Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tsjoen op de Clementine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tsjoen op de Clementine

    Actieshot van Pieter vandaag op de Clementine

    Rally_13mrt.2015_0151 by ksneyers1, on Flickr
    Last edited by Koen72; 14 maart 2015, 23:06.
    Canon 7D,Canon 7D Mark II, Canon EFS 17-55 f2.8,Canon EF 70-200 f2.8 L,Canon Speedlite 580 ex II

  • #2
    Re: Tsjoen op de Clementine

    Ik zou de witbalans aanpassen (veel te blauw en een beetje te groen). Spijtig dat niet de ganse voorzijde scherp is. Ik vraag me af of een 16:9 uitsnede niet beter zou zijn. Wel knap geschoten op 1/100 s.
    http://www.paulvanrooy.be

    Comment


    • #3
      Re: Tsjoen op de Clementine

      Uniek document van een wagen die toen nog intact was.
      Wat die scherpte betreft,is het heel moeilijk bij een panning een wagen in een bocht tegen die snelheid scherp te krijgen.Gaat eigenlijk niet.
      Heeft te maken met hoeksnelheid van camerarotatie,snelheid van onderwerp,veranderende afstanden tot de camera van dichtste deel van wagen(motorkap) en verste deel hiervan etc.Complex geheel,kan het niet echt goed uitleggen,maar verschillende variabelen,die men niet heeft bij grotere afstand,langere brandpuntsafstand,onderwerp ongeveer evenwijdig bewegend met standpunt fotograaf etc.Zelf ook al een en ander geprobeerd en dit is mijn conclusie.
      Als actiefoto vind ik hem wel goed.Exif??.
      Kleur etc.,voorjaar en omstandigheden in bos ziijn niet van dien aard om prachtige kleurfoto's te maken.Actie zit er wel in,en dat vind ik het voornaamste.Beeld vastleggen opdat ogenblik,in die bocht,daar gaat het over.

      Comment


      • #4
        Re: Tsjoen op de Clementine

        Vindt hem toch wel iets hebben. Zou de witbalans toch ook wel iets warmer zetten.
        Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

        Comment


        • #5
          Re: Tsjoen op de Clementine

          Ik heb de witbalans aangepast. Ze stond inderdaad wat verkeerd.
          Canon 7D,Canon 7D Mark II, Canon EFS 17-55 f2.8,Canon EF 70-200 f2.8 L,Canon Speedlite 580 ex II

          Comment


          • #6
            Re: Tsjoen op de Clementine

            Knap beeld. Maar met een update best het origineel laten staan. Dan kan men nog vergelijken.
            Mvg,
            Gregory
            www.gvg-photo.com

            Comment


            • #7
              Re: Tsjoen op de Clementine

              Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
              Knap beeld. Maar met een update best het origineel laten staan. Dan kan men nog vergelijken.
              Ok voor degenen die graag vergelijken, bij deze het origineel terug. De foto bovenaan is dus de update, dit het origineel.
              Rally_13mrt.2015_0151 by ksneyers1, on Flickr
              Canon 7D,Canon 7D Mark II, Canon EFS 17-55 f2.8,Canon EF 70-200 f2.8 L,Canon Speedlite 580 ex II

              Comment

              Working...
              X