbruiken voor linkbuilding is niet echt de bedoeling. Geinteresseerden kunnen altijd een persoonlijk berichtje sturen.
                        Last edited by Laurens; 20 april 2015, 21:13.

                        Comment


                        • #13
                          Re: onderhoud blauwsteen

                          speciaal daarvoor geregistreerd op een fotoforum?

                          Comment


                          • #14
                            Re: onderhoud blauwsteen

                            En wat is nu juist uw voornaam, Stone of Protection ? Zucht, krijg de kriebels van zo'n mensen
                            Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: onderhoud blauwsteen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
                              En wat is nu juist uw voornaam, Stone of Protection ? Zucht, krijg de kriebels van zo'n mensen
                              Afgaande op zijn email adres is zijn voornaam Herk, en zijn achternaam Destad.
                              Daar kan een typfout inzitten, en dan zou ik zeggen: Henk Destad

                              Welkom Henk, Ik kijk uit naar enkele van jouw foto's!!
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X