Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste mirrorless cameras.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste mirrorless cameras.

    The Best Mirrorless Cameras According to 30 Expert Photography Bloggers


  • #2
    Re: Beste mirrorless cameras.

    Ze hebben de Samsung NX1 vergeten.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Beste mirrorless cameras.

      Tja... het hangt toch sterk af van waar je prioriteiten liggen he.
      Ik koos Fuji voor het glas en de X-T1 voor de fenomenale zoeker. Maar er zijn een paar Sony toestellen die mij ook heel erg aanspreken, en in iets mindere mate Panasonic.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Beste mirrorless cameras.

        Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
        Ze hebben de Samsung NX1 vergeten.
        Rudi
        Ze vergeten vooral dat de camera bijzaak is, GLAS!
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Beste mirrorless cameras.

          mooie top 3 !
          Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

          Comment


          • #6
            Re: Beste mirrorless cameras.

            Denk dat we een terechte nummer 1 hebben

            Maar ik denk ook dat het glas de doorslag geeft.
            Fuji X - Less became more

            Comment


            • #7
              Re: Beste mirrorless cameras.

              Het hangt er sterk vanaf wat je wilt doen.

              Allround ben ik toch heel erg tevreden met de Sony A7r. De A7s en II zijn voor bepaald gebruik natuurlijk ook interessant.
              De Fuji X-E1/2 en X-T1 heb ik gehad, allemaal zeer goede toestellen. Geweldig glas is er ook bij. Het enige nadeel voor allround gebruik is dat oudere slr objectieven en Leica/Voigtlander/Zeiss objectieven beter tot hun recht komen op een full frame body. Ook is de resolutie van een Sony full frame gewoon beter.

              De Olympus OMD E-M1 en de Panasonic GM5 gebruik ik ook regelmatig. De stabilisatie en bruikbaarheid van de OMD met wat oudere Olympus lenzen zoals de 2.8/3.5 50-200mm en de 2.0 150mm was voor mij de reden tot aankoop, maar daarnaast is het toestel ideaal voor video uit de hand.

              De GM5 heb ik als mini, maar voor sommige videodoeleinden voldoet dit toestel ook uitstekend. Mijn meest gebruikte samenstelling als lichtgewicht is in combinatie met de 12mm en 45mm Olympus, maar ook de 20mm Panasonic en 14-150mm Olympus staan er regelmatig op.
              Het kleinst (en ook heel fijn) is deze body met de Panasonic 14mm.

              Samenvatting, zie het begin.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Beste mirrorless cameras.

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Ze vergeten vooral dat de camera bijzaak is, GLAS!
                Aan een minderwaardige camera met goed glas hebt je ook niet veel.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Beste mirrorless cameras.

                  Als je al ziet wie er in de lijst van de experts staan dan weet je al genoeg o.a KenRockwell.... die man kan nog geen 5 mirrorless camera's opnoemen... heeft nog nooit van een OMD gehoord... laat staan een GH4 of NX1 in zijn handen gehad.

                  Je kan 30 Mirrorless opnoemen... maar om daar nu juist de beste uit te nemen .. lijkt me erg onwaarschijnlijk
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste mirrorless cameras.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Als je al ziet wie er in de lijst van de experts staan dan weet je al genoeg o.a KenRockwell.... die man kan nog geen 5 mirrorless camera's opnoemen... heeft nog nooit van een OMD gehoord... laat staan een GH4 of NX1 in zijn handen gehad.

                    Je kan 30 Mirrorless opnoemen... maar om daar nu juist de beste uit te nemen .. lijkt me erg onwaarschijnlijk
                    Worden de spiegelloze hierdoor beter? Nee, gewoon een stap achter bij de DSLRs, maar dat zullen ze eens inlopen, maar daarom hoef ik ze nu toch niet te adoreren? Niet meer als handig voor erbij....................
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste mirrorless cameras.

                      Om een beste aan de duiden, moet je met al deze camera's gewerkt hebben.
                      Met een roundup zoals deze bij Dpreview, kom je al iets verder:

                      Verder is het een kwestie van smaak.
                      Rudi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste mirrorless cameras.

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Worden de spiegelloze hierdoor beter? Nee, gewoon een stap achter bij de DSLRs, maar dat zullen ze eens inlopen, maar daarom hoef ik ze nu toch niet te adoreren? Niet meer als handig voor erbij....................
                        Zoals altijd in een discussie op dit slaag je er de bal volledig naast.
                        Eigenwijsheid noem ik dat.
                        Dit topic gaat over iets anders... Niet over DSLR vs Systeem en nog veel minder of ze u nu liggen of niet.

                        BTW... Ik werk al 30 jaar met een Reflexcamera en weet heus wel de beperkingen van Mirrorless..(als die er al zijn voor mij persoonlijk tenminste)... en voor velen is mirrorless volledig vervangend.
                        Dus kerel... Stop aub met met u sarcastische zever opmerkingen die je op alles en overal te zeggen hebt op dit forum.
                        Last edited by Funcky; 22 maart 2015, 09:02.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste mirrorless cameras.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Zoals altijd in een discussie op dit slaag je er de bal volledig naast.
                          Eigenwijsheid noem ik dat.
                          Dit topic gaat over iets anders... Niet over DSLR vs Systeem en nog veel minder of ze u nu liggen of niet.

                          BTW... Ik werk al 30 jaar met een Reflexcamera en weet heus wel de beperkingen van Mirrorless..(als die er al zijn voor mij persoonlijk tenminste)... en voor velen is mirrorless volledig vervangend.
                          Dus kerel... Stop aub met met u sarcastische zever opmerkingen die je op alles en overal te zeggen hebt op dit forum.
                          De nagel op de kop noemen ze dat
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste mirrorless cameras.

                            Lijst lijkt me wel aardig te kloppen, forum is breed genoeg om een duidelijk beeld te krijgen.
                            En, eindelijk eens een niet "gear-head" maar een echte user-based opinie te krijgen.
                            Neem er een controversiele uit, Ken Rockwell, hij zal de Bd mensen niet naar de mond praten, maar gelijk heeft ie wel, een Iphone 6 is het beste fototoestel ooit, gewoon omdat je het altijd bij hebt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste mirrorless cameras.

                              Ik heb zelf de iPhone 6Plus.
                              Het is werkelijk opvallend hoe goed het camera gedeelte is als je bekijkt dat dit lensje piepklein is in combinatie met één van de kleinste sensors op de markt.
                              Het video gedeelte is ook enorm goed.
                              Idd een camera die je altijd bij hebt... Voor sommigen..Want niet iedereeen wil zoveel geld geven aan een smartphone..

                              Langs de andere kant ... Ken Rockwell heeft geen enkele ervaring met andere Systeemcamera's en om de iPhone 6 plus op de 3e plaats te zetten in zijn lijstje is misschien terecht als je het principe vasthoud dat de beste camera de camera is diegene die je op zak hebt.... maar dat geldt ook voor de smartphone's gebruikers met android... en daar zitten ook zeer goede toestellen tussen.
                              Ik zou mezelf niet wagen aan een uitspraak dat mijn iPhone 6+ de 3e beste mirrorless camera is..

                              Voor mij blijft dPreview het meest complete en uitgebreide waar je objectieve informatie en vergelijkingen kunt uithalen...
                              In het lijstje van de 30 experts zitten er nog een paar goeie fotografen. Eén daarvan is b.v Ming Thein.
                              Last edited by Funcky; 22 maart 2015, 10:07.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X