Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat eerst aan kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat eerst aan kopen?

    zoals jullie wel weten ben ik een absolute "newbe" met de dslr cameras.

    aangezien ik nog student ben heb ik dus een beperkt budget.

    wat is de logische volgorde om accesoires aan te kopen.

    eerst flits dan andere lens... ??? .... of eerst cf kopen van 4 gig.

    zo van die dingen.




  • #2
    Ik persoonlijk zou eerst investeren in extra glas.

    Een CF van 512mb à 1 gig. is mijns inziens genoeg om mee te beginnen.

    Flits aankopen na de extra len(s)(zen), hangt er wat vanaf wat je wil gaan fotograferen.

    Greetz,

    J.
    johnvde

    Comment


    • #3
      Ik zou inderdaad ook eerst voor een brilleke gaan... Hoe meer ge ziet hoe beter. Die cf kaart dat komt later wel.
      Ben nu op vakantie geweest, 3 dagen... kwam net toe met mijn 512 en 256. Natuurlijk kun je dan niet in nef of raw trekken maar ja, dat is toch ook niet altijd nodig...
      En een cf van 4 gig dat is al meteen een heel pak geld he... daar kun je al aardig voor zoomen..

      Maar ja dat is natuurlijk mijn mening...
      Time is a precious little thing....

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tuur
        Natuurlijk kun je dan niet in nef of raw trekken maar ja, dat is toch ook niet altijd nodig...



        Valt er met de d-70 nog in een ander formaat dan nef te trekken ? Neen eerlijk gezegd, ik zou niet meer durven in een ander formaat dan nef te trekken, de mogelijkheden die je achteraf nog hebt in nef.... het is zonde voor deze camera om in iets anders foto's te nemen, en dat vreet effectief geheugenruimte. Maar ipv van een cf van 4 gig zou ik wel gaan voor 2 van 512 of 2 van 1 gig (hangt van het budget af) en een x-drive, en daar kunnen al een pak nefkes op zulle.....

        (is ook maar een menin he )

        En indeed, het hangt er vanaf wat je eigenlijk met de camera wil doen, investeren in flits of in lenzen.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment

        Working...
        X