Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie bezorgt mij tegen betaling een vel Mylar-folie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie bezorgt mij tegen betaling een vel Mylar-folie?

    Aangezien een pakketje zo'n folies 35€ kost, voor een eenmalig fenomeen, ben ik op zoek naar iemand die mij een exemplaartje wil verkopen.
    Last edited by dréten; 15 maart 2015, 21:42.

  • #2
    Re: wie bezorgt mij tegen betaling een vel Mylar-folie?

    Heb wel wat overschotjes liggen.
    Hoe groot, welke kleur, welke dikte, welke toepassing, zelfklevend, moet het PET zijn?

    Comment


    • #3
      Re: wie bezorgt mij tegen betaling een vel Mylar-folie?

      Moet vanzelfsprekend dienen voor "vrijdag ek"
      mijn lenskap is 120mm diameter.
      Het liefst zou ik er geel-oranje spektakelfoto's doorheen willen maken, geen eentonig grijze schijven met hier en daar een zonnevlek erop.
      Dus niet te straf filterend denk in dan.
      Vermoedelijk weet jij wél beter wat ik nodig heb dan ikzelf

      grtn
      Dré
      Last edited by dréten; 15 maart 2015, 11:50.

      Comment


      • #4
        Re: wie bezorgt mij tegen betaling een vel Mylar-folie?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Aangezien een pakketje zo'n folies 35€ kost, voor een eenmalig fenomeen, ben ik op zoek naar iemand die mij een exemplaartje wil verkopen.
        Indien interesse kan je er hier 100 meter komen ophalen Dré, is ongeveer 350mm breed.
        ik heb er nog wel een kilometertje liggen.
        Voor de zon zal je er wel drie of vier over elkaar moeten leggen, kleur is grijs.
        Enkele jaren geleden kon ik daar nog een aluminium coating opdampen volgens de densiteit die je wilde,
        bij een vroegere zonsverduistering heb ik er massaal opgedamp (of laten opdampen door collega's bedieners van onze opdampmachienes)
        voor leden van de sterrenwacht van Ieper.
        Nu kan ik je alleen nog wat aanbieden van Clarus Heidelberg, de folie zal wel niet gemaakt zijn door het merk Mylar
        ik schat 50 à 100 micron dik.
        Als je wil mag je er dus een rolletje komen halen, en t'is gratis.

        Mylar is een type folie gemaakt door Dupont Duitsland hoogstwaarschijnlijk PET, ik ben er destijds nog op bezoek geweest.
        PP (polypropyleen) folie is minder geschikt, gewoon omdat deze rekt, is misschien beter te spannen, maar de rek maakt de folie ongelijkmatig
        doorlatend.
        Last edited by Guest42; 17 maart 2015, 17:34.

        Comment


        • #5
          Re: wie bezorgt mij tegen betaling een vel Mylar-folie?

          Daarnet even getest, doorlaatbaarheid is ongeveer een dikke vier stops per laag, (bij f11 zonder folie 1/120 sec. met één enkele folie 1/6 sec.)
          ziet er optisch perfect uit kleurverschuiving licht naar de warme kant, maar dat kan geen probleem zijn.

          Comment

          Working...
          X