Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

    Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar het lukt mij om een contactblad te maken .
    Ik open photoshop 3 , ga naar automatisch , contactblad . Daar ga ik naar mijn map waar één foto in staat . Daar stel ik mijn document zo in dat mijn foto 3.3 cm breed is en 4.4 cm hoog ( dient voor pasfoto ) Ik maak kolommen aan ( 3 ) en rijen ( 6 ) Ik klik dan op oK en daarna op afdrukken en dan verschijnt er maar één foto op mijn contactblad terwijl ik er normaal 18 zou moet hebben .

  • #2
    Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

    CS3 is al wel redelijk uit de tijd, maar toen werkte het contactblad toch nog, dacht ik. Vanaf CS4 waren er problemen, meen ik me te herinneren.
    Alleszins, heb je geprobeerd om dit te doen vanuit Bridge?
    Ik heb geen CS3 meer op mijn Mac staan, maar in CS6 vind ik in Adobe Bridge onder Tools>Photoshop>Contact Sheet II staan.

    PS (na even getest te hebben): in CS6 lijkt Contact Sheet II vanuit Photoshop (File>Automate>Contact Sheet II...) dan weer uitstekend te werken!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar het lukt mij om een contactblad te maken .
      Ik open photoshop 3 , ga naar automatisch , contactblad . Daar ga ik naar mijn map waar één foto in staat . Daar stel ik mijn document zo in dat mijn foto 3.3 cm breed is en 4.4 cm hoog ( dient voor pasfoto ) Ik maak kolommen aan ( 3 ) en rijen ( 6 ) Ik klik dan op oK en daarna op afdrukken en dan verschijnt er maar één foto op mijn contactblad terwijl ik er normaal 18 zou moet hebben .
      Lijkt mij op het eerste gezicht niet zo vreemd als je maar 1 foto in je map hebt staan. Zet er eens meerdere in en probeer het nog eens.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

        Goed idee. Maar wat doe je dan als je slechts met één foto (pasfoto) je contactblad wil maken, want bij herlezen lijkt het daarop.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Goed idee. Maar wat doe je dan als je slechts met één foto (pasfoto) je contactblad wil maken, maar bij herlezen lijkt het daarop.
          Het pasfoto bestand dupliceren?
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

            Ik heb vroeger nog wel eens een contactblad gemaakt met meen ik één foto in mijn map . Na mijn instellingen gedaan te hebben en op ok geklikt te hebben vulde photoshop automatisch het volledige blad of ben ik nu helemaal mis .
            Ook heb ik 5 foto's in de map gezet maar er verscheen er maar ééntje op mijn contactblad .

            Comment


            • #7
              Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

              Hallo LesC ,
              Ik heb ook nog de CS5 maar daar kunt ge geen contactblad maken . Het is terug ingevoerd bij de CS6

              Comment


              • #8
                Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

                Inderdaad, ik heb CS5 naast CS6 nog op mijn Mac staan, en dat is één van de verschillen. Bij CS6 werkt dat weer als vanouds, en de truuk van olivetti doet het ook (nl. zoveel maal dupliceren). Als ik nu nog zonder caption (filename) kon afdrukken... Nu moet ik dat doen door de layers niet te laten 'flatten-en' en de tekstlagen te verwijderen.
                Weer wat geleerd!
                (maar daarmee hebben we nog geen oplossing voor jouw vraag)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Inderdaad, ik heb CS5 naast CS6 nog op mijn Mac staan, en dat is één van de verschillen. Bij CS6 werkt dat weer als vanouds, en de truuk van olivetti doet het ook (nl. zoveel maal dupliceren). Als ik nu nog zonder caption (filename) kon afdrukken... Nu moet ik dat doen door de layers niet te laten 'flatten-en' en de tekstlagen te verwijderen.
                  Weer wat geleerd!
                  (maar daarmee hebben we nog geen oplossing voor jouw vraag)
                  Bij mij stuur ik dat aan via Bridge en die opent Photoshop .
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

                    Je kan toch ook pasfoto's afdrukken in windows. ga in uw map gewoon op de foto staan doe rechterklik - afdrukken en dan rechts kan je kiezen welk formaat(waaronder voor pasfoto's. Is dit geen oplossing?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

                      Dan kloppen de maten niet . Ik moet 45 op 35 hebben .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

                        Het is gelukt .
                        Ik heb de desbetreffende foto geopend in photoshop , gecropt met de gegevens 3.5 cm op 4.5 cm zodat ik de correcte maat had voor mijn pasfoto . Deze heb ik opgeslagen .
                        Vervolgens heb ik Microsoft Office geopend en de opgeslagen foto gekopieerd naar het geopend blad van Office . Dit heb ik zo een 5- tal gedaan en daarna uitgeprint . Nu heb ik 5 foto's met de correcte maat voor mijn pasfoto maar weet ik nog altijd niet waarom dit niet gelukt is met contact blad maken in photoshop .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

                          in cs3 heet dit figuurpakket (picture package) ipv contactsheet
                          en je vind dat bij "bestand"-"automatisch"-"figuurpakket"

                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Contactblad maken in Adobe Photoshop 3

                            Dat wist ik wel maar ge vindt er geen afmetingen conform pasfoto's .

                            Comment

                            Working...
                            X