Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heikikker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heikikker

    Ik heb hem te pakken kunnen krijgen in zijn blauwe kleurtje.

    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Heikikker

    Knappe foto van een tevens mooie waarneming

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: Heikikker

      Wat zit deze er mooi op!
      Groetjes Jacob

      http://jacobjorritsma.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Heikikker

        Mooie opname

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Heikikker

          prachtig ...
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Heikikker

            letterlijk te pakken kunnen krijgen
            deze staat er inderdaad heel mooi op
            zelf wetende dat je ze zo zittend nooit zou aantreffen
            bij mij zitten ze steeds in het water tussen dichte begroeiing en moet ik een half uur stil staan in het water voordat ze dicht genoeg bij komen om ze toch nog redelijk vast te leggen
            Last edited by lilybie; 19 maart 2015, 09:34.
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Heikikker

              Mooi en dat met de tamron 150-600mm en op 500mm super

              Grts S.

              Comment


              • #8
                Re: Heikikker

                Mooie foto, alleen... Ik begrijp deze reactie niet goed:
                Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                letterlijk te pakken kunnen krijgen
                deze staat er inderdaad heel mooi op
                zelf wetende dat je ze zo zittend nooit zou aantreffen
                Is er nu iets met de kikker gedaan of niet?
                www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                Comment


                • #9
                  Re: Heikikker

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wolves fotografie Bekijk bericht
                  Mooie foto, alleen... Ik begrijp deze reactie niet goed:

                  Is er nu iets met de kikker gedaan of niet?

                  De kikker kijkt toch kwaad ... maar staat mooi in beeld zoals veel van die kwaad kijkende fotomodellen

                  die tijdelijk blauwe gasten ben ik nog nooit tegengekomen ... en als ik kikker was dan werd ik liever rood, veel passioneler
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heikikker

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wolves fotografie Bekijk bericht
                    Mooie foto, alleen... Ik begrijp deze reactie niet goed:

                    Is er nu iets met de kikker gedaan of niet?
                    Een Heikikker zal je niet tegen komen zittend op een boomstam
                    Zeker niet als ze in hun blauwe kleur zijn.
                    Ik denk dat dat het is wat Liliane bedoelde ?

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heikikker

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Een Heikikker zal je niet tegen komen zittend op een boomstam
                      Zeker niet als ze in hun blauwe kleur zijn.
                      Ik denk dat dat het is wat Liliane bedoelde ?

                      grts
                      Sieg
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wolves fotografie Bekijk bericht
                      Mooie foto, alleen... Ik begrijp deze reactie niet goed:

                      Is er nu iets met de kikker gedaan of niet?
                      Inderdaad dat is net wat ik bedoelde
                      Deze kikker is uit het water geplukt
                      Zie je ook aan zijn achterpoot
                      Heikikkers kom je niet overal tegen en zijn zeer streng beschermd
                      Ze zullen in hun blauwe kleur zeker niet uit het water komen omdat ze dan driftig op zoek zijn naar een gepast vrouwtje
                      Maar het zijn net dit soort foto's wat het een echte natuur fotograaf moeilijk maakt om dit mooie fenomeen waar te nemen en op foto te zetten.
                      hierdoor worden de boswachters en natuurbeheerders alert gemaakt dat niet iedere fotograaf het geduld heeft om dit diertje op plaat te zetten.
                      op de plek die ik weet zijn er vorige weer 7 personen op de bon gezet
                      Zelf heb ik ook controle gehad van 2 natuurwachters van het nationaal park .
                      ze hebben me zeker een kwartier in het oog gehouden op afstand voor dat ze me aan spraken.
                      Ik stond daar toen reeds 1 uur stil op de zelfde plek tot aan mijn kuiten in het koude water on de kikkers niet weg te jagen of te storen in al hun geestdrift
                      Ze hebben me aangesproken, en hadden ook wel gezien dat ik geen slechte bedoelingen had .
                      Je moet het aanvragen om op die plek te komen zeiden ze ,heb hun dan ook gezegd dat ik daar totaal geen weet van had, wat ook waar was ik wist het gewoon niet.
                      En inderdaad als je het nationaal park betreed staan er borden met alle uitleg wat mag en niet mag dus ook niet van de wandelpaden afdwalen .
                      Ik heb verder mogen fotograferen, dus je ziet als je je gedaagd kan het

                      Dus wat ik wil zeggen is:
                      Als je kwetsbare dieren wil fotograferen, fotografeer ze zoals ze zijn in hun natuurlijke omgeving.
                      Stel je content met het gene je te zien krijgt en geniet er van.
                      ook al zijn je foto's dan niet je dit je dat, je hebt tenminste de kans gehad om het fenomeen van de blauwe kleur te mogen zien en dat is niet voor iedereen weg gelegd
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heikikker

                        De foto's getrokken in het water stonden mij niet aan, daarom maar deze oplossing gekozen. Ik wist niet dat dit niet mocht eerlijk gezegd. Maar die beestjes hebben niks opgelopen, ze zijn terug het water ingesprongen.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heikikker

                          Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                          Dus wat ik wil zeggen is:
                          Als je kwetsbare dieren wil fotograferen, fotografeer ze zoals ze zijn in hun natuurlijke omgeving.
                          Stel je content met het gene je te zien krijgt en geniet er van.
                          ook al zijn je foto's dan niet je dit je dat, je hebt tenminste de kans gehad om het fenomeen van de blauwe kleur te mogen zien en dat is niet voor iedereen weg gelegd
                          Hier ben ik het helemaal mee eens!

                          In de urbexfotografie is het gezegde "Take nothing but pictures, leave nothing but footprints!" vrij bekend, maar voor natuurfotografen gelden nog veel strengere regels. Van kikkers heb ik geen verstand (zoals jullie al merkte, alhoewel het achterpootje mij al wel opgevallen was als vreemd), maar hoe vaak komt het niet voor dat fotografen onbedoeld een heleboel ellende veroorzaken? De "natuurfotograaf" die jonge dieren van dichtbij in het nest fotografeert en daarvoor even de ouderdieren wegjaagt, weet meestal niet dat de ouderdieren zo gestressed kunnen raken dat zij niet meer teruggaan naar het nest en de jonkies een hele nare hongerdood sterven. De fotograaf die zo graag een vos van dichtbij wil platen. Hem daarvoor lokt met gehaktballen en er niet bij stilstaat dat het diertje hierdoor gewend raakt aan mensen. Uiteindelijk wordt er dan besloten om de vos af te schieten, want tamme vossen zijn niet de bedoeling. De fotograaf die even dat storende plantje uittrekt, dat net in zijn beeld zit en niet beseft dat dit plantje zeldzaam en beschermd is. En er ook niet aan denkt dat er insecten zijn die juist weer dit plantje nodig hebben voor hun voortbestaan. En zo zijn er nog zat voorbeelden helaas.

                          Dus nooit de natuur veranderen voor een foto, alleen maar op gepaste afstand genieten en foto's maken!
                          www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                          Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                          Comment

                          Working...
                          X