Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek ideale fototas voor Nikon D70 + Obj.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoek ideale fototas voor Nikon D70 + Obj.

    Goedendag, vrijdag heb ik me een D70 gekocht, maar nu zoek ik een ideale bijpassende fototas. Wat moet erin? Een D-70, een Nikon F-801 (met filmkes voor als den digitalen het begeeft). Een Nikon 28 mm f2.8, een nikon 50 mm f 1.4 een Sigma 70-210 mm f2.8 (vrij grote lens vergelijkbaar met de 80-200mm f 2.8 van nikon) en de 18-70 kitlens van den D-70 en een SB-24 flits. Eventueel layter nog een laptop ook, maar momenteel heb ik die nog niet.

    Welke tas zou ik kopen??

    Topictitel is onduidelijk. Door moderator aangepast.

  • #2
    Zo groot mogelijk.... 'k ben op 1 jaar 3* van tas veranderd, omdat mijnen brol er niet meer inkon.... Dat kost ook geld En voor ge het weet hebt je dit en dat er nog bij gekocht, het gebeurt zonder dat je het beseft. Dus voorzie je tas zo groot mogelijk.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      en grote valies op wieltjes
      BD0235BE

      http://www.pbase.com/macchap

      We do what we can with what we have and where we are

      Comment


      • #4
        Kijk eens op http://www.asvd07.dsl.pipex.com/d70bags.htm, daar staat een hele collectie praktijkvoorbeelden (met foto's!).

        Belangrijk voor het kiezen van de "juiste" tas is te weten wat je ervan verwacht, wat je ermee wil doen: langere tochten (rugzak!), korte trips rondom huis of auto en/of snelle lenswissels (top loader!), handbagage op reis (compact!)...

        Zelf gebruik ik meer dan 1 tas, naargelang van de omstandigheden:
        - eentje waar (bijna) alles in past, zeg maar de "portabele fotokast": een Lowepro Nova 5 AW
        - eentje voor de camera met 1 lens erop + 2 extra lenzen (van beperkte lengte, in mijn geval 28-200 en 12-24) + SB-800 + beetje kleine brol: een (oude) Tamrac 603
        - een kleitje voor de korte wandelingetjes, D70 met één lens erop, batterij, CF kaart: een Lowepro TLZ-1 (jammer dat daar niet één lensje bijkan...).

        René
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment

        Working...
        X