Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser, Bedekte lens???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser, Bedekte lens???

    Beste,

    Ik ben van plan om een flitser te kopen, maar ik vraag me af wat ze met de "bedekte lens = ... mm" bedoelen?


    Mvg

  • #2
    Re: Flitser, Bedekte lens???

    Met bedekte lens bedoelen ze dat de flitser zijn licht wat kan sturen om zo effectief mogelijk gebruik te maken van het licht dat de flitser geeft.

    Als er bv vermeld staat: "Bedekte lens: 24 to 105mm" Op 24mm zal je flits dan een brede lichtbundel geven omdat je bij die lensafstand een brede kijkhoek hebt, terwijl hij op 105mm eerder een smalle lichtbundel zal afgeven omdat de kijkhoek van je lens vele kleiner is.
    http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

    Comment


    • #3
      Re: Flitser, Bedekte lens???

      Ik vermoed dat dit het volgende zou kunnen betekenen: Een flitser heeft een zekere spreidingshoek, bv. 100 graden. Een zekere groothoeklens heeft een 'kijkhoek' van bv. 120 graden. Dat betekent dan dat er aan de zijkanten 2 x 10 graden onbelicht (...) blijft. Je moet dus bij gebruik van de flitser er op letten dat je een objectief gebruikt waarvan de kijkhoek kleiner is dan 100 graden.

      Comment


      • #4
        Re: Flitser, Bedekte lens???

        Computer vertaling van covered, wat meer betekenissen als bedekken kent.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X