Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 : foto's vergelijken met lens 18/70 en Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 : foto's vergelijken met lens 18/70 en Tamron

    is er iemand die de D70 heeft met de kitlens dx 18/70 en een Tamron 28/300 ? dan zou ik graag 1 en dezelfde foto zien met beide lenzen gemaakt, ter vergelijking? ikzelf heb een Tamron 28/300 voor m'n F70 en wil asap overschakelen naar de D70 en ben benieuwd of deze lens volstaat, of dat er echt een zichtbaar verschil is met de dx 18/70 ?

    alvast bedankt,

    uw hulp trekt me hoogstwaarschijnlijk over "de streep"


    -------------------------------------------
    Mod: maar even verplaatst. Je zult hier denk ik meer reacties krijgen dan in het test-forum.
    groetjes, Bobke
    ________________________

  • #2
    Waarom neem je er niet gewoon de 18-70 bij?
    Dat is een goede lens en dan heb je alles van 18 tot 300 (wat 28 tot 450 is wegens de 1.5x cropfactor)...

    Ik zou dat helemaal niet gek vinden...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      MarcFoto,

      omdat de 300 Euro verschil ( body alleen ) voor mij een rol speelt,
      en ik nu ( analoog ) heel tevreden ben met m'n 28 /300, maar 'k had graag een foto gezien gemaakt met de Tamron 28/300

      PS : moderator, bedankt voor de hulp
      groetjes, Bobke
      ________________________

      Comment


      • #4
        U vraagt, wij draaien.
        D70 met Tamron 28-300.

        Comment


        • #5
          Rockin_Bobke,

          als ik je een goede raad mag geven?

          Neem de kitlens 18-70 erbij... Met de Tamron 28-300 zal je niet genoeg breedhoek hebben om nog comfortabel te werken.

          Voor de Nikon D70 wordt die een 42-450 en die 42 is echt te nauw in de praktijk...

          Daarboven komt nog dat de 18-70 een super lens is voor een zeer schappelijke prijs...

          De foto's van de Tamron zullen ongetwijfeld goed zijn, maar wat je daarmee niet ziet is het gemis van de groothoeK. (Een foto kan niet alles zeggen...)

          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment


          • #6
            Sinds gisteren heb ik mijn D70. Hoewel ik enkel de body had besteld, werd er een kit geleverd en had ik de keuze. Ben uiteindelijk met de volledige kit buitengewandeld. Ik heb ook de Tamron 28-300 (XR versie) dus als je mij een beetje tijd gunt om nog wat te spelen zal ik proberen een vergelijkende fotoreeks te maken. De Tamron heb ik mij aangeschaft omdat ik voornamelijk aan reisfotografie doe en ik het bereik wel zeer handig vind (breedhoek is dan voor mij minder belangrijk) . Maar na een uurtje spelen gisterenavond kan ik wel al zeggen dat de kitlens een verdomd goed en handig ding is voor huis-tuin-keuken-fotografie. 'k Ben blij dat ik 'm heb.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              en wat is je conclusie?
              ik moet zeggen, ik kan iet vergelijken
              maar ik ben niet super tevreden met de bijgeleverde zoom
              zolang er veel licht is geen probleem
              maar anders, pff, is dat niet

              Comment


              • #8
                Originally posted by @nneke
                en wat is je conclusie?
                ik moet zeggen, ik kan iet vergelijken
                maar ik ben niet super tevreden met de bijgeleverde zoom
                zolang er veel licht is geen probleem
                maar anders, pff, is dat niet


                Zoals je hebt kunnen lezen heb ik er nog maar een uurtje mee kunnen spelen en dus ben ik niet verder gekomen dan wat huis-tuin-keuken-toestanden. Dus aan echt vergelijken of diepgaande conclusies ben ik nog niet toe (moet trouwens ook nog een D70 onder de knie krijgen). Maar voor eenvoudige 'Ome Arie Fotografie' (gepikt uit een andere topic ) is de kitlens zeker goed genoeg. Natuurlijk zijn er betere lenzen, hangt ervan af wat je gewoon bent en wat je er aan wilt spenderen.

                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by @nneke
                  en wat is je conclusie?
                  ik moet zeggen, ik kan iet vergelijken
                  maar ik ben niet super tevreden met de bijgeleverde zoom
                  zolang er veel licht is geen probleem
                  maar anders, pff, is dat niet

                  @nneke,

                  over welke bijgeleverde zoom spreek je eigenlijk, de 28-80 of de 18-70 want er zijn twee verschillende kits beschikbaar...

                  De 28-80 vind ik zelf brol, beter iets anders kopen. De 18-70 daarentegen vind ik een prachtlens, zeer snel, nauwkeurig en geruisloos...

                  Lees maar eens op http://www.kenrockwell.com/nikon/1870.htm

                  Ik blijf erbij, voor zijn prijs is de 18-70 kitlens een deal die je niet kan laten liggen!
                  Nikon D300 & een beetje glas...
                  Iets kleiners als carry everywhere

                  Comment

                  Working...
                  X