Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gemakkelijke 1 light setup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gemakkelijke 1 light setup



    Altijd leuk om samen te werken met andere artiesten! Ze zijn creatief, spontaan en ze weten gekheid toch wat te appreciëren . Het model op deze shot is de frontman van de groep.

    De lichtsetup is heel basis:
    In de achtergrond is een witte muur. Camera ingesteld zodat de muur ergens in zone 4 / 5 zat om een grijze tint te krijgen.
    Als flits heb ik een triton flash van Photoflex 45 graden voor/boven het model gezet met witte paraplu.
    Reflector aan de andere kant van het model om de schaduwen wat op te lichten.

    Camera= D800
    ISO 100
    1/200
    f/3.5

    Cheers!
    www.bardtphotography.com

  • #2
    Re: Gemakkelijke 1 light setup

    Heel eerlijk vind ik dit beeld niet geslaagd.

    Waarom ?

    teneerste vind ik de reflectie in de bril ronduit lelijk en storend.
    Verder belicht je de man met fout licht (in mijn ogen althans).
    Het is een frontman dus je wil geen zacht, lief portret. Maar je belicht het wel op die manier.
    Door deze lichtkeuze ga je ook automatisch de rook fout belichten en plat flitsen. Er zit geen structuur meer in de rook en da's jammer.
    Voor zo een portret had je sowieso veel beter gekozen voor een short lighting ipv een broad lighting, dat had alles ten goede gekomen.
    Verder lees ik dat je schaduwen hebt opgelicht. Ook deze keuze snap ik niet helemaal als je een portret wil maken van zo een gast.
    Speel juist wat meer met licht en schaduw en maak interessant licht.

    Bottom line : voor mij minder geslaagd.

    Grz. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Gemakkelijke 1 light setup

      Hey Peter,

      Merci voor je onderbouwde kritiek! Hier ben ik heel wat mee.
      Over de reflectie in de bril: groot gelijk man. Ik ben hier persoonlijk ook niet zo'n fan van. Misschien toch maar even wegphotoshoppen...
      Over je mening ivm short lighting t.o.v. broad lighting: hier volg ik je niet helemaal. Beetje kort door de bocht denk ik? Net zoals schaduwen oplichten.
      Uiteindelijk was dit vooral om lichte RIM te geven. Het feit dat je niet helemaal mee bent in het oplichten van de schaduwen vind ik raar, vooral omdat het toch vrij duidelijk is dat ik in de nabewerking de schaduwen helemaal heb dichtgesmeten? Misschien begrijp ik het niet helemaal juist?

      Alleszins, merci man! Ik heb net je website bekeken. Ziet er allemaal dik in orde uit, ik ga je zeker volgen!

      Cheers
      www.bardtphotography.com

      Comment


      • #4
        Re: Gemakkelijke 1 light setup

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Heel eerlijk vind ik dit beeld niet geslaagd.

        Waarom ?

        teneerste vind ik de reflectie in de bril ronduit lelijk en storend.
        Verder belicht je de man met fout licht (in mijn ogen althans).
        Het is een frontman dus je wil geen zacht, lief portret. Maar je belicht het wel op die manier.
        Door deze lichtkeuze ga je ook automatisch de rook fout belichten en plat flitsen. Er zit geen structuur meer in de rook en da's jammer.
        Voor zo een portret had je sowieso veel beter gekozen voor een short lighting ipv een broad lighting, dat had alles ten goede gekomen.
        Verder lees ik dat je schaduwen hebt opgelicht. Ook deze keuze snap ik niet helemaal als je een portret wil maken van zo een gast.
        Speel juist wat meer met licht en schaduw en maak interessant licht.

        Bottom line : voor mij minder geslaagd.

        Grz. Peter
        Hey Peter,

        Merci voor je onderbouwde kritiek! Hier ben ik heel wat mee.
        Over de reflectie in de bril: groot gelijk man. Ik ben hier persoonlijk ook niet zo'n fan van. Misschien toch maar even wegphotoshoppen...
        Over je mening ivm short lighting t.o.v. broad lighting: hier volg ik je niet helemaal. Beetje kort door de bocht denk ik? Net zoals schaduwen oplichten.
        Uiteindelijk was dit vooral om lichte RIM te geven. Het feit dat je niet helemaal mee bent in het oplichten van de schaduwen vind ik raar, vooral omdat het toch vrij duidelijk is dat ik in de nabewerking de schaduwen helemaal heb dichtgesmeten? Misschien begrijp ik het niet helemaal juist?

        Alleszins, merci man! Ik heb net je website bekeken. Ziet er allemaal dik in orde uit, ik ga je zeker volgen!

        Cheers
        www.bardtphotography.com

        Comment


        • #5
          Re: Gemakkelijke 1 light setup

          Ik kreeg als eerste indruk dat je in Photoshop met de schuivertjes de donkere gedeelten had opgelicht. Echt zwart zit er niet in, en daardoor krijg je ook flink wat ruis in die gedeelten. Verder moet ik Pete bijtreden, hij ziet alleen veel meer dan ik... dus ook voor mij zijn bijdrage heel interessant.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Gemakkelijke 1 light setup

            Ik denk eerder dat de ruis in post is toegevoegd, waardoor je misschien de indruk krijgt dat er met de schaduwen is geknoeid.
            Ik kan dit beeld wel smaken, alleen zoals al aangehaald is de reflectie in de bril wat er over!.

            Comment

            Working...
            X