Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help een vlek op al mijn foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help een vlek op al mijn foto's

    Help, wat nu gedaan...
    ik heb op al mijn foto's een vlek... kijk maar:


    Dit sinds de tweede dag van mijn vakantie. Daarvoor niets te zien..
    Ik heb mijn lens nog nooit van de camera gehaald dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk dat er vuil in zit.
    Mijn uv filter heb ik er al eens afgehaald en dan een foto gemaakt... zelfde resultaat.
    Wat nu gezongen? Moet ik nu echt mijn toestel terug gaan brengen??

    Wie heeft een idee wat dit kan zijn?
    Time is a precious little thing....

  • #2
    Is gewoon een stofvlekje.
    Welkom in de wereld van de dSLR.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      De lens nooit van je camera halen geeft nog geen garantie dat er geen stof in kan. Als je bijvoorbeeld een zoomlens gebruikt, dan verandert het volume lucht in de camera bij het in-of uitzoomen. En dan komt er toch elke keer langs één of andere plaats lucht in de camera. Zelfs bij een compact toestelletje kan er op die manier stof in de camera terechtkomen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        sensor swab en eclipse zijn daar goed voor Een blaaspeertje zou er misschien ook niet slecht voor zijn.... Maar die sensor swab en eclipse hebben me al beter geholpen
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          sensor swap en eclipse?

          kan je hierover meer uitleg geven of een link?
          Ik heb nl. ook sinds kort een D70 met een haartje en een stof op de sensor?

          Dus je kan dit zelf kuisen? Of best binnedoen bij de handelaar?
          Nikon D70 Kit

          Comment


          • #6
            Originally posted by Fedcup
            sensor swap en eclipse?

            kan je hierover meer uitleg geven of een link?
            Ik heb nl. ook sinds kort een D70 met een haartje en een stof op de sensor?

            Dus je kan dit zelf kuisen? Of best binnedoen bij de handelaar?
            Dit kan wellicht helpen ! http://www.luminous-landscape.com/essays/sensor-cleaning.shtml

            Groetjes,
            Pol
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              oeijejoei daar is niks meer aan te doen
              maar weet je wat ?
              ik wil hem wel overnemen van u voor een prijsje
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Ah Lieven, dat doet mij nu plezier dat hier mensen echt nog met nuttige hulp komen... Kan ik mij een nieuwe kopen

                Dank jullie wel voor al de info! Ik ga morgen naar de fotograaf voor de aanschaf van dat spul...

                Ik zal iets laten weten of het gelukt is!!
                Thx,

                Tuur
                Time is a precious little thing....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tuur
                  Ah Lieven, dat doet mij nu plezier dat hier mensen echt nog met nuttige hulp komen... Kan ik mij een nieuwe kopen

                  Dank jullie wel voor al de info! Ik ga morgen naar de fotograaf voor de aanschaf van dat spul...

                  Ik zal iets laten weten of het gelukt is!!
                  Thx,

                  Tuur
                  Probeer zeker eerst met blazen het stofje te verhelpen, anders zit er niks ander op dan Eclipse en Sensor Swabs.
                  Gebruik zeker niks anders, dit werkt prima en ik heb het gebruikt op al mijn DSLR's .
                  Na het reinigen, toestel op AF en diaframa op de kleinste opening 22 of hoger dan een foto nemen van ofwel een wit blad
                  of wel gewoon van de lucht (de hemel) om te controleren.

                  Sensor Swab pas openen als je klaar bent om te reinigen, swab ook nooit neerleggen op tafel of zo. Na reingenen zonder neerleggen terug in het zakje stoppen en zakje dichtkleven met Tape. Indien je zeer zorgvuldig werkt, dan kan je twee maal met dezelfde swab een reiniging doen.

                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment

                  Working...
                  X