Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een ideale geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een ideale geheugenkaart

    Beste Leden,

    Begin April vertrekt ik op reis richting westkust van amerika.
    Natuurlijk heb ik daar als leek mijn fototoestel mee ( Canon EOS 600d ) en zou ik daar graag zoveel mogelijk mooie foto's trekken.
    Nu ben ik zowat aan het kijken voor een geheugenkaart rond de 128GB.

    Het probleem is dat ik niet echt weet wat ik nu best koop, Sandisk het grote merk van kaarten of dan toch maar iets van kingston of andere merken.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op volgende kaart: http://www.kamera-express.be/product...b-sec-u3-cl10/

    Zijn er nog tips waar er zeker moet opgelet worden?
    Eventuele andere tips om aan te kopen zijn zeker welkom.

    Alvast bedankt
    Sven

  • #2
    Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

    Waarom één enkel kaartje? Als daar iets fout mee gaat ben je alles kwijt. Persoonlijk zou ik kiezen voor 4 kaartjes van 32 gb ( enfin, eigenlijk zou ik gaan voor twee kaartjes van 8 GB en onderweg al foto's wissen - meer goede foto's maken dan daarop passen lukt me toch niet.)
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

      Ik werk altijd met één kaart, die elke dag leeg op een netbook en dan een copie maak op een USB HDD(één de handbagage en de ande check-in). Dan ben je altijd zeker dat je bij thuiskomst de foto's hebt.

      Daarbij de US zijn geen derde wereldland en je kunt indien nodig daar ook een kaart kopen.

      Die ene kaart is een 8GB op een Nikon D700(12MP) en 16GB op een Pana G3(16GB, maar effectief kleiner omdat die op twothirds staat ipv fourthirds).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

        Inderdaad, misschien is het inderdaad wel veilig om meerdere kleine te kopen maar dan betaal je wel pakken meer.
        Heeft iemand op het forum ervaring met Kingston geheugenkaarten? Deze zijn verdacht veel goedkoper.

        64GB= 31Euro = http://www.komplett.be/catalog/zkb_0...e/default.aspx
        128GB = 69Euro = http://www.komplett.be/product/zkb-0...i/details.aspx

        Is wel een groot verschil met die Lexar of Sandisk kaarten

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

          Ik gebruik KINGSTON en Sandisk door mekaar en merk geen verschil. Nog nooit last mee gehad.

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

            Het is echt niet makkelijk
            Want bij alle merken zie je verschillende snelheden dat je als leek echt zot maken.
            Zoals je kan zien op de site van een andere shop kan je daar een 64Gb kaart kopen van Lexar met goeie snelheden voor echt een appel en een ei



            Anders van ieder merk 1tje bestellen, dan weet ik het meteen Eigenlijk wel nog nooit van Lexar gehoord

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

              Zoals hjanssen al aangaf heb je eigenlijk maar één kaartje nodig mits je de discipline hebt om elke dag je "slechte" foto's te wissen (Cf. Laurens) én ze te backuppen op een andere drager.
              Snelheid is eigenlijk niet zo belangrijk vermits zowat alle kaartjes snel genoeg zijn. De kaarten liggen anders als je vaak in burst-mode wil fotograferen (en/of video), dan ben je wel gebaat met snelle kaartjes.
              mvg,
              Luc
              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

                Oorspronkelijk geplaatst door sven casteur Bekijk bericht
                Het is echt niet makkelijk
                Want bij alle merken zie je verschillende snelheden dat je als leek echt zot maken.
                Zoals je kan zien op de site van een andere shop kan je daar een 64Gb kaart kopen van Lexar met goeie snelheden voor echt een appel en een ei



                Anders van ieder merk 1tje bestellen, dan weet ik het meteen Eigenlijk wel nog nooit van Lexar gehoord
                Ik zou niet weten waarom je zo'n kaartje HIER zou kopen als je ze in de USA goedkoper kan aanschaffen.

