Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil Canon A80 en A85 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil Canon A80 en A85 ?

    Ik had onlangs iemand die vroeg of de A80 een goeie camera was en toen zag ik dat er ook een A85 was die op sommige sites rond de 260 euro wordt aangeboden terwijl de A80 voor 329 te vinden is.
    Groot prijsverschil voor allebei een 4 megapixel, marginaal verschil in lensbereik (de A80 groter bereik) het enigste dat direct zichtbaar was dat de A80 een kantelbaar LCD scherm had en de A85 een vast in de achterkant verzonken LCD scherm....tot ik dit zag
    ccd afmetingen A80 : 1/1.8" (=7.18 x 5.32 mm)
    ccd afmetingen A85 : 1/2.7"

    Dus de sensorafmetingen van de nieuwe A85 is een pak kleinerder ..dus ook meer ruis vermoed ik bij hogere iso waardes ? Is dit een juiste veronderstelling of niet ? Indien wel ga ik toch nog de A80 aanraden aan mijn collega.


  • #2
    Originally posted by PhilippeVDP
    Ik had onlangs iemand die vroeg of de A80 een goeie camera was en toen zag ik dat er ook een A85 was die op sommige sites rond de 260 euro wordt aangeboden terwijl de A80 voor 329 te vinden is.
    Groot prijsverschil voor allebei een 4 megapixel, marginaal verschil in lensbereik (de A80 groter bereik) het enigste dat direct zichtbaar was dat de A80 een kantelbaar LCD scherm had en de A85 een vast in de achterkant verzonken LCD scherm....tot ik dit zag
    ccd afmetingen A80 : 1/1.8" (=7.18 x 5.32 mm)
    ccd afmetingen A85 : 1/2.7"

    Dus de sensorafmetingen van de nieuwe A85 is een pak kleinerder ..dus ook meer ruis vermoed ik bij hogere iso waardes ? Is dit een juiste veronderstelling of niet ? Indien wel ga ik toch nog de A80 aanraden aan mijn collega.


    Met de volgende linken kunt u de technische informatie ebekijken van beide toestellen.
    http://web.canon.jp/Imaging/psa85/index-e.html
    http://web.canon.jp/Imaging/psa80/index-e.html

    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Originally posted by PhilippeVDP
      Ik had onlangs iemand die vroeg of de A80 een goeie camera was en toen zag ik dat er ook een A85 was die op sommige sites rond de 260 euro wordt aangeboden terwijl de A80 voor 329 te vinden is.
      Groot prijsverschil voor allebei een 4 megapixel, marginaal verschil in lensbereik (de A80 groter bereik) het enigste dat direct zichtbaar was dat de A80 een kantelbaar LCD scherm had en de A85 een vast in de achterkant verzonken LCD scherm....tot ik dit zag
      ccd afmetingen A80 : 1/1.8" (=7.18 x 5.32 mm)
      ccd afmetingen A85 : 1/2.7"

      Dus de sensorafmetingen van de nieuwe A85 is een pak kleinerder ..dus ook meer ruis vermoed ik bij hogere iso waardes ? Is dit een juiste veronderstelling of niet ? Indien wel ga ik toch nog de A80 aanraden aan mijn collega.

      De A85 is een upgrade van de A75 en niet van de A80, de laatste is IMO meer camera en inderdaad meer aan te raden vind ik.........

      Comment

      Working...
      X