Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polaroid film: vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polaroid film: vraagje

    Beste mensen

    Ik wou altijd al eens een polaroid cameraatje hebben, en enkele weken geleden kreeg ik er eentje van een goede kennis die hem nooit meer gebruikt.
    Ze had wel geen filmpjes meer, die heb ik dan besteld.

    Ik wou nu graag eens proberen of hij wel degelijk werkt. Nu hoorde ik van een paar mensen dat als ik daar mijn film in steek, ik hem dan zo snel mogelijk moet opgebruiken... klopt dat? Ik wou hem graag voor 'de mooiste momenten' bewaren, maar op die manier lukt dat niet, he...

    Alvast bedankt en met vriendelijke groetjes
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

  • #2
    Re: Polaroid film: vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
    Beste mensen

    Ik wou altijd al eens een polaroid cameraatje hebben, en enkele weken geleden kreeg ik er eentje van een goede kennis die hem nooit meer gebruikt.
    Ze had wel geen filmpjes meer, die heb ik dan besteld.

    Ik wou nu graag eens proberen of hij wel degelijk werkt. Nu hoorde ik van een paar mensen dat als ik daar mijn film in steek, ik hem dan zo snel mogelijk moet opgebruiken... klopt dat? Ik wou hem graag voor 'de mooiste momenten' bewaren, maar op die manier lukt dat niet, he...

    Alvast bedankt en met vriendelijke groetjes
    Jolien
    Je bedoeld de klassieke polaroid zelfontwikkel film ... ? Welke type is het ?
    Er is iets voor te zeggen dat deze films niet zeer lang meegaan:
    - De ontwikkelsubstantie is een soort pasta die na verloop van tijd hard en dus onbruikbaar wordt
    - De producten lijden aan chemische processen wanneer blootgesteld aan lucht 'oxidatie' dat het product op termijn niet meer doet werken.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment

    Working...
    X