                Neem die Lexar uit uw link : http://www.bhphotovideo.com/c/produc...mory_card.html

                Let wel altijd op met ' snelheden ', wat je altijd eerst ziet is de LEESsnelheid.
                Last edited by Empe; 23 maart 2015, 13:18.

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

                  Beste

                  Eerst en vooral bedankt voor jullie reactie's, ik heb ondertussen een zeer goede en betrouwbaar (www.dataio.nl).
                  Deze site bied mij onderstaande kaart aan:

                  Lexar 64GB SDXC 1000X Professional UHS-II 150MB/s
                  €49,00

                  Nu heb ik besloten om mijn deze kaart aan te schaffen, voor de zekerheid ben ik nog even gaan kijken of mijn gewone camera Canon EOS 600D dit wel aankan.
                  Zijn er mensen met ervaring met dit toestel? Wat als de kaart "te snel" is neemt hij dan het maximum dat hij aankan en werkt hij gewoon of zegt hij dat de kaart niet compatibel is.

                  Ik zie op verschillende forum's soms staan dat sommige camera's de UHS niet ondersteunen.

                  Alvast bedankt en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

                    Ik heb Komputerbay van Amazon.de, werkt prima. Meerdere in de familie. 128gb voor 41 euro...
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

                      Oorspronkelijk geplaatst door sven casteur Bekijk bericht
                      Beste



                      Nu heb ik besloten om mijn deze kaart aan te schaffen, voor de zekerheid ben ik nog even gaan kijken of mijn gewone camera Canon EOS 600D dit wel aankan.
                      Zijn er mensen met ervaring met dit toestel? Wat als de kaart "te snel" is neemt hij dan het maximum dat hij aankan en werkt hij gewoon of zegt hij dat de kaart niet compatibel is.


                      Het is je camera's schrijfsnelheid die bepalend is.

                      Een emmer van 10 liter vul je onmiddelijk met een andere emmer van 10 liter maar het duurt heel wat langer als je via een trechter of een dunne darm de emmer moet vullen.

                      Met andere woorden : elke hogere snelheid van je kaart is verloren moeite als je camera's snelheid lager ligt.

                      Niet alleen verloren moeite maar vooral verloren centen.

                      De 600D zal onder de 25 MB/sec. blijven, weinig zin om dan een dure kaart te kopen die hogere snelheden aankan.
                      Last edited by Empe; 26 maart 2015, 14:19.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        De 600D zal onder de 25 MB/sec. blijven, weinig zin om dan een dure kaart te kopen die hogere snelheden aankan.
                        maar als je dan een upgrade van toestel doet zit je daar dan wel met tragere kaartjes....
                        die komputerbay kaartjesz zien er interresant uit, maar wat als er iets mee scheelt, gaat dat dan ook vlot??
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

                          Oorspronkelijk geplaatst door sven casteur Bekijk bericht
                          Het is echt niet makkelijk
                          Want bij alle merken zie je verschillende snelheden dat je als leek echt zot maken.
                          Zoals je kan zien op de site van een andere shop kan je daar een 64Gb kaart kopen van Lexar met goeie snelheden voor echt een appel en een ei
                          Je wilt je zot laten maken door al die snelheden. Een traag(echt traag kaartje) uit mijn D2h werkt perfect op mijn D700 ook als ik in max burstsnelheid werk. Alleen duurt het wegschrijven wat(.........) langer. Maar voor vakantie: wanneer gebruik je dat?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek naar een ideale geheugenkaart

                            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                            maar als je dan een upgrade van toestel doet zit je daar dan wel met tragere kaartjes....
                            Daar heb ik nooit een probleem mee gehad, omdat het aantal MPs ook zoveel toenam, dat de kaart toch niet meer toepasbaar was en de oude camera ook weer onbruik was zonder kaart. Dus gebruiken als back-up of verkopen met kaart.

                            Ik vraag me serieus af wie ooit is beperkt is door kaartsnelheden(bij vrij normale fotografie)?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X