Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

    De visserij in Oostende is bijna dood.Te hoge dieselprijs,visquota,al dan niet politieke inmenging,crisis??
    De H.Baelskaai,ooit met een bruisende activiteit,zal ingepalmd worden door al dan niet exclusieve appartementen.
    Gisteren zag ik dit typerend beeld:de visserij letterlijk op het droge gezet en de opdringeringe bouwpromotoren op de achtergrond.


  • #2
    Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

    Tsja, zolang er mensen zijn die graag in een betonnen doos aan onze affreuze Belgische kust willen wonen of er een tweede verblijf willen hebben.....
    En zo te zien en te horen zijn er nogal wat die dit zalig vinden, want anders zou de Heer Coucke niet een deel van zijn centen investeren in het bedrijf van een bouwpromotor aldaar.
    Wij komen er alvast reeds jaaaaren niet meer.

    Comment


    • #3
      Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

      Hangt er natuurlijk maar van af hoe breed je interesse voor bouwwerken is.
      Wat daar binnenkort komt vind ik persoonlijk gewoon prachtig.
      (dit namelijk)
      Maar ik kan evengoed genieten van de pracht van Art-Deco en Art-Nouveau.
      Naar mijn mening behoort het optrekken van échte "betonnen dozen" tot het verleden.

      Wat de foto betreft:
      Mooi voor mij, maar ik had mijn standpunt wat meer rechts gekozen, zodat de woontoren op de grond kwam te staan.
      Nu lijkt het wat alsof het de achterbouw van het schip wordt.

      Comment


      • #4
        Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

        Goed beeld met een acceptabele vertekening
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

          Dat het slecht gesteld is met de zeevisserij in ons land is een publiek geheim.
          Je hoeft aan de kust maar eens een babbeltje te doen et een visser of een reder om de meest schrijnende verhalen te horen.
          As je het boek van Marnix Verleene kan vast krijgen : " 'T is goed, 't is slecht, 't was ik. " weet je er iets meer over.
          En als dat schip op het droge staat is dat omdat het, voor de visserij, niet meer voldoet aan de huidige normen. Ook de motor zal de "verkeerde" Euronorm hebben.

          Wat ik wel weet : In zo'n appartement op niveau 14 zou ik graag wonen, dat met het zwembad en drie terassen . Als er een garage bij is!
          Last edited by Skitch; 25 maart 2015, 18:29.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

            Dat is wat we evolutie noemen heh.
            Toen ik naar de lagere school ging (bij de nonnekes) was er een kolenhandelaar aan de overkant van straat die nog een houten kar stond vol te scheppen. Denk dat die mens nu niet veel omzet meer zou halen. Ondertussen is het een body-builders zaal geworden. En de nonnekes zijn nu de 70 maagden denk ik...
            In mijn vader zijn tijd had je kloefekappers, mensen die heel de dag door kloefen maakten. Gelukkig zijn we daar van af LOL.

            Is jammer voor de mensen die natuurlijk zwaar investeringen gedaan hebben in een bepaalde sector waarvan de sector na een tijd uit de markt gaat onder druk van ... iets nieuws... Mensen moeten omscholen, ander werk zoeken etc etc....

            PS: ook al woon ik aan de kust, ik zou hier niet meer investeren gezien de stijging van de zeespiegel die er aan komt. Vorig jaar is het hier allemaal randje-kantje geweest dat de zee ging overslaan.

            Comment


            • #7
              Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

              heel goed.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

                Een foto met inhoud, zie ik zo in de Knack staan naast een artikel over visserij. Mij stoort het niet dat het gebouw uit het schip verrijst.

                Comment


                • #9
                  Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

                  Eigenlijk doet deze foto mij ook denken aan een klassieke familiefoto,waar de één of andere plant uit het hoofd van nonkel Jos of tante Germaine schijnt te groeien.
                  Wat meer naar rechts gaan,was niet mogelijk.Ik stond al op de rand van de kaai,dat impliceert ook water,en fotoapparatuur is niet direct bestaand tegen zeewater.Dus de benenzoom uitgesloten.Bootje verleggen was ook niet direct een optie.Dus de bouw maar uit de boot laten verrijzen.
                  Verder bedankt voor het kijken en appreciatie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

                    Vroeger had je er ook nog DIT

                    Comment


                    • #11
                      Re: H.Baelskaai Oostende,vroeger en nu.

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Vroeger had je er ook nog DIT
                      Inderdaad. Het heeft niet mogen zijn..... Jammer.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment

                      Working...
                      X