Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ringflash gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ringflash gebruiken?

    Ik ga binnenkort foto's nemen in een oude bruine bibliotheek. Donker, weinig licht, boeken, alles bruin,..en heb niet veel tijd om de shoot te doen. Daarom dacht ik om een ringflash te gebruiken en liefst met continu licht. Het is wel belangrijk dat het model er helemaal moet opstaan met een klein beetje omgeving.
    Ik heb wel een lichtgevoelige lens. ik dacht aan een Falcon Eyes LED Ring Lamp Dimbaar DVR-630DVC, is dat een goed idee? alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: ringflash gebruiken?

    Volgens mij gaat die niet krachtig genoeg zijn voor een fullbody shot
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: ringflash gebruiken?

      Ik zou een gewone opzetflitser gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: ringflash gebruiken?

        Opzetflitser kan. Eventueel met iets als een orbis ringflash modifieer
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: ringflash gebruiken?

          Puur op de technische specs afgaande mag je aannemen dat je een gelijkaardig resultaat zal bekomen in belichting als met een kleine reportageflits.
          Afgaande op een sluitertijd van 1 seconde!!! (omrekenen GN -> W/s -> Lumen)

          Maar het licht zal wel iets zachter zijn van aard gezien zijn omvang daar waar de reportageflits echt hard zal zijn omdat het bijna een puntbron is.
          De DVR-630DVC is eerder een dish met gekende resultaat qua belichting (niet te hard, niet te zacht).

          Toch ook in aanmerking nemen dat een flits zijn vermogen afgeeft in 1/250 ste +- Dus kan je ook kortere sluiter gebruiken.

          Beter dan toch een echte dish voor dit effect maarja, tis dan de prijs e....

          Of het gebruik van een dish aan te bevelen is in de "bruine bibliotheek"?
          hmmm, ik zou toch meer materiaal boven halen hoor als je het kader wat wil meehebben.

          Comment


          • #6
            Re: ringflash gebruiken?

            sorry dubbelpost

            Comment


            • #7
              Re: ringflash gebruiken?

              Dit is persoonlijke smaak nu, maar ik vind een ringflash heel lelijk. Hou er ook rekening mee dat als je met flitslicht werkt, dat je je achtergrond apart moet belichten, zeker als je werkt in een donkere ruimte. (doe eventueel eens een search op de omgekeerde kwadraatsregel). Ik zou minstens twee flitsen gebruiken, liefst nog een derde als het kan. Eén voor het model, één voor de achtergrond en één als haarlicht of scheidingslicht. De modifiers hangen af van welke sfeer je wil creëren natuurlijk, maar ik zou gaan met een gridded softbox als hoofdlicht, een gridded striplight als haarlicht/scheidingslicht en een gridded 40° reflector voor de achtergrond. Maar zoals ik al zei ... dat is smaak.
              http://www.dennisclaes.be

              Comment

              Working...
              X