Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D800 of D300S ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D800 of D300S ?

    Ik ga eind april naar Lesbos om vogels te fotograferen.
    Ik neem mijn 80-400mm mee. Aan de 400mm zal ik wel tekort komen, waar doe ik verstandig aan
    de D800 of de D300S meenemen als het op croppen aankomt?
    Ik neig zelf om de eerste mee te nemen, alle twee is voor mij teveel van het goede.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

  • #2
    Re: D800 of D300S ?

    Ik zou de d800 nemen. Veel betere opnames in hogere ISO's ( ik ga er van uit dat je vogels gaat fotograferen 's morgens vroeg of bij valavond). De D300s heeft een ISO grens van 1600 wat betreft kwaliteit. Ik bezit zelf de 300s, maar heb recent de Df aangeschaft voor zijn voortreffelijke eigenschappen bij hoge ISO's. Ik ga de D300s nog houden voor opnames tot ISO1600 ( bezit wat DX lensen die ik liever houd - de D300s is oersterk, precies een tank - verlies van waarde bij verkoop momenteel). Ik fotografeer wel veel liever met de full frame Df in hoge ISO, maar ik spaar hem als ik bijvoorbeeld in barre omstandigheden buiten moet opnemen ( dan haal ik de D300s boven), maar Lesbos kent geen zulk weer.

    Comment


    • #3
      Re: D800 of D300S ?

      Bij D800 hou je meer pixels over bij een DX crop(en die kun je nog kiezen ook) dan de D300 ooit had.

      Niet in de DX-mode gebruiken, want dan kun je crop niet meer kiezen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D800 of D300S ?

        een degelijk artikel over DX vs FX IS: https://photographylife.com/nikon-dx-vs-fx

        Comment


        • #5
          Re: D800 of D300S ?

          D800 zou ik doen. Het artikels waar hierboven naar verwezen wordt is goed...maar dateert van 2010 en is , helaas in deze snelle wereld, al gedateerd. Het 'reach' voordeel van de crop wordt 'opgeheven' als je een 36mp monster naast de D300 zet. Maar, ik persoonlijk, sleur...De 2 bodies dus. Je weet maar nooit dat er eentje opgeeft op een reis ;-) Een goeie tas, of een heel goeie tas helpt...De rest is training

          Comment


          • #6
            Re: D800 of D300S ?

            Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
            Maar, ik persoonlijk, sleur...De 2 bodies dus. Je weet maar nooit dat er eentje opgeeft op een reis ;-)
            Ala dat gebeurd is Murphy ook mee met de trip en gaat de tweede body er ook aan en dan ha je gewoon vakantie vieren.

            Ik heb ook weleens 2 bodies meegenomen op vakantie en alleen gebruikt om het slepen niet voor niks te laten zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: D800 of D300S ?

              Eentje in de kluis op hotel ;-)

              Comment


              • #8
                Re: D800 of D300S ?

                Niet twijfelen en de D800 meenemen. Je kan altijd croppen achteraf, pixels genoeg.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment

                Working...
                X