Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nieuwe monitor? Eizo CS 230?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke nieuwe monitor? Eizo CS 230?

    Vadertje Staat zal mij binnenort een sommetje geld (terug)storten en ik dacht om een deel van die som te besteden aan een nieuw scherm.

    Mijn huidig scherm (HP LP2475w, 24 inch) heb ik al een aantal jaren, maar ik ben er nooit tevrden over geweest: geen enkele manier om saturatie in te stellen, waardoor ik systematisch moest gokken en (stevig) oversatureren om tot een deftig resultaat te komen.

    Ik ben dus op zoek naar een waardige vervanger. Criteria:
    - liefst 23 inch of groter (16:10 of desnoods 16:9)
    - IPS
    - sRGB
    - gevorderde instellingen: niet enkel contrast en helderheid, maar ook RGB-waarden, saturatie,... (ben momenteel niet van plan om hardware calibratie te doen, ik wil gewoon met de instellingen een zo correct mogelijke weergave verkrijgen)
    - goede beeldkwaliteit (uiteraard)
    - 600 euro max

    Ik kwam dit scherm tegen bij fotokonijnenberg, Eizo CS 230, voor rond de 500 euro: http://www.eizoglobal.com/products/coloredge/cs230/
    Weet iemand of dit een goed scherm is? Eizo is uiteraard gekend, maar dit is een van de goedkoopste modellen... De "self correction sensor" leek me een interessante feature.

    Zijn er eventueel interessantere alternatieven? (groter scherm of goedkoper voor zelfde kwaliteit,...) Alle hulp is welkom!
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
Working...
X