Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versnipperen vertrouwelijke documenten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versnipperen vertrouwelijke documenten.

    Beste;
    Kent er iemand in W-vlaanderen,Torhout of verschillende kilometers verder, een plaats waar men,eventueel voor een aanvaardbare prijs,deze documenten kan versnipperen ?Max 6 dossiersdozen.
    Containerpark geen optie,want geen versnipperaar meer aanwezig.Firma's ja ,maar onder de 250 eu,geen aanbod.
    Papier is dan meer waard dan de goud.Vuurtje stoken,verboden door het politiereglement.
    Iemand een suggestie??
    Beste dank.
    NB:Heb zelf een vrij professionel versnipperaar,maar na twee volle bakken,stopt hij ermee.Zo kan ik nog een aantal weken doorgaan.
    Last edited by demuro; 23 maart 2015, 13:09. Reden: Voorkomen van niet bruikbare suggesties

  • #2
    Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    .
    NB:Heb zelf een vrij professionel versnipperaar,maar na twee volle bakken,stopt hij ermee.Zo kan ik nog een aantal weken doorgaan.
    Waarom stopt hij ermee naar 2 volle bakken?
    Is dit dan 2 dossierdozen dat je bedoeld (want dan ben je maar 3 dagen bezig)? of 2 keer de afvalbak vol?
    Misschien een thermische zekering, en dan kan het voldoende zijn extra ventilatoren op de versnipperaar te richten?

    Verder geen idee waar je dit goedkoper kan doen...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

      Als het maar 6 dozen zijn, dan in de houtkachel.


      Je kan ze ook in een wasteil gooien, en er een papier macheeke van maken. Dat laat je wat uitlekken en dan in de vuilbak.

      Comment


      • #4
        Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Als het maar 6 dozen zijn, dan in de houtkachel.


        Je kan ze ook in een wasteil gooien, en er een papier macheeke van maken. Dat laat je wat uitlekken en dan in de vuilbak.
        Denk dat dit beste oplossing is zeker de goedkoopste TOP
        Je kan er dan nog wat van maken zoals een pop voor een carnavalswagen lol

        Comment


        • #5
          Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

          Inderdaad, heel leuk met behangerslijm etc

          Kan je leuke dingen mee doen.

          Comment


          • #6
            Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

            Goed idee om die documenten weg te werken.
            Maar voordien wel van elke pagina 2 fotocopys nemen heh

            Serieus nu, in de fik steken is nie zo eenvoudig. Een paar blaadjes is geen probleem maar als dat echt pakken papier zijn dan verstikt dat zichzelf en zal hooguit de rand branden. Veel rook en slechte verbranding.
            Een oplossing is alles eerst versnipperen, dan fikt het wel goed. (is geen grap)

            Denk dat vernietiging dan toch de enige uitkomst zal zijn. Of je kan het klusje misschien verdelen over tijd.

            Comment


            • #7
              Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

              Verbranden is slecht voor het milieu en de volksgezondheid en dus verboden.

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                Als ik een bundeltje facturen in mijn houtkachel gebruik om ze aan te steken, wie gaat me daarvoor tegenhouden, en waarom zou dat niet milieuvriendelijk zijn?

                Papier is gemaakt van hout, en hout is een regenereerbare energiebron.

                Comment


                • #9
                  Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                  De rook van verbrand hout is giftig.





                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                    Niemand gaat jou tegenhouden. Maar papier is geen hout, ook al is het ervan gemaakt. Om papier te bleken wordt ondermeer chloor gebruikt waarvan nog resten in het papier kunnen zitten. Bij verbranding van chloor kunnen dioxines gevormd worden. Daarom is het verboden papier op te stoken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                      Ik zou ze toch langzaam aan versnipperen; elke dag een bundeltje moet je versnipperaar toch wel aankunnen.
                      Na een paar weken is alles weg en kost het je niets.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als ik een bundeltje facturen in mijn houtkachel gebruik om ze aan te steken, wie gaat me daarvoor tegenhouden, en waarom zou dat niet milieuvriendelijk zijn?

                        Papier is gemaakt van hout, en hout is een regenereerbare energiebron.
                        Er is natuurlijk een verschil tussen een bundeltje facturen en 6 dozen aan papier
                        Ik hoop dat iedereen dat ook inziet?
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                          Ja, maar al die kleine bundeltjes tikken wel aan als iedereen het stookverbod aan zijn laars lapt. 78% van de dioxine-uitstoot in Vlaanderen wordt veroorzaakt door huishoudelijke vuurtjes (bron Vlaamse Milieumaatschappij).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                            in repen knippen en al WC papier gebruiken.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Versnipperen vertrouwelijke documenten.

                              Dat zijn van die azijnpisser websites....

                              Ik stook zeker niet elke dag, maar dan wel met droog hout of pellets.
                              En ja, dat steken we aan met onze briefwisseling die weg mag, maar liever niet onderschept wordt.

                              Comment

                              Working...
                              